AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg skjønner at jeg virkelig er dum om jeg kjøper et produkt fra Kina og som er produsert i Kina. Det er direkte farlig iallfall siden en-parti-staten og deres mistenkelig opptreden. Jeg vil ikke støtte deres regime. Andre ting som jeg må passe på at jeg ikke støtter feil land eller regime og diktatur land? Har det blitt tanke vekker for deg at hvor farlig verden har blitt om ikke befolkning selv sier i fra. Jeg mener er at befolkningen selv må ned kjempe feil regime før dem går løs på andre land. Vi har fått sett et mistenkelig Russisk land som har fått holde på som de vil i altfor mange år. Russland er for alltid svartelistet og bør bli for alltid satt til side og utelukket for evig alle sports arrangementer. Det er statelig ansvar å oppføre seg om de i det hele tatt vil at befolkningen skal få ta del i noe i fremtiden. Overgrepet som skjer i dag er forferdelig scener, og det finnes ingen tilgivelse på det. Anonymkode: 02f6d...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Del Skrevet 3. mars 2022 Så du skal nesten slutte helt å handle da med andre ord? Anonymkode: dc520...323 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Lenge siden jeg sluttet å handle kinesiske varer av samme grunn. Har ikke noe i mot russere, men håper virkelig det blir politiske endringer til det bedre! Usa er ikke helt uskyldige de heller. Anonymkode: c8e8f...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Del Skrevet 3. mars 2022 Bra, Alle burde kjøpe mer lokalt, kutte ned på forbruk og ta vare på det de eier slik at de varer lengre. Anonymkode: 6abf7...38e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Del Skrevet 3. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Lenge siden jeg sluttet å handle kinesiske varer av samme grunn. Har ikke noe i mot russere, men håper virkelig det blir politiske endringer til det bedre! Usa er ikke helt uskyldige de heller. Anonymkode: c8e8f...6a3 Finnes vel ikke noen uskyldige land? Anonymkode: dc520...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 3. mars 2022 #6 Del Skrevet 3. mars 2022 Ryddet for brukerdebatt. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du skal nesten slutte helt å handle da med andre ord? Anonymkode: dc520...323 iallfall Kina produkter, siden dem er på samme nivå som Russland. Anonymkode: 02f6d...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lenge siden jeg sluttet å handle kinesiske varer av samme grunn. Har ikke noe i mot russere, men håper virkelig det blir politiske endringer til det bedre! Usa er ikke helt uskyldige de heller. Anonymkode: c8e8f...6a3 Absolutt alt er laget i Kina eller av kinesere. Det står helt klart på produktet "made in China". Noen ganger står det "made in Italy" eller "made in Canada", men dette er produsert AV kinesere som jobber i disse landene. Hvis du eier 100 ting, så er minst 90 av dem produsert i Kina eller av kinesere. Anonymkode: 78ca0...86a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Del Skrevet 3. mars 2022 Lykke til med å ikke kjøpe noe som helst fremover... Anonymkode: a6f69...483 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lykke til med å ikke kjøpe noe som helst fremover... Anonymkode: a6f69...483 Nå tok du litt kraftig i her. Vi har da fortsatt norske bønder og nisjebutikker med egenprodusert varer i Norge.😉 Har man litt penger, så ville det absolutt ikke være no problem å boikotte utenlandske produkter. Problemet er at det er så mye dyrere med utenlandsk boikott at de færrest ‘tar seg råd’ til det😌 Men det burde vi. Mtp hvor mange utenlandske produkter som er resultat av slavearbeid og elendighet. Anonymkode: 4982e...653 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Del Skrevet 3. mars 2022 Kjøper du direkte fra bonden? Kjøper du direkte fra fiskeren? Hvis ikke så blir mange produkter sendt til Kina for å bli pakket inn. Det er billigere å frakte dem frem og tilbake slik, enn å få dem pakket i Norge. Hvor mange av disse "norske nisjeproduktene" er elektronikk? Selv om merkene er amerikanske, japanske eller koreanske, produseres produktene i Kina - eller i det minste mange av komponentene. Anonymkode: 78ca0...86a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 3. mars 2022 #12 Del Skrevet 3. mars 2022 Og hva med telefonen/paden/PCen du bruker for å skrive dette innlegget på KG? Jeg kan GARANTERE deg at minst en komponent i hardwaren du bruker er produsert i Kina. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #13 Del Skrevet 3. mars 2022 Tenker på hvor mye Kina tjente på korona-pandemien... så godt som ALLE masker og tester kom jo derifra Anonymkode: d6e8a...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Del Skrevet 3. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker på hvor mye Kina tjente på korona-pandemien... så godt som ALLE masker og tester kom jo derifra Anonymkode: d6e8a...eeb Ja, er ikke det en vellykket forretningsidé? Først sprer man et kinesisk virus til resten av verden, og deretter selger man beskyttelsesutstyr for å beskytte seg mot dette viruset; det minner meg om Charlie Chaplin i "The Kid" der guttungen først knuser et vindu, så kommer Chaplin og reparerer det. Men jeg lurte på noe i disse sanksjonstider; er det trygt å kjøpe noe fra Færøyene? Vet at Danmark har en brokete historie med slavehandel og Dansk Vestindia, men Færøyene bør vel være rimelig trygt ...? Ser i et annet innlegg at Mongolia har gitt ut frimerker med bilder av Putin, så det skulle ikke forundre meg om landet ble det neste på boikottlisten; importerer Norge noe som helst fra Mongolia? Anonymkode: e5e7c...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg skal aldri kjøpe noe mer fra Kina, skrev hun på sin Iphone....😆 https://no.m.wikipedia.org/wiki/IPhone Anonymkode: 4d5e1...68b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #16 Del Skrevet 3. mars 2022 Det første du begynner med er å gi fra deg eller selge hva du enn bruker for å skrive her inne. Så kan du gå igjennom alt du har hjemme, alt fra småting til større saker. Anonymkode: bfe43...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 3. mars 2022 #17 Del Skrevet 3. mars 2022 Alt er laget i Kina med unntak av matvarer. Men de er gjerne innpakket i emballasje fra Kina, og bæreposen er også fra Kina. All elektronikk er laget i Kina, selv om det er sammenstilt i Norge, er det fult av komponenter fra Kina. Er klærne sydd sammen i Finnmark, er sytråen, stoffene eller deler av det produsert eller bearbeidet i Kina. Det er rett og slett ikke mulig å kjøpe noe som ikke er laget i Kina, med mindre du kjøper grønsaker i løsvekt uten pose. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #18 Del Skrevet 3. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner at jeg virkelig er dum om jeg kjøper et produkt fra Kina og som er produsert i Kina. Det er direkte farlig iallfall siden en-parti-staten og deres mistenkelig opptreden. Jeg vil ikke støtte deres regime. Andre ting som jeg må passe på at jeg ikke støtter feil land eller regime og diktatur land? Har det blitt tanke vekker for deg at hvor farlig verden har blitt om ikke befolkning selv sier i fra. Jeg mener er at befolkningen selv må ned kjempe feil regime før dem går løs på andre land. Vi har fått sett et mistenkelig Russisk land som har fått holde på som de vil i altfor mange år. Russland er for alltid svartelistet og bør bli for alltid satt til side og utelukket for evig alle sports arrangementer. Det er statelig ansvar å oppføre seg om de i det hele tatt vil at befolkningen skal få ta del i noe i fremtiden. Overgrepet som skjer i dag er forferdelig scener, og det finnes ingen tilgivelse på det. Anonymkode: 02f6d...dbc Regner med at klærne dine også er produser i Kina. Velkommen som nudist. Anonymkode: e5e7c...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #19 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøper du direkte fra bonden? Kjøper du direkte fra fiskeren? Hvis ikke så blir mange produkter sendt til Kina for å bli pakket inn. Det er billigere å frakte dem frem og tilbake slik, enn å få dem pakket i Norge. Hvor mange av disse "norske nisjeproduktene" er elektronikk? Selv om merkene er amerikanske, japanske eller koreanske, produseres produktene i Kina - eller i det minste mange av komponentene. Anonymkode: 78ca0...86a Hvorfor godtar vi at kina har så stor innflytelse ? kan vi ikke produsere disse varene selv eller importere fra land som er mindre jævlig mot sine borgere og resten av verden Anonymkode: 6abf7...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 3. mars 2022 #20 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner at jeg virkelig er dum om jeg kjøper et produkt fra Kina og som er produsert i Kina. Det er direkte farlig iallfall siden en-parti-staten og deres mistenkelig opptreden. Jeg vil ikke støtte deres regime. Andre ting som jeg må passe på at jeg ikke støtter feil land eller regime og diktatur land? Har det blitt tanke vekker for deg at hvor farlig verden har blitt om ikke befolkning selv sier i fra. Jeg mener er at befolkningen selv må ned kjempe feil regime før dem går løs på andre land. Vi har fått sett et mistenkelig Russisk land som har fått holde på som de vil i altfor mange år. Russland er for alltid svartelistet og bør bli for alltid satt til side og utelukket for evig alle sports arrangementer. Det er statelig ansvar å oppføre seg om de i det hele tatt vil at befolkningen skal få ta del i noe i fremtiden. Overgrepet som skjer i dag er forferdelig scener, og det finnes ingen tilgivelse på det. Anonymkode: 02f6d...dbc Det er veldig lett for oss i trygge Norge å si at befolkningen må nedkjempe regimet. I Russland er det forbudt å demonstrere, de arresterer tusenvis nå som er så modig at de demonstrerer mot krigen. Det samme gjelder vel i Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå