Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen heklere her? Leser bare strikkere 😅

Hva hekler du?

Hvor finner du oppskrifter?

På alle butikker jeg går for å finne garn er det kaaanskje om jeg er heldig et hefte med heklede duker og gardiner, noe som for meg er svært u-interessant. Ønsker meg klær, kurver, bamser, dukker, hjemme-ting som grytekluter og tepper osv. Hvorfor finnes ikke det?! Vet jo at det selges et lite utvalg i  bokhandler, som stort sett er småbamser ol... 

Kjør på med bilder og inspirasjon, jeg trenger i massevis! 🧶🎉

Anonymkode: 779b3...b97

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her kan du finne noe :)

Anonymkode: 62ead...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Google amigurumi, så finner du mye fint.

Anonymkode: dff34...775

• Nyttig 1
Gjest Pinnedyret21
Skrevet

De har ofte mange bøker du kan låne på biblioteket ☺️

Skrevet

Jeg hekler mye i peridoer. Det går mest i bamser, men har også heklet endel plagg, pledd og tilbehør. Lærte meg å hekle ved hjelp av engelske YouTube-videoer, så jeg har lært hva ting heter på engelsk, noe som gjør det mye enklere å finne fine mønstre. Det er et hav av gode oppskrifter på bl.a. Etsy. Hvis du ikke vil følge engelske oppskrifter, så har Hobbii.no noen fine heklemønster.

• Hjerte 1
Skrevet

Dersom du er på utkikk etter heklede klær, anbefaler jeg å bruke engelske oppskrifter på det sterkeste. Det er ikke vanskelig å lære seg hva de ulike maskene heter på engelsk, og da er utvalget enormt mye større.

Jeg bruker Ravelry til å finne heklede oppskrifter.

Noen favorittdesignere:

Nomad Stitches

mermaidcat designs

MarcieMakes

Stephanie Erin

MyCrochetory

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan også søke litt rundt på instagram. Der er det veldig mye fin inspo til heklede klær. Og enig med Belle over her om å bruke engelske oppskrifter. Da vil en ny verden åpne seg for deg 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lærte meg å hekle på engelsk på YouTube, og fant etter hvert ut at det var mange fine oppskrifter på etsy (kjøp oppskrift, få tilsendt på pdf). Det gikk nok mest i luer og kosedyr 😃

Anonymkode: 798b0...16f

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...