Gå til innhold

Så de gidder ikke å steke kjeksene lenger nå? Makan til rovkapitalisme fra Sætre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde den nye Safari Cookie Dough, og forventet safarikjeks med cookie dough-smak. Men dette er ikke engang kjeks. Det er bokstavelig talt ustekt kakedeig. (serr!) Fysj!

Men en ting skal rovkapitalistene i Sætre ha, dette var et godt forsøk. De selger ren kakedeig, og sparer dermed millioner på å droppe stekingen (tenk strømpriser, etc.), og påstår at det er en "ny smak". Fy faen, det er sleipt.

Til sist vil de nok tape på dette, man blir kvalm av bare 2 av disse "kjeksene" (aka. ustekt kakedeig), så jeg tviler på at noen vil kjøpe disse mer enn én gang.

Anonymkode: 22232...327

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Strømmen er jo så dyr nå så det passer bra å selge halvrå kjeks. 😂

Anonymkode: fde35...378

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvde den nye Safari Cookie Dough, og forventet safarikjeks med cookie dough-smak. Men dette er ikke engang kjeks. Det er bokstavelig talt ustekt kakedeig. (serr!) Fysj!

Men en ting skal rovkapitalistene i Sætre ha, dette var et godt forsøk. De selger ren kakedeig, og sparer dermed millioner på å droppe stekingen (tenk strømpriser, etc.), og påstår at det er en "ny smak". Fy faen, det er sleipt.

Til sist vil de nok tape på dette, man blir kvalm av bare 2 av disse "kjeksene" (aka. ustekt kakedeig), så jeg tviler på at noen vil kjøpe disse mer enn én gang.

Er det kakedeig inni selve kjeksen, eller er hele biten helt rå? Jeg vet jo at iskrem med cookie dough er iskrem med rå cookie deig i, bl.a. Og jeg vet at mange elsker rå cookiedeig, så kanskje det er en fulltreffer for noen?

Anonymkode: 17c0c...a16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal henge seg opp i....

Anonymkode: fe309...2fd

• Liker 7
Skrevet

Ååh, dette høres ut som amerikanske cookies. Endelig! Takk for tips. Skal ut å kjøpe med en gang butikkene åpner. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke de ment for å stekes?  

Anonymkode: 94250...770

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I-landsproblrmer 

Anonymkode: 92e48...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet dem nå, og det står at de er "semibakt". Regner med at det betyr at de er halvstekte, og må derfor stekes ferdig selv? Er vel for å få en følelse av varme og nystekte cookies🍪

Anonymkode: fa9a0...dca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 0.09):

Er det kakedeig inni selve kjeksen, eller er hele biten helt rå? Jeg vet jo at iskrem med cookie dough er iskrem med rå cookie deig i, bl.a. Og jeg vet at mange elsker rå cookiedeig, så kanskje det er en fulltreffer for noen?

De er fullstendig rå. Hele faenskapet.

RC skrev (På 3.3.2022 den 0.10):

Ååh, dette høres ut som amerikanske cookies. Endelig! Takk for tips. Skal ut å kjøpe med en gang butikkene åpner. 

Fysj! Enda mer importert amerikansk "matkunst".  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alt man skal henge seg opp i....

Anonymkode: fe309...2fd

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I-landsproblrmer 

Nå holder dere kjeft!

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I-landsproblrmer 

Er det ikke litt deilig med i-landsproblemer i et lite avbrekk fra de store stormene i verden?

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke de ment for å stekes?  

Anonymkode: 94250...770

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg googlet dem nå, og det står at de er "semibakt". Regner med at det betyr at de er halvstekte, og må derfor stekes ferdig selv? Er vel for å få en følelse av varme og nystekte cookies🍪

Anonymkode: fa9a0...dca

"Klar til å nytes rett fra pakken" står det skrevet klart og tydelig på innpakningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kødder du?

Cookie dough betyr kakedeig. Altså rå kakedeig. En stekt kakedeig er ikke cookie dough, det er en cookie ;)

Ferdig cookie dough er jo opprinnelig ment til å steke kjeks av, men amerikanerne elsker å spise den rå også. Ikke like utbredt her, men jeg har nå sett masse iskrem med cookie dough i for eksempel, hverken smak eller fenomen var noe nytt for meg.

Så kjeksen høres ut som den leverer nøyaktig det den lover på pakken, det er bare du som ikke har skjønt det. Det er som du har kjøpt en appelsin og sitter her og klager på at den har smak og konsistens som en appelsin.

Så kan man jo like hva man vil såklart ;) 

Anonymkode: e5bde...79f

• Liker 13
Skrevet

Høres digg ut, må kjøpe en pakke og teste. 

Ben & Jerrys Cookie Dough er jo skikkelig digg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg også nysgjerrig. Trodde at kjeksen skulle være 1% mindre bakt og totalt uinteressant 

Anonymkode: e8364...9bf

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som gleder dere, de var ikke gode. Smakte ikke i nærheten av Ben & Jerry’s Cookie Dough. 

Anonymkode: 0c2b5...94e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte de godt, smakte som amerikanske cookies. 

Anonymkode: 199e3...adf

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke greia med cookies dough, det er jo ikke godt.....

Anonymkode: 98680...1c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 0.05):

Æsj, den høres jo 100% kunstig ut! 😕 

Anonymkode: c8975...c78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...