AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Jeg er idag 34år og har alltid vært litt småsjalu, tillitsproblemer, lav selvtillit tross et bra utseende. Ser ned på meg selv... Historien bak meg begynner i voksen alder å trigge litt. Jeg var 15 år og var på fest, aldri hatt sex. Så sjarmerer en ung mann meg veldig. Han var 18år. Han spør om jeg skal ha hasj og jeg sier nei. Jeg fikk drink etter drink av han, for så tilslutt bærer meg inn på et rom. Jeg lo husker jeg og verden svimlet. Ble lagt ned i sengen og etter det husker jeg ingenting, før jeg våkner og kjolen er opp i livet mot puppene. Vondt nedentil og trusa er av. Han var på vei ut og bort fra festen. Hørte aldri et ord fra han... Kan dette sitte igjen i min underbevissthetsom et problem? Anonymkode: e1b95...470
Jdz Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Dette ligger jo ikke bare i underbevisstheten, det virker jo som du er ganske bevisst på hva som har skjedd. Hva føler du selv når du kjenner på denne opplevelsen? Det behøver selvsagt ikke være relevant, jeg har i deler av livet slitt med det samme som deg uten at jeg har blitt utsatt for overgrep, men det høres ut som noe som kan oppleves traumatisk for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Jdz skrev (9 minutter siden): Dette ligger jo ikke bare i underbevisstheten, det virker jo som du er ganske bevisst på hva som har skjedd. Hva føler du selv når du kjenner på denne opplevelsen? Det behøver selvsagt ikke være relevant, jeg har i deler av livet slitt med det samme som deg uten at jeg har blitt utsatt for overgrep, men det høres ut som noe som kan oppleves traumatisk for mange. Kjenner jeg blir kvalm når jeg ser han idag... Anonymkode: e1b95...470
Rosatoast Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 Dette ligger jo ikke i underbevisstheten når du er såpass bevisst på det. Høres ut som at du fikk problemer med denne situasjonen og at det har vedvart, oppsøk psykologisk hjelp. Det er aldri for sent å bearbeide traume. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er idag 34år og har alltid vært litt småsjalu, tillitsproblemer, lav selvtillit tross et bra utseende. Ser ned på meg selv... Historien bak meg begynner i voksen alder å trigge litt. Jeg var 15 år og var på fest, aldri hatt sex. Så sjarmerer en ung mann meg veldig. Han var 18år. Han spør om jeg skal ha hasj og jeg sier nei. Jeg fikk drink etter drink av han, for så tilslutt bærer meg inn på et rom. Jeg lo husker jeg og verden svimlet. Ble lagt ned i sengen og etter det husker jeg ingenting, før jeg våkner og kjolen er opp i livet mot puppene. Vondt nedentil og trusa er av. Han var på vei ut og bort fra festen. Hørte aldri et ord fra han... Kan dette sitte igjen i min underbevissthetsom et problem? Anonymkode: e1b95...470 Hvorfor drikke så mye når du er 15 år? Anonymkode: 2dfd2...fdf
Anonymbruker*** Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor drikke så mye når du er 15 år? Anonymkode: 2dfd2...fdf Hvorfor stille så inn i helvete idiotiske spørsmål? Gir det deg glede å skylde på ofrene i voldtekssaker? Ts er ikke 15, hun er 35. Hvorfor skal du nå stille spørsmål rundt festvanene hun hadde som tenåring for 20 år siden i et innlegg hvor hun forteller om traumer relatet til overgrep? Grunnleggende empati mangler sånne som deg, enkelt og greit. Endret 3. mars 2022 av Anonymbruker*** 7 2 1
Gjest loveli Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 23.48): Jeg er idag 34år og har alltid vært litt småsjalu, tillitsproblemer, lav selvtillit tross et bra utseende. Ser ned på meg selv... Historien bak meg begynner i voksen alder å trigge litt. Jeg var 15 år og var på fest, aldri hatt sex. Så sjarmerer en ung mann meg veldig. Han var 18år. Han spør om jeg skal ha hasj og jeg sier nei. Jeg fikk drink etter drink av han, for så tilslutt bærer meg inn på et rom. Jeg lo husker jeg og verden svimlet. Ble lagt ned i sengen og etter det husker jeg ingenting, før jeg våkner og kjolen er opp i livet mot puppene. Vondt nedentil og trusa er av. Han var på vei ut og bort fra festen. Hørte aldri et ord fra han... Kan dette sitte igjen i min underbevissthetsom et problem? Anonymkode: e1b95...470 Mulige årsaker; Jo eldre man blir jo mer skjønner man hvor galt dette var. Det er ofte slik at man ikke klerer å tenke på traumer man blir utsatt for før etter en stund fordi hjernen skåner deg fra å tenke på det. Rett og slett skrudd seg av fordi du kunne fått sammenbrudd dersom du tenkte for mye på traumene rett etter de skjedde og kroppen er i overlevelsesmodus. Hjernen åpner ikke opp for disse tankene før du er klar til å tenke på dem. Eller, det er ikke sikket du er klar selv om hjernen din tillater deg å tenke mer og mer på det, men hjernen klarer ikke lenger beskytte seg selv ved å skyve dette bort. Derfor kommer dette nå. Håper virkelig du får den hjelpen du trenger! ❤ Det var ikke din skyld. Du kommer til å få høre at det var din skyld, fordi det sitter mange ekle folk her på KG, men da håper jeg du vet at de tar feil. Kvinner må få lov til å gjøre som de vil (drikke) uten at mannfolk skal utnytte dem. Endret 4. mars 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 loveli skrev (9 timer siden): Mulige årsaker; Jo eldre man blir jo mer skjønner man hvor galt dette var. Det er ofte slik at man ikke orker å tenke på traumer man blir utsatt for før etter en stund fordi hjernen har skånet deg fra å tenke på det. Rett og slett skrudd av fordi du kunne få sammenbrudd dersom du tenkte for mye på dette før du var klar til å tenke på det. Eller, det er ikke sikket du er klar selv om hjernen din tillater deg å tenke mer og mer på det, men hjernen klarer ikke lenger beskytte seg selv ved å skyve dette bort. Derfor kan dette komme nå. Håper virkelig du får den hjelpen du trenger! ❤ Det var ikke din skyld. Du kommer til å få høre at det var din skyld, fordi det sitter mange ekle folk her på KG, men da håper jeg du vet at de tar feil. Kvinner må få lov til å gjøre som de vil (drikke) uten at mannfolk skal utnytte dem. Takk ❤ Det har egentlig ikke vært et problem, fordi jeg legger mye av skylden over på meg. Selvom jeg bare var en liten jentetunge. Min datter er like gammel så kjenner mer på den bekymringen at det skal skje med henne. Men tilliten min til mannfolk er svekket. Kanskje jeg bør prate med noen ang det å få mer tro på seg selv. Jeg snakker veldig ned om meg selv og har nok litt for lav selvtillitt (personlig). Anonymkode: e1b95...470
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 Du ble voldtatt. Selvsagt kan det gi psykiske etterdønninger. Støtter forslaget om å oppsøke hjelp. Anonymkode: 0a347...dd3 2
Gjest Anonymus51 Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk ❤ Det har egentlig ikke vært et problem, fordi jeg legger mye av skylden over på meg. Selvom jeg bare var en liten jentetunge. Min datter er like gammel så kjenner mer på den bekymringen at det skal skje med henne. Men tilliten min til mannfolk er svekket. Kanskje jeg bør prate med noen ang det å få mer tro på seg selv. Jeg snakker veldig ned om meg selv og har nok litt for lav selvtillitt (personlig). Anonymkode: e1b95...470 Ja jeg tror du bør snakke med en psykolog om dette. Ta kontakt via fastlegen din, og Fortell hva som skjedde den gang. Du ble jo tross alt dopet ned og voldtatt, utsatt for en svært grov forbrytelse. Kanskje det også kan hjelpe deg å komme videre dersom du politianmelder han som begikk denne grove forbrytelsen. Start i en ende hos fastlegen din, antakelig kan du få noen terapi-konsultasjoner gratis som en start. Lykke til og pass godt på datteren din! Endret 4. mars 2022 av Anonymus51
Gjest loveli Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk ❤ Det har egentlig ikke vært et problem, fordi jeg legger mye av skylden over på meg. Selvom jeg bare var en liten jentetunge. Min datter er like gammel så kjenner mer på den bekymringen at det skal skje med henne. Men tilliten min til mannfolk er svekket. Kanskje jeg bør prate med noen ang det å få mer tro på seg selv. Jeg snakker veldig ned om meg selv og har nok litt for lav selvtillitt (personlig). Anonymkode: e1b95...470 Da er det nok det som har utløst det, at din datter nå er på samme alder. At du skylder på deg selv kan jo hjelpe en periode, men jeg tror din indre justis og indre krefter nå kjemper mot dette fordi du jo egentlig vet at det var mannen sin feil. 💔 Endret 4. mars 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #13 Skrevet 4. mars 2022 Selvfølgelig er du ikke "ødelagt" pga en uheldig hendelse for tjue år siden. Anonymkode: 1a2a1...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #14 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ble voldtatt. Selvsagt kan det gi psykiske etterdønninger. Støtter forslaget om å oppsøke hjelp. Anonymkode: 0a347...dd3 Er dette voldtekt?🙈 husker venninnene mine sa at jeg burde anmelde han den gang, men siden jeg var under 16år måtte foreldrene mine bli opplyst. Jeg husker ingenting av det som skjedde, kun når han var på vei ut. Anonymkode: e1b95...470
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #15 Skrevet 4. mars 2022 Anonymus51 skrev (52 minutter siden): Ja jeg tror du bør snakke med en psykolog om dette. Ta kontakt via fastlegen din, og Fortell hva som skjedde den gang. Du ble jo tross alt dopet ned og voldtatt, utsatt for en svært grov forbrytelse. Kanskje det også kan hjelpe deg å komme videre dersom du politianmelder han som begikk denne grove forbrytelsen. Start i en ende hos fastlegen din, antakelig kan du få noen terapi-konsultasjoner gratis som en start. Lykke til og pass godt på datteren din! Takk Kan dette virkelig ha ført til at jeg har slitt med panikkanfall siden jeg var 17? Har tatt det opp med legen tidligere og han har spurt om jeg har hatt det vondt i oppveksten som kan ha utløst panikkanfallene. Men jeg har aldri nevnt dette. Føler det er så sent å komme med. Anonymkode: e1b95...470
AprilLudgate Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Ødelagt er vanskelig å si, men du ble jo utsatt for en voldtekt. Og det kan selvsagt være med på å trigge endel ja. Men du kunne også fått disse panikkanfallene uavhengig av dette.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor drikke så mye når du er 15 år? Anonymkode: 2dfd2...fdf Du har aldri gjort en feil eller vært ung? Tåpelig svar. Anonymus51 skrev (4 minutter siden): Ja jeg tror du bør snakke med en psykolog om dette. Ta kontakt via fastlegen din, og Fortell hva som skjedde den gang. Du ble jo tross alt dopet ned og voldtatt, utsatt for en svært grov forbrytelse. Kanskje det også kan hjelpe deg å komme videre dersom du politianmelder han som begikk denne grove forbrytelsen. Start i en ende hos fastlegen din, antakelig kan du få noen terapi-konsultasjoner gratis som en start. Lykke til og pass godt på datteren din! Politianmelde er et dårlig råd. Det er belastende å gå I detalj og holder svært sjelden frem. Desverre men sånn er det. Det er en gammel sak med ord mot ord. Pass på at du ikke gjør problemet større enn det er. Det ble gjort urett mot deg når du var forsvarsløs. Det er ikke greit og gjør noe med tilliten til menn og måten du føler om deg selv på. Kjenn på det og føl på hva det har å si. Likevel kan man ikke la en gammel hendelse prege livet i dag for mye. Ikke la det dra deg ned å ødelegge nåtiden. Anonymkode: 94696...9ce
Bamseklemmer Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 loveli skrev (19 minutter siden): Da er det nok det som har utløst det, at din datter på samme alder. At du skylder på deg selv kan jo hjelpe, men jeg tror din indre justis og indre krefter nå kjemper mot dette fordi du jo egentlig vet at det var mannen sin feil. 💔 Litt avsporing her... Men du er så flink til å forklare, og har så stor forståelse og empati du @loveli ...jeg liker deg så godt🤗
Bamseklemmer Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk ❤ Det har egentlig ikke vært et problem, fordi jeg legger mye av skylden over på meg. Selvom jeg bare var en liten jentetunge. Min datter er like gammel så kjenner mer på den bekymringen at det skal skje med henne. Men tilliten min til mannfolk er svekket. Kanskje jeg bør prate med noen ang det å få mer tro på seg selv. Jeg snakker veldig ned om meg selv og har nok litt for lav selvtillitt (personlig). Anonymkode: e1b95...470 Det er så godt å se at du kom over det uten traumer og psykiske plager, den opplevelsen din så veldig voldtektaktig ut. Du ble jo skjenket sanseløs, utnyttet seksuellt og hadde ondt og helt uten et ord etterpå. Jeg har selv Gutter snart på samme alder, men heldigvis her i huset har vi åpnet for samtaler om hvordan vi skal behandle jenter. Det ligger faktisk mye folkeskikk bak, og jeg er ikke det minste tvil at de kommer til å oppføre seg. Skulle du få igjen troen på deg selv, bør du kanskje ha en mann med omsorg som skjønner hva du har opplevd. Men uansett vil du nok aldri glemme den opplevelsen. Jeg har selv blitt utnyttet for sex i en alder av 6 år, men den hendelsen hendelsen glemmer jeg aldri. Jeg føler fremdeles på sinnet... noe jeg skulle ha vært foruten... Føler du ikke på sinnet av det han gjorde med deg, eller legger du bare all skyld på deg selv? Selvtilliten kan nok bli bedre av å snakke ut om dette. Hva synes du er best å diskutere med? mann eller kvinne? Endret 4. mars 2022 av Bamseklemmer 1
Gjest Anonymus51 Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har aldri gjort en feil eller vært ung? Tåpelig svar. Politianmelde er et dårlig råd. Det er belastende å gå I detalj og holder svært sjelden frem. Desverre men sånn er det. Det er en gammel sak med ord mot ord. Pass på at du ikke gjør problemet større enn det er. Det ble gjort urett mot deg når du var forsvarsløs. Det er ikke greit og gjør noe med tilliten til menn og måten du føler om deg selv på. Kjenn på det og føl på hva det har å si. Likevel kan man ikke la en gammel hendelse prege livet i dag for mye. Ikke la det dra deg ned å ødelegge nåtiden. Anonymkode: 94696...9ce Hvis du etter hvert føler at det vil hjelpe deg psykisk, så lever gjerne en politi-anmeldelse. Ikke for å få igang noen straffesak, men for å markere for deg selv at dette var et lovbrudd begått mot deg. Og for å beskytte andre damer mot en psykopat. Dersom han har anmeldelser på seg og det oppstår nye saker, så vil de bruke mer ressurser på å domfelle han. Men altså, vurder dette mest utfra dine behov for å bearbeide hendelsen og det den har gjort med deg. Anmeldelse kan for noen være et godt skritt for å fortelle seg selv og den andre at dette var grovt og du hadde ikke skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå