AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Vil sjekke om det jeg tenker stemmer. La oss si jeg har 3 millioner på konto. Kan jeg da kjøpe en leilighet til 3 millioner som har en million i fellesgjeld? Er det noe som kan hindre meg i å gjøre det? Setter pris på alle tilbakemeldinger og innspill! Anonymkode: 1497e...c9f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Så fremt du ikke har himmelhøy annen gjeld eller ikke tjener noe penger, så er det null problem Anonymkode: 1c34b...146
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Så fremt du ikke har himmelhøy annen gjeld eller ikke tjener noe penger, så er det null problem Anonymkode: 1c34b...146 Skal sørge for å ikke kjøpe noe jeg ikke kan betjene. Men gjøres det noen kredittsjekk ut fra opplysninger du nevner? Anonymkode: 1497e...c9f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 Du må som regel vise finansieringsbevis for å vise at du faktisk har pengene før kjøper godtar budet. Fellesgjelden har kun noe å si for en bank som evt skal gi deg lån. Den som selger deg leiligheten bryr seg ikke om hvor pengene dine kommer fra, om det er ren EK eller banken som har lånt deg pengene - så lenge du har finansieringsbevis som sier at du kan betale kjøpesummen på avtalt dato, spiller det ingen rolle for den som skal selge til deg. Så nei, det er ingenting som stopper deg fra å kjøpe en leilighet om du har pengene på konto. Den som selger bryr seg ikke om du kan betjene fellesgjelden, det blir ditt problem. Anonymkode: 19d22...943
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 Tre millioner pluss en million i fellesgjeld? Det er det aller færreste banker som lar deg gjøre det. Bankene regner all gjeld (inkludert fellesgjeld) inn i den totale summen på finansieringsbeviset ditt. Så om leiligheten har en million i fellesgjeld - og du her tre millioner i finansieringsbevis - så kan du maksimalt legge inn bud på to millioner. Anonymkode: b1b5c...8b9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 https://dnbeiendom.no/altombolig/kjop-og-salg/boligokonomi/boliglan/boliglan-fellesgjeld-og-dokumentavgift Anonymkode: b1b5c...8b9
nordlending Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tre millioner pluss en million i fellesgjeld? Det er det aller færreste banker som lar deg gjøre det. Bankene regner all gjeld (inkludert fellesgjeld) inn i den totale summen på finansieringsbeviset ditt. Så om leiligheten har en million i fellesgjeld - og du her tre millioner i finansieringsbevis - så kan du maksimalt legge inn bud på to millioner. Anonymkode: b1b5c...8b9 TS skrev om 3 millioner i egenkapital. 1
GammelKaktus Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skal sørge for å ikke kjøpe noe jeg ikke kan betjene. Men gjøres det noen kredittsjekk ut fra opplysninger du nevner? Anonymkode: 1497e...c9f Var ingen kredittsjekk i mitt tilfelle, jeg hadde pengene på konto og megler ringte banken for å sjekke at jeg hadde pengene "klare" etter at budet mitt ble akseptert, null problem.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 Har du pengene på konto eller i finansieringsbevis ? Anonymkode: b38c8...701
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 23.14): Vil sjekke om det jeg tenker stemmer. La oss si jeg har 3 millioner på konto. Kan jeg da kjøpe en leilighet til 3 millioner som har en million i fellesgjeld? Er det noe som kan hindre meg i å gjøre det? Setter pris på alle tilbakemeldinger og innspill! Anonymkode: 1497e...c9f AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du pengene på konto eller i finansieringsbevis ? Anonymkode: b38c8...701 Anonymkode: a6120...dfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå