Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil sjekke om det jeg tenker stemmer. La oss si jeg har 3 millioner på konto. Kan jeg da kjøpe en leilighet til 3 millioner som har en million i fellesgjeld? Er det noe som kan hindre meg i å gjøre det? 

Setter pris på alle tilbakemeldinger og innspill! 

Anonymkode: 1497e...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe problem. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fremt du ikke har himmelhøy annen gjeld eller ikke tjener noe penger, så er det null problem :)

Anonymkode: 1c34b...146

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Så fremt du ikke har himmelhøy annen gjeld eller ikke tjener noe penger, så er det null problem :)

Anonymkode: 1c34b...146

Skal sørge for å ikke kjøpe noe jeg ikke kan betjene. Men gjøres det noen kredittsjekk ut fra opplysninger du nevner? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må som regel vise finansieringsbevis for å vise at du faktisk har pengene før kjøper godtar budet. 

Fellesgjelden har kun noe å si for en bank som evt skal gi deg lån. Den som selger deg leiligheten bryr seg ikke om hvor pengene dine kommer fra, om det er ren EK eller banken som har lånt deg pengene - så lenge du har finansieringsbevis som sier at du kan betale kjøpesummen på avtalt dato, spiller det ingen rolle for den som skal selge til deg. 

Så nei, det er ingenting som stopper deg fra å kjøpe en leilighet om du har pengene på konto. Den som selger bryr seg ikke om du kan betjene fellesgjelden, det blir ditt problem.

Anonymkode: 19d22...943

AnonymBruker
Skrevet

Tre millioner pluss en million i fellesgjeld? Det er det aller færreste banker som lar deg gjøre det. Bankene regner all gjeld (inkludert fellesgjeld) inn i den totale summen på finansieringsbeviset ditt. Så om leiligheten har en million i fellesgjeld - og du her tre millioner i finansieringsbevis - så kan du maksimalt legge inn bud på to millioner.

Anonymkode: b1b5c...8b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tre millioner pluss en million i fellesgjeld? Det er det aller færreste banker som lar deg gjøre det. Bankene regner all gjeld (inkludert fellesgjeld) inn i den totale summen på finansieringsbeviset ditt. Så om leiligheten har en million i fellesgjeld - og du her tre millioner i finansieringsbevis - så kan du maksimalt legge inn bud på to millioner.

Anonymkode: b1b5c...8b9

TS skrev om 3 millioner i egenkapital. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skal sørge for å ikke kjøpe noe jeg ikke kan betjene. Men gjøres det noen kredittsjekk ut fra opplysninger du nevner? 

Var ingen kredittsjekk i mitt tilfelle, jeg hadde pengene på konto og megler ringte banken for å sjekke at jeg hadde pengene "klare" etter at budet mitt ble akseptert, null problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du pengene på konto eller i finansieringsbevis ? 

Anonymkode: b38c8...701

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 23.14):

Vil sjekke om det jeg tenker stemmer. La oss si jeg har 3 millioner på konto. Kan jeg da kjøpe en leilighet til 3 millioner som har en million i fellesgjeld? Er det noe som kan hindre meg i å gjøre det? 

Setter pris på alle tilbakemeldinger og innspill! 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du pengene på konto eller i finansieringsbevis ? 

Anonymkode: b38c8...701

Anonymkode: a6120...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...