Gå til innhold

Alt faren gjør er halleluja

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget len må bare får det ut. 

I alle år så har faren til barnet mitt vært ganske fraværende og nesten ikke bidratt hverken økonomisk, materielt, fysisk eller psykisk. 

Barnet får alt av leker, sko, utstyr fritidsaktiviteter osv fra meg, til tross for min dårlige økonomi. Far som tjener 4 ganger så mye bidrar aldri, ikke engang barnebidrag (men det holder nav på å ordne nå). 

Nå er jeg på ferie med barnet, en tur som koster en del penger. Og nå i kveld fikk barnet Vipps for faren. 150kr til å kose seg med is og godis. Og barnet er helt over skyene og synst faren er SÅ grei siden han sendte han disse pengene. Turen til mange tusen kr, og ikke minst alt annet han får i hverdagen derimot er han aldri takknemlig for. 

Lov å være litt irritert da ? 

Anonymkode: 8aecb...92f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget len må bare får det ut. 

I alle år så har faren til barnet mitt vært ganske fraværende og nesten ikke bidratt hverken økonomisk, materielt, fysisk eller psykisk. 

Barnet får alt av leker, sko, utstyr fritidsaktiviteter osv fra meg, til tross for min dårlige økonomi. Far som tjener 4 ganger så mye bidrar aldri, ikke engang barnebidrag (men det holder nav på å ordne nå). 

Nå er jeg på ferie med barnet, en tur som koster en del penger. Og nå i kveld fikk barnet Vipps for faren. 150kr til å kose seg med is og godis. Og barnet er helt over skyene og synst faren er SÅ grei siden han sendte han disse pengene. Turen til mange tusen kr, og ikke minst alt annet han får i hverdagen derimot er han aldri takknemlig for. 

Lov å være litt irritert da ? 

Anonymkode: 8aecb...92f

Ja, DU har lov å være irretert. Men ikke la barnet få vite det. Dette er stort for barnet ditt, ikke ta fra hen gleden og følelsen av at far endelig bryr seg litt. 

Anonymkode: b1269...9b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.  Men ti om det.  Barnet ditt forstår det ikke nå, og det er bra.  

Anonymkode: 254ce...841

AnonymBruker
Skrevet

Du kan være så irritert du bare vil. Men ikke bli så barnslig at du viser det til hverken barnet eller faren. 

Anonymkode: f8158...74c

Skrevet

Og når barnet blir voksen så ser han hva 150,- kroner er - mot et liv med omsorg og kjærlighet.

Bit det i deg, og la det gå. 

Det er uansett du som er vinneren i relasjonen til din sønn.

Skrevet

Tenker han setter mer pris på de få tingene faren gjør. Om faren ellers ikke viser at han bryr seg om barnet. Det er ganske rett fram psykologi fra barnets side. Barnet får en liten bekreftelse på at faren bryr seg. Og slik jeg tolker det, så har de kanskje ikke kontakt hver dag heller. Han skjønner nok mer når han blir eldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...