Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det anbefales å spise noe søtt for så å legge seg ned og slappe av for å kjenne etter liv, dersom man føler lite liv.

Men hva regnes som "søtt"? Holder det med frukt, eller må det være godteri/saft med sukker? Er det ett fett hvilken type sukkerkilde?

Anonymkode: f2021...782

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en udokumenterbar myte. Å legge seg ned og slappe av pleier ofte å gjøre susen. 

Anonymkode: 04f0c...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke en myte. Ta deg en liten sjokoladebit og kjenn etter. MEN ikke bli stressa om du ikke kjenner noe, babyen sover kanskje eller er for liten til at du merker tumlingen ordentlig. 

Anonymkode: dfbaa...3e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som en udokumenterbar myte. Å legge seg ned og slappe av pleier ofte å gjøre susen. 

Anonymkode: 04f0c...ee7

Fikk sterk saft med isbiter på sykehuset da det var lite bevegelse under ctg. Merkelig at de holder på med det, om det absolutt ikke har noe for seg.

Anonymkode: 3a1d7...371

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser det anbefales å spise noe søtt for så å legge seg ned og slappe av for å kjenne etter liv, dersom man føler lite liv.

Men hva regnes som "søtt"? Holder det med frukt, eller må det være godteri/saft med sukker? Er det ett fett hvilken type sukkerkilde?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk sterk saft med isbiter på sykehuset da det var lite bevegelse under ctg. Merkelig at de holder på med det, om det absolutt ikke har noe for seg.

Anonymkode: 3a1d7...371

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke en myte. Ta deg en liten sjokoladebit og kjenn etter. MEN ikke bli stressa om du ikke kjenner noe, babyen sover kanskje eller er for liten til at du merker tumlingen ordentlig. 

Anonymkode: dfbaa...3e4

Ts her. Det nevnes blant annet på kjennliv.no, som er nettsiden jeg fikk beskjed av både jordmor og sykehuset om å forholde meg til - https://kjennliv.no/lite-liv-i-magen/hva-gjor-du-om-du-opplever-lite-liv-i-magen/.

Så det kan ikke akkurat være helt ut på jordet.

Da prøver jeg med litt juice og en sjokoladebit, så ser jeg. Tror nok uansett det bare er jeg som stresser litt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Oi, siterte meg selv av en eller annen grunn. Det var ikke meningen - skulle sitere alle dere som har svart.

AnonymBruker
Skrevet

Kaldt og søtt. Kan prøve med kaldt vann først. 

Anonymkode: a3ab4...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk også anbefal av jordmor å legge meg ned å lage en høy lyd utenfor magen. F-eks slå med to grytelok :P Men kan jo alltids bare prøve å legge seg ned å slappe av først, eller spise noe søtt som nevnt

Anonymkode: 54acc...7db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...