Gå til innhold

Bør jeg takke ja til 7000kr studentbolig i Trondheim (alt inkl), 13 kvm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sits boliger huser fremdeles under 15% av studentmassen. De fleste må se seg om privat, men tror de fleste egentlig vil bo via sit siden det er billig. Så jeg tror ikke det er noe enkelt å få seg bolig

Anonymkode: ef95f...ac2

Det er ikke noe vanskelig. Det er mange private studentbyer, og private utleiere, den boligkrisen som var for 15 år siden finnes ikke lengre. 

Anonymkode: 68308...45a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For dyrt. Finn noe billig (4500-5500), bli kjent med folk og finn noen å leie med. Med så dyr leie blir det veldig stress om du ikke får jobb/jobbet nok.

Anonymkode: d5b74...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 23.34):

Takk for svar folkens. :) en ting jeg er litt redd for er at det kan bli ensomt siden jeg ikke kjenner noen i byen fra før. Noen som har erfart det når dere flytter til en fremmed by? Tror terskelen for å bli kjent med folk er lavere om jeg hadde bodd i et kollektiv.

Det er jo et kollektiv til en viss grad siden jeg bor med en Haug med studenter. Men vil det være nok sosial kontakt når man ikke deler bad eller kjøkken?

Anonymkode: ef95f...ac2

Hvis du skal bo alene er det viktig at du engasjerer deg i foreninger eller ulike aktiviteter, hvis ikke tror jeg det kan bli ensomt i starten. På den andre siden vet du jo heller aldri hvem du ender opp med i kollektiv. Men hvis du klarer å etablere deg sosialt, (noe jeg ikke tror vil være noe problem i Trondheim, verdens beste studentby<3), tror jeg det skal gå fint å bo alene, MEN kan hende det blir litt ensomt.

Anbefaler uansett å bo i kollektiv en gang, det er en finfin erfaring, så kan du jo heller flytte alene når du har bodd der et år eller to, og vet hva du går til :)

Kjenner noen som bodde der faktisk, hun ble nok litt ensom. Hun droppa ut av studiet, men tror det handlet om at hun ikke var klar for å flytte hjemmefra. Så ikke for å skremme!

Anonymkode: af326...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei!

Jeg skal flytte inn på samme studentbolig nå til høsten da jeg har savnet å bo alene (bodd i kollektiv i 3 år), og siden du mest sannsynlig endte opp med å bo der, lurer jeg på om du kan fortelle hvordan det har vært? :) Eller om evt andre i tråden har bodd der eller bor på ligende type hybel? Kjenner jeg er mest spent på hvordan det vil bli å bo så lite, i tillegg er jeg glad i vesker, jakker, klær og interiør, så blir ikke plass til å stappe full hybelen med det men det skal jeg nok overleve hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...