AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #21 Del Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ca 5300 kr i kollektiv på 4 vel? Da får jeg jo ikke eget bad/kjøkken. Det er mer sentralt ja. Men igjen så vet jeg ikke om beliggenheten sånn sett kommer til å bli så fryktelig viktig så lenge det er nært campus. Har litt romslig økonomi ja, men tror vi har sett bort i fra å kjøpe noe... Foreldrene mine vil være sikker på at jeg fullfører studiet og får en jobb før det, og er ikke villig til å ta risikoen med at jeg vil bytte studieby eller noe annet skjer i løpet av studietiden. Anonymkode: ef95f...ac2 De har også hybelleiligheter på 20-30 kvm, med eget kjøkken og bad der. Fordelen med å bo hos SiT er også at du ikke binder deg for et helt år, og det er enkelt å flytte internt. Jeg bodde først på Moholt, og sto på venteliste på hybelleiligheter som var mer sentrumsnære. Etter to måneder fikk jeg flyttet til egen hybelleilighet. Anonymkode: 68308...45a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 2. mars 2022 #22 Del Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skjønner hva du mener at området er på "feil" side. Men det er jo ganske nærme moholt, regner med det skjer litt der? Litt langt unna byen, som kanskje kan være et minus. Vanskelig å si hva jeg kommer til å få mest nytte av når det kommer til beliggenhet, vanskelig å forutse hvordan jeg skal leve livet mitt i Trondheim... Det viktigste jeg har tenkt fram til nå er at det er nært campus, da jeg vet at jeg garantert vil være der mye. Anonymkode: ef95f...ac2 Joda, det "skjer" sikkert ting i studentghettoene både på Moholt og Nardo. Jeg tenkte vel mer på at det lå langt unna både sentrum og de større kjøpesentrene, men byen har et godt busstilbud og det er jo ikke alle som er så opptatt av å være i sentrum av alt. Dersom det er deg, så er det jo ikke noe problem. Ville bare at du skulle ta med det i vurderingen også, i tilfelle du ikke er så godt kjent i bartebyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #23 Del Skrevet 3. mars 2022 Beliggenheten er veldig god for Gløshaugen, og det er heller ikke langt fra Samfundet. Bussene som går rett ved går hele tiden (hvert fall i Dybdahls vei). Men er det ikke en byggeplass rett over veien for Kiwien der, bak Statoil? Eller er det bygget ferdig? Anonymkode: 3eaec...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #24 Del Skrevet 3. mars 2022 Fin leilighet. Jeg hadde nok slått til om jeg hadde hatt økonomi til det, og vært student. Ville foretrukket eget bad og kjøkken fremfor rom i kollektiv. Du skal vel bo der noen år, og da må en jo trives også. Anonymkode: efa2f...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #25 Del Skrevet 3. mars 2022 Ville takket ja, så veldig fint ut. Stort pluss at det er nært campus. Er også student, har kjøpt leilighet (i Tromsø), men hvis jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe hadde jeg valgt nyeste studentbolig som har høyeste standard med eget kjøkken og bad. Livet er for kort til å bo i kollektiv (min mening, men vet andre trives med kollektiv. Det er bare ikke noe for meg, og da betaler jeg heller ekstra for å trives godt. Trenger space). Anonymkode: f1cab...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #26 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skjønner hva du mener at området er på "feil" side. Men det er jo ganske nærme moholt, regner med det skjer litt der? Litt langt unna byen, som kanskje kan være et minus. Vanskelig å si hva jeg kommer til å få mest nytte av når det kommer til beliggenhet, vanskelig å forutse hvordan jeg skal leve livet mitt i Trondheim... Det viktigste jeg har tenkt fram til nå er at det er nært campus, da jeg vet at jeg garantert vil være der mye. Anonymkode: ef95f...ac2 Hva er det som skjer på Moholt? Jeg har vært på to fester der på mine 5 år som student, og begge disse var hjemmefester (så var jo bare tilfeldig at jeg hadde venner som bodde på Moholt). Anonymkode: 7e99b...d4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #27 Del Skrevet 3. mars 2022 Det skjer svært lite på Moholt.... Anonymkode: 72f16...d61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #28 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg vet hvor de boligene ligger, jeg har familie i nabolaget. Jeg synes ikke prisen er så verst - hvis man bor i en trekkfull, gammel leilighet (noe mange gjør) og kanskje bor sammen med noen som dusjer i 20 minutter hver morgen, kan fort utgifter til strøm og oppvarming bli høye i et «billigere» kollektiv. Det er også en stor fordel å slippe å kjøpe møbler! En ting er at det koster penger, men i tillegg er det styrete når man må flytte. Kanskje må man leie varebil, kanskje passer ikke møblene inn dit man skal flytte… Jeg synes ikke Nardo er kjempefint direkte, om jeg skal være ærlig, og det ligger nær omkjøringsveien. Men det er ikke langt til Gløshaugen, da. Så tommel opp fra meg. Deltidsjobb må du regne med å skaffe deg nesten uansett. Anonymkode: 8185f...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #29 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er det som skjer på Moholt? Jeg har vært på to fester der på mine 5 år som student, og begge disse var hjemmefester (så var jo bare tilfeldig at jeg hadde venner som bodde på Moholt). Anonymkode: 7e99b...d4f Moholt er vel… dødt? Virker veldig kjipt der, spør du meg. Jeg hadde heller bodd på Nardo. Anonymkode: 8185f...36a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #30 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er 7000 kr alt inkl en grei pris for studentbolig i Trondheim, 13 kvm? (Koster egentlig 6600, men det er uten kraft og nettleie + strøm (varme og varmtvann er inkludert i de 6600), så da blir det fort 7000 totalt) Jeg vet det høres ut som i stiveste laget, men det er faktisk nesten ingen ulemper bortsett fra prisen. Det er gangavstand til campus på ca. 10 min, boligen er ny, eget bad og eget kjøkken, store fellesarealer, butikk i nærheten osv... Ser ut som drømmen. Jeg har jobbet mye i løpet av somrene på vgs og jobbet litt deltid, så har litt oppsparte midler fra før av, men ikke uendelig mye heller. Så jeg har definitivt råd til å bo der, men vil gjerne høre andres mening om jeg heller bør prøve å finne meg noe annet. Har ikke lyst til å måtte begrense meg for mye i andre ting som koster penger fordi at jeg bor dyrt. Jeg vet ikke om jeg vil trives med å bo i kollektiv. Eget bad hadde vært supert å ha, kommer aldri godt med å dele dette med andre. Men om jeg kommer med hyggelige folk og som er ryddige, har jeg null problem med å dele kjøkken. En annen ting å tenke på er at møbler er inkludert i prisen, og alt er (ganske) nytt, så slipper å stress med flytting og å kjøpe møbler... Møbler er jo ikke billig heller. Studentboligen heter campus life. Dere kan sjekke det ut i lenka nedenfor: https://campuslife.no/bolig/ Noen tanker? Jeg skal jo sannsynligvis studere i 5 år. Da vil jeg bo trygt og greit, og jeg er villig til å betale litt ekstra om det er det som skal til... Anonymkode: ef95f...ac2 Jeg har bodd i Trondheim i sju år og det der er et veldig pent område og en god pris for å kunne bo med så god standard. Det kommer selvsagt an på hva slags taktikk du kjører for deg selv økonomisk sett - men hvis du har rå til denne så hadde jeg bare slått til. Markedet her har mye forskjellig, men til den prisen skal du ut av byen eller bo enda mindre. Anonymkode: 978e0...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #31 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har bodd i Trondheim i sju år og det der er et veldig pent område og en god pris for å kunne bo med så god standard. Det kommer selvsagt an på hva slags taktikk du kjører for deg selv økonomisk sett - men hvis du har rå til denne så hadde jeg bare slått til. Markedet her har mye forskjellig, men til den prisen skal du ut av byen eller bo enda mindre. Anonymkode: 978e0...af1 Er det generelt vanskelig å få tak i bolig som student eller går det greit? Mange om beinet? Lange køer på visninger osv? Anonymkode: 8ba60...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 3. mars 2022 #32 Del Skrevet 3. mars 2022 Ja jeg synes det er veldig dyrt. Jeg hadde 25 kvm studentleilighet med egen kjøkkenkrok og eget bad for 6500 kr i mnd (inkludert alt) for noen år siden, i Oslo. Det var helt ok standard, badet var nokså nytt. For samme størrelse må du altså betale godt over 9000 for disse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #33 Del Skrevet 3. mars 2022 Lacuna skrev (3 timer siden): Ja jeg synes det er veldig dyrt. Jeg hadde 25 kvm studentleilighet med egen kjøkkenkrok og eget bad for 6500 kr i mnd (inkludert alt) for noen år siden, i Oslo. Det var helt ok standard, badet var nokså nytt. For samme størrelse må du altså betale godt over 9000 for disse. «For noen år siden.» Hva hadde denne studentleiligheten din kostet NÅ? Anonymkode: 8185f...36a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #34 Del Skrevet 3. mars 2022 Beliggenheten er fin hvis du skal studere på Gløshaugen. Det er ikke mer støy på Nardo enn nærmere sentrum, og i et så nytt bygg må man kunne anta at det er bedre lydisolert enn i en bygård fra tidlig 1900-tall. Bussforbindelsene til sentrum er gode, og det går nattbuss i helgene. Du kan lett sykle til sentrum, og det er ikke så mye bakker som til Moholt. Du kan også fint gå fra Samfundet eller sentrum, om du er i noe form og har gode sko. Prisen er litt høy, men det er mye inkludert og fine rom. Jeg ville slått til om jeg var utenbys student og hadde råd. Hvis du finner ut at det ikke er verdt prisen kan du prøve å finne noe billigere til andreåret. Det er lettere å finne noe når du allerede er i byen. Anonymkode: 53994...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 3. mars 2022 #35 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): «For noen år siden.» Hva hadde denne studentleiligheten din kostet NÅ? Anonymkode: 8185f...36a 6700 eksl. strøm koster den i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #36 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det generelt vanskelig å få tak i bolig som student eller går det greit? Mange om beinet? Lange køer på visninger osv? Anonymkode: 8ba60...2fb Ja, det kan være noe venting og hvis du venter for lenge ender du opp i en sokkel - ikke at det er negativt hvis det funker for deg, men jeg synes alternativet så veldig fint ut! Anonymkode: 978e0...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #37 Del Skrevet 3. mars 2022 Takk for svar folkens. en ting jeg er litt redd for er at det kan bli ensomt siden jeg ikke kjenner noen i byen fra før. Noen som har erfart det når dere flytter til en fremmed by? Tror terskelen for å bli kjent med folk er lavere om jeg hadde bodd i et kollektiv. Det er jo et kollektiv til en viss grad siden jeg bor med en Haug med studenter. Men vil det være nok sosial kontakt når man ikke deler bad eller kjøkken? Anonymkode: ef95f...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #38 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/2/2022 den 22.19): Er kun bilder jeg har sett, men jeg kan være veldig trygg på at dette ikke er lureri. Dette er studentboliger som drives av seriøse private aktører... De har 600 boliger som leies kun ut til studenter Anonymkode: ef95f...ac2 Alt dette gjør meg veldig skeptisk. Se på tv2 hjelper deg du. Det er kun disse store firmaene som lurer folk Anonymkode: bdca7...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #39 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alt dette gjør meg veldig skeptisk. Se på tv2 hjelper deg du. Det er kun disse store firmaene som lurer folk Anonymkode: bdca7...80d Enig. Ingenting skjer på moholt. Og folk bor som regel bare på hyblene. Folk drar som regel ut. Selv bor jeg på byåsen, men vurderer å flytte til sentrum. Nattbussene er ikke noe å slrute av. Kan man kalle det nattbuss når siste buss går like etter midnatt? Jeg flytter nærmere byen for å være der det skjer. Ta del i arrangementer for å bli kjent med folk. Du finner masse på Facebook. Begynner du å knytte kontakt, så spør om å henge og vær et ja menneske. Det hjalp meg sykt mye som ny i byen. Jeg fikk min krets på den måten, har ikke noen nære venner fra studiet, men de jeg har funnet via arrangementer via Facebook😊 Anonymkode: f8061...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 4. mars 2022 #40 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar folkens. en ting jeg er litt redd for er at det kan bli ensomt siden jeg ikke kjenner noen i byen fra før. Noen som har erfart det når dere flytter til en fremmed by? Tror terskelen for å bli kjent med folk er lavere om jeg hadde bodd i et kollektiv. Det er jo et kollektiv til en viss grad siden jeg bor med en Haug med studenter. Men vil det være nok sosial kontakt når man ikke deler bad eller kjøkken? Anonymkode: ef95f...ac2 Jeg har bodd alene alle mine studieår, og jeg synes det var veldig godt å «ha sitt eget». Hadde likevel et stort nettverk og jeg var opptatt omtrent hver eneste helg! Man blir kjent med folk gjennom fadderuke også videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå