AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Del Skrevet 2. mars 2022 Og evt hvor tungt kjører dere? Jeg pleier ofte å ha ca 12 kg kettlebell hver hånd. Få øvelser som er så tunge og river mer i lårene 😄 Anonymkode: a7d4e...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Del Skrevet 2. mars 2022 50 kg på nakken med stang Anonymkode: 9844e...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. mars 2022 #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Gjorde det for mange år siden, var vel oppe i 10 kg. Byttet det ut med knebøy når jeg fikk kontroll på knebøy. Nå gjør jeg utfall bakover (fra kasse). Hva blir forskjellen i hvordan det tar på musklene? BU husker jeg var mer plundrete i forhold til balanse. Men på utfall bakover må jeg konsentrere meg for å ikke bruke andre beinet til å hjelpe meg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 21.11): 50 kg på nakken med stang Anonymkode: 9844e...213 Åj, det høres tungt ut. Nesten det jeg tar i vanlig knebøy det 😄 Anonymkode: a7d4e...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Del Skrevet 7. mars 2022 Digger den øvelsen! Gjør den hjemme iblant når jeg ikke gidder å dra på senteret. Da blir det med to manualer på tilsammen 36 kg (de eneste jeg har). De er egentlig litt for tunge ifht grepsstyrke, men det går på et vis. Skikkelig elsk/hat-øvelse, det der. Hadde også strekk i låret i to år på grunn av den🤪 Anonymkode: 8ca4e...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Del Skrevet 8. mars 2022 Egentlig min favoritt for framside lår, men jeg hater at det er så vanskelig å balansere!! Blir faktisk ordentlig irritert 😅 Noen tips? Anonymkode: cd52c...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Del Skrevet 8. mars 2022 60 kg med stang. Hater den øvelsen fordi den er så innmari tung 😂 men tar den likevel flere ganger i uken. Anonymkode: c2da7...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 21.11): 50 kg på nakken med stang Anonymkode: 9844e...213 Neppe bulgarsk utfall det er snakk om her, med mindre du har en utrolig balanse. Anonymkode: 2138b...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Del Skrevet 8. mars 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Egentlig min favoritt for framside lår, men jeg hater at det er så vanskelig å balansere!! Blir faktisk ordentlig irritert 😅 Noen tips? Anonymkode: cd52c...435 Da plasserer du føttene feil, noe du nok allerede gjør siden du tenker at øvelsen skal trene fremside lår når den egentlig skal trene rumpa primært. Det har nok med at du lener deg for langt frem og har vekta på tåballene istedet for bak på hælen når du presser opp. Klassisk feil også i knebøy. On 3/3/2022 at 6:59 AM, Albbas said: Gjorde det for mange år siden, var vel oppe i 10 kg. Byttet det ut med knebøy når jeg fikk kontroll på knebøy. Nå gjør jeg utfall bakover (fra kasse). Hva blir forskjellen i hvordan det tar på musklene? BU husker jeg var mer plundrete i forhold til balanse. Men på utfall bakover må jeg konsentrere meg for å ikke bruke andre beinet til å hjelpe meg opp. Utfall og knebøy er ikke mutually exclusive så er ikke øvelser du bør bytte ut med hverandre. Anonymkode: 5c413...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. mars 2022 #10 Del Skrevet 8. mars 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: Utfall og knebøy er ikke mutually exclusive så er ikke øvelser du bør bytte ut med hverandre. Anonymkode: 5c413...b23 Bør og bør, ingen av de er et must i et program. Som nybegynner valgte jeg å prioritere bort utfall til fordel for tid til knebøy (for jeg har faktisk ikke tid til å gjøre alle øvelser på en økt). Nå gjør jeg begge deler, men jeg syns utfall er litt kjedelig, så holder ikke på den for alltid. Variasjon er tingen. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 8. mars 2022 #11 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da plasserer du føttene feil, noe du nok allerede gjør siden du tenker at øvelsen skal trene fremside lår når den egentlig skal trene rumpa primært. Det har nok med at du lener deg for langt frem og har vekta på tåballene istedet for bak på hælen når du presser opp. Klassisk feil også i knebøy. Utfall og knebøy er ikke mutually exclusive så er ikke øvelser du bør bytte ut med hverandre. Anonymkode: 5c413...b23 Tja, ikke vær så bombastisk. Bulgarsk utfall skal trene fremside lår i stor grad, og hvor mye du lener deg fremover påvirker om det tar mest på rompa eller fremside lår. Jeg sliter med knær, så jeg skal trene mye bulgarske utfall fremoverlent siden jeg har svakere muskulatur foran enn bal (trener med fysioterapeut som er knespesialist). Trener knebøy for baksiden og bulgarsk for fremsiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 8. mars 2022 #12 Del Skrevet 8. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Egentlig min favoritt for framside lår, men jeg hater at det er så vanskelig å balansere!! Blir faktisk ordentlig irritert 😅 Noen tips? Anonymkode: cd52c...435 Gjør øvelsen mye så kommer balansen etter hvert. Hjelper å holde blikket rett frem og unngå å se ned eller til siden. Pluss å ha litt mellomrom mellom beina sett forfra så ikke beinet du har bak ligger på rett linje med benet som er foran. Når balansen er i boks så får du et lite hopp i antall kg du klarer å løfte. Elsker denne øvelsen 😄 Endret 8. mars 2022 av Muffin man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 8. mars 2022 #13 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da plasserer du føttene feil, noe du nok allerede gjør siden du tenker at øvelsen skal trene fremside lår når den egentlig skal trene rumpa primært. Det har nok med at du lener deg for langt frem og har vekta på tåballene istedet for bak på hælen når du presser opp. Klassisk feil også i knebøy. Utfall og knebøy er ikke mutually exclusive så er ikke øvelser du bør bytte ut med hverandre. Anonymkode: 5c413...b23 Jo lenger frem du lener deg, jo mer hoftedominant blir øvelsen, og jo mer bruker du rumpa. Ikke omvendt. En oppreist bulgarsk utfall vil ha hovedvekt på fremside lår. I alle fall om vi argumenterer med basis i biomekanikk og momentarmer. Studer som bruker EMG for å se på aktivering av de forskjellige musklene finner bare små forskjeller i praksis, også mellom vanlig knebøy og (bulgarske) utfall. Det virker derfor ikke å være helt riktig at det er rumpe denne øvelsen primært skal trene. Det er også ingen "feil" beinplassering her innenfor rimelighetens grenser. Kort og lang avstand mellom bein, vertikal eller skrå legg, samt vertikal eller fremoverlent overkropp og alle mulige kombinasjoner av dette kan alle fungere helt fint og må velges på bakgrunn av individuelle mål og forutsetninger 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå