Gå til innhold

Skriver du fra tante og onkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På gavene fra dere til tante/onkelbarn?

Anonymkode: 2eac5...00b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja? Spesifiserer hvilken onkel og tante vi er da, enten med navn eller sted. 

Anonymkode: 7a0cb...402

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi heter bare tante og onkel.

Anonymkode: c84d7...812

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men med navn bak.

Anonymkode: d9b8b...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til det ene tantebarnet. De andre er ikke vant med å bruke tante-tittelen, foreldrene deres har aldri lagt opp til det. Der skriver jeg navn. 

Anonymkode: acd42...734

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tante *navn* og onkel *navn*. 

Ungene på ene sia har 5 sett med tanter og onkler så det er greit å spesifisere. 

Anonymkode: 37a8b...d77

Skrevet

Ja, vi bruker tante og onkel. Tror kanskje jeg skriver navnene våre bak.

AnonymBruker
Skrevet

Har ni tantebarn, ingen kaller meg tante. bare navn

Anonymkode: 63e22...df9

Skrevet

Ja vi bruker Tante og onkel, men skriver også navn bak. 

AnonymBruker
Skrevet

Styrete. Har et barn så skriver fra «*Per* & co» 😂 Har en søster med tre sønner og mann og hun skriver «fra tante *Anne* og gutta»😅

Anonymkode: 94218...8bd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skriver fra "Marius, Jonas, tante og onkel". Barnas navn indikerer hvilken tante og onkel det er. ;)

Mannens søster og hennes samboer, som ikke har barn, skriver "tante og onkel på Hamar".

Jeg har to single og barnløse søstre som bor på samme sted, de skriver "Tante Navn".

Anonymkode: ba5e9...9b1

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Enten det, ellers skriver jeg «fra oss i *adressa*». Men det er fordi vi er store familier på begge sider, så vi må spesifisere med navn - og alle navna i vår kjernefamilie er ganske lange.

Anonymkode: 44282...a88

Skrevet

Jeg ser ikke på meg selv som Tante til mannens onkelbarn og mine tantebarn er voksne, så det er litt sent/unaturlig for de å kalle han onkel nå, bare fordi vi har gifta oss.

AnonymBruker
Skrevet

Min mor skrev «til verdens beste tante og onkel» fra mine barn , på en pakke til mannens søsken… de er jo tante og onkel, men overhodet ikke verdens beste , de er de lateste og mest bortskjemte «ungdommene» som fremdeles bor på gutterommet og pikerommet i en alder av 25 og 30 år… 

så jeg rev av den lappen , for å si det slik… 

verdens beste tante og onkel burde gått til min bror og hans kone… 

så fatter ikke hva min mor tenkte oppi dette.. det kan jo ikke bli mer falskt… 

Anonymkode: 18c9a...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Vi skriver bare navnene våre, en gavelapp har ikke plass til SÅ mye tekst, liksom ;)

Jeg ikke "tante" til min manns onkelbarn. Han er attpåklatt, og alle hans onkelbarn var i tenårene da jeg traff ham. Så det ville føltes rart, de er ikke så mye yngre enn meg.

Anonymkode: 5313c...164

Skrevet

Noen ganger, men med navn bak. Andre ganger bare navnet til datteren min. 

Til jul er det ofte "Fra nissene på *adresse*.

Skrevet

Ja, vi skriver fra tante X og onkel Y.

AnonymBruker
Skrevet

Til mine søskens barn skriver jeg «tante X og onkel Y». Vi har vært i et forhold hele barnas levetid så det er naturlig. Til hans søskens barn skriver jeg «onkel Y og *mitt navn*». De var ganske store da vi ble sammen, så det ble litt unaturlig for dem å kalle meg tante :) 

Anonymkode: 1b0fd...968

Skrevet

Min søster skriver "fra tante Line og onkel Mikkel" (samboeren hennes) til barna mine. Min bror skriver bra "fra Per". Ungene bryr seg knapt om hva som står på lappen uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...