Gå til innhold

Har noen i nær relasjon blitt sur på deg fordi du har smittet de med korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mange anklagende og sure kommentarer nå i ettertid, fordi jeg var på besøk mens jeg uvitende var smittet.

Har dere opplevd det fra nær familie, venner eller kolleger?

Anonymkode: a0598...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvordan vet de at det var du som smittet de? Går mange med smitte nå, både som vet om det og ikke for de har ikke symptomer. Høres jo helt merkelig at folk blir sure for noe du ikke visste om...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Men hvordan vet de at det var du som smittet de? Går mange med smitte nå, både som vet om det og ikke for de har ikke symptomer. Høres jo helt merkelig at folk blir sure for noe du ikke visste om...

Jeg ble syk om kvelden etter at jeg hadde vært på besøk hos de, og de ble syke to-tre dager senere.

Siden dette var et lite familieselskap og de andre til stede ikke hadde vært hverken på butikken eller andre steder i dagene før jeg kom, så er det logisk at jeg var smittekilden.

Jeg hadde vært på treningssenteret dagen før og reist med tog samme dag🙊

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble syk om kvelden etter at jeg hadde vært på besøk hos de, og de ble syke to-tre dager senere.

Siden dette var et lite familieselskap og de andre til stede ikke hadde vært hverken på butikken eller andre steder i dagene før jeg kom, så er det logisk at jeg var smittekilden.

Ts

Kan legge til at jeg testet meg før jeg reiste på besøk, og følte meg frisk og fin.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan legge til at jeg testet meg før jeg reiste på besøk, og følte meg frisk og fin.

Ts

Men nå er det nye tider og det er lagt opp til at de fleste av oss skal bli smittet for vi har ingen restriksjoner lenger, regner jo med de er vaksinerte? Er man i risikogruppe og livredd for smitte så må man nesten isolere seg selv og ikke invitere folk utenfor husstanden på middag. Man har ingen garanti for smitte uansett.

Du skal ikke føle at du har gjort noe alvorlig galt iallfall, dette kunne du ikke for, shit happens. Du testet deg og så du haar gjort ditt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Men nå er det nye tider og det er lagt opp til at de fleste av oss skal bli smittet for vi har ingen restriksjoner lenger, regner jo med de er vaksinerte? Er man i risikogruppe og livredd for smitte så må man nesten isolere seg selv og ikke invitere folk utenfor husstanden på middag. Man har ingen garanti for smitte uansett.

Du skal ikke føle at du har gjort noe alvorlig galt iallfall, dette kunne du ikke for, shit happens. Du testet deg og så du haar gjort ditt.

Ja jeg gjorde mitt men var uheldig bare.

Veldig ubehagelig når familiemedlemmer har blitt veldig syke til tross for vaksiner og nå klandrer meg for det.

De mener at de har vært så forsiktige frem til nå og har klart å ikke bli smittet, og hvis jeg ikke hadde smittet de så hadde de ikke blitt syke.

Ts

Skrevet

Ja jeg gjorde mitt men var uheldig bare.

Veldig ubehagelig når familiemedlemmer har blitt veldig syke til tross for vaksiner og nå klandrer meg for det.

De mener at de har vært så forsiktige frem til nå og har klart å ikke bli smittet, og hvis jeg ikke hadde smittet de så hadde de ikke blitt syke.

Ts

Jeg skjønner det men den kan vi vri andre veien og. Hadde ikke de invitert så hadde de heller ikke blitt smittet. Det er en risiko de valgte å ta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner det men den kan vi vri andre veien og. Hadde ikke de invitert så hadde de heller ikke blitt smittet. Det er en risiko de valgte å ta. 

Jeg inviterte egentlig meg selv på besøk, men de sa ikke at jeg ikke skulle komme...

Det er lettere å klandre noen man kjenner enn fremmede folk

Ts

Skrevet

Jeg inviterte egentlig meg selv på besøk, men de sa ikke at jeg ikke skulle komme...

Ts

Ja, da skjønner jeg, men man kan ikke fikse noe som allerede har skjedd og så inviterer du deg ikke tilbake på besøk med det første.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei hva fader, er ikke i nær relasjon med brødhuer 

Anonymkode: 6ef85...795

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo tatt alle forhåndsregler, feil av dem å bli sure ❤️

Selv er jeg i risikogruppe, danner knapt antistoffer etter fire doser, og har lavt immunsystem.

Isolerer meg nå, åpenbart.

Eneste jeg har blitt sint på, er personen som skulle kjøre meg på sykehuset (tar ikke taxi nå) - og ikke sa fra at hadde begynt å få symptomer dagen før.

Helsigvis ble jeg ikke smittet, svært kort tur og hadde maske. Så det gikk bra, men nokså rasende over at andre velger å sette meg i risiko, uten å informere så jeg får tatt egne valg.

Blir nok mye tid alene for meg nå framover, nå som alle andre har senket skuldrene og smitten går sin gang.

Anonymkode: bdf50...f4c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så min bror på ett busstopp, stoppa og kjørte han hjem så vi fikk snakket litt på veien. Jeg testet positivt 2 dager etter. Han har gjort meg arveløs hvis han dør pga dette 🤣 mulig jeg blir tatt inn i testamentet igjen hvis jeg lager middag til han en dag. Og ihvertfall hvis han får kake til dessert. Han bruker å være medgjørlig når han er mett. Tvillingbroren hans var villig til å kompensere for manglende arv med hullete sokker. De kunne jeg få ta vare på til evig tid 🙈🤣  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 21.23):

De er jo helt virkelighetsfjerne hvis de klandrer deg for dette...

Anonymkode: 92526...f9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 21.29):

Ts

Holdt du avstand til dem da, siden de er risikogruppe? Altså jeg hadde aldri gått ut på byen feks når det er så mye smitte som nå og besøkt besteforeldre i dagene etter. 
Det sagt så burde de takket nei til besøk dersom de er veldig redde for smitte. 

Anonymkode: c328b...d25

AnonymBruker
Skrevet

Ja, samboer er kjempesur på meg som smitta etter å ha vært på konsert uten å bruke munnbind (som ingen andre heller gjorde bare for å si det). Jeg har så dårlig samvittighet at jeg føler meg enda sjukere av det. Det er ingen annen mulighet enn at det var meg som smitta på den måten - samboer har ikke vært noe sted og jeg testa positivt først.

Anonymkode: 5e7b8...71b

• Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Nei.

Er jo umulig å si hvem som smitter hvem for tiden. Alle er jo syke. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selv med negativ test kan en jo risikere å smitte slik smittepresset er om dagen. 

Anonymkode: ba247...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...