AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Ser at en del fond nå går i minus pga verdenssituasjonen. Er dette dermed en god tid å sette inn noen ekstra 1000 i fond? Eller tror man det går enda lengre nedover? Anonymkode: 9504e...017
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Sett inn jevnt og trutt. Øk gjerne faste trekk fremover - det har ihvertfall jeg gjort (økt mnd sparing med 100% fra og med februar og til og med juni sånn i første omgang) Anonymkode: 504b6...a37
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sett inn jevnt og trutt. Øk gjerne faste trekk fremover - det har ihvertfall jeg gjort (økt mnd sparing med 100% fra og med februar og til og med juni sånn i første omgang) Anonymkode: 504b6...a37 Men så har jeg lest at mange verdenskriser gir et fall, og så går det 30 - 60 dager, og så er et på vei oppover igjen. Markedet tilpasser seg. Så om det stemmer nå også, så betyr det at jeg må benytte muligheten nå, og heller sette inn et større beløp med en gang. Har også økt den faste sparingen litt. Men tenker altså på dette med at markedet tilpasser seg, og så er prisene på vei oppover igjen om 1 - 2 måneder. Anonymkode: 9504e...017 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men så har jeg lest at mange verdenskriser gir et fall, og så går det 30 - 60 dager, og så er et på vei oppover igjen. Markedet tilpasser seg. Så om det stemmer nå også, så betyr det at jeg må benytte muligheten nå, og heller sette inn et større beløp med en gang. Har også økt den faste sparingen litt. Men tenker altså på dette med at markedet tilpasser seg, og så er prisene på vei oppover igjen om 1 - 2 måneder. Anonymkode: 9504e...017 Hvis dette snur og går oppover igjen bør du sette inn det du kan nå. Da får du billige andeler som fordobler seg når det stiger Anonymkode: 85249...f7a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis dette snur og går oppover igjen bør du sette inn det du kan nå. Da får du billige andeler som fordobler seg når det stiger Anonymkode: 85249...f7a ... som er hele poenget med tråden...... Takk Captain Obvious. Anonymkode: 3a179...16c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har ikke kjøpt enda, ser for meg at det skal ned en del til. Men ingen vet, kan jo slå begge veier.... Anonymkode: ff40e...8d1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Time in the market, beats timing the market. Anonymkode: 73fcd...f36
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Time in the market, beats timing the market. Anonymkode: 73fcd...f36 Ja takk begge deler! Man kan fint spytte i en del ekstra i bunnperioder, selv om man skal ha pengene stående i 10 år+ Jeg har tjent mye på å følge med istedenfor for å ha månedlig trekk! Anonymkode: ff40e...8d1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Man bør kjøpe når kursen er lav, og så vil fondene stige i verdi når kursene går opp igjen. Anonymkode: 125a2...cbc
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man bør kjøpe når kursen er lav, og så vil fondene stige i verdi når HVIS kursene går opp igjen. Anonymkode: 125a2...cbc Anonymkode: c9e35...a13 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Anonymkode: c9e35...a13 Det som går ned skal opp. Anonymkode: 125a2...cbc
Mardrøm Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det som går ned skal opp. Anonymkode: 125a2...cbc Men man skal være klar over risikoen for at det kan ta lang tid. Hvis du for eks. kjøpte fond som fulgte Nikkei-indeksen i 1990 så er de mindre verdt i dag enn da du kjøpte dem. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 Jeg for min del har tjent en masse så langt i år på fond selv om alle sutrer over at de taper. Hvorfor kjøper alle egentlig indeksfond i stedet for aksjefond? Anonymkode: b20b1...ab4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 Har tjent 15% siste uka på aksjer. Men om det holder seg vet ingen. Plutselig sprenges atomkraftverk. Eller hva som helst annet. Jeg setter inn mer neste gang det blir rød dag hvertfall, så ja? Anonymkode: 0f2f0...3a6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg for min del har tjent en masse så langt i år på fond selv om alle sutrer over at de taper. Hvorfor kjøper alle egentlig indeksfond i stedet for aksjefond? Anonymkode: b20b1...ab4 Her har både aksjer og aksjefond er gått ned. Anonymkode: 6d565...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 Og jeg har tatt ut en del penger fra fond. Ønsker tryggheten med å ha mye penger tilgjengelig dersom krigen ekskalerer. For jeg tviler på at dette roer seg med det samme. Anonymkode: 61f89...07b
klondrik Skrevet 5. mars 2022 #17 Skrevet 5. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 21.10): Hvis dette snur og går oppover igjen bør du sette inn det du kan nå. Da får du billige andeler som fordobler seg når det stiger Nå som verdensøkonomien venter på ringvirkninger fra krigen i Ukraina og høy inflasjon der USA tvinges til brå renteoppgang så vil det være galskap å sette alle sparepengene inn i fond nå. Det å sette inn litt hver mnd er en safe og fin løsning men vi kan stå ovenfor en kollaps i finansverden, og da kan det også være et alternativ å ha is i magen. Dersom vi får en krakk så kommer vi til å få se blodrøde tall ned mot 50% før det stabiliserer seg og holder seg lavt i noen måneder, i verste fall lenger pga gjeldskrisen. Det er uansett aldri feil å investere jevnt og trutt fordi man konstant er med på alle svingningene. Endret 5. mars 2022 av klondrik
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #18 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her har både aksjer og aksjefond er gått ned. Anonymkode: 6d565...3ee Man må jo kjøpe aksjefond innen en bransje som et verdt å satse på. Anonymkode: b20b1...ab4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Skrevet 5. mars 2022 Du skal absolutt ikke kjøpe noe som helst nå, og har du fond eller aksjer skal du SELGE SELGE SELGE. Når det begynner å minke på fremsiden i alle media om krig, renter og strøm, så trykker du kjøpsknappen. Minst et mini krakk kommer innen en uke etter Ukraina mister kontroll over Kiev! Og mer ned skal det Solgte alt jeg hadde til nyttår og det var før vi snakket om storkrig, jeg solgte grunnet jeg mener markedet er oppblåst etter korona og gasspriser Visst du skal legge pengene i noe nå, ville jeg kanskje gjort det i dollar. Personlig har jeg kun pengene i banken for nå Anonymkode: f3465...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå