Gå til innhold

Kunst fra små barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen morsomme og kreative kunstaktiviteter med små barn?

I fjor til påske lagde vi kanin av fotavtrykk og høne av håndavtrykket. Julen var hektisk så vi rakk ikke lage noe, men nå er det straks påske igjen og jeg ønsker noen ideer.

Både for å ha selv som minner og for å linne gi bort en liten oppmerksomhet til besteforeldrene.

Anonymkode: 179ea...f59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjesp…(!)

Anonymkode: 6aef2...b24

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjesp…(!)

Anonymkode: 6aef2...b24

Hvorfor svarer du om du ikke er interessert?

• Liker 3
Skrevet

Hva med å perle noe fint (enten på frihånd eller så kan dere kjøpe f.eks. påskeeggbrett) og så kjøper dere selvklebende magneter på Panduro eller magnetteip på Clas Ohlson og fester på baksiden slik at de kan brukes som kjøleskapsmagneter.

AnonymBruker
Skrevet

Laget mye bilder med silkepapir. Krøllet små biter og limte på ark eller laget masker av engangstallerkner hvor vi limte silkepapiret. Jeg husker 40 år senere at vi lagde en hane med krøllet silkepapir i barnehagen,

Har også laget lyslykter av gamle syltetøyglass og limt på silkepapir. 

Lage hele familiens håndavtrykk med maling oppå hverandre til veggpynt

Stemple ut på stoff (enten ved hjemmelagede potetstempler eller kjøpte stempler)

Trolldeig

Få tak i billige vaser på bruktbutikker som spraymales i ønsket farge og så lar barnet male ønsket figur.

Anonymkode: 242f6...7c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen morsomme og kreative kunstaktiviteter med små barn?

I fjor til påske lagde vi kanin av fotavtrykk og høne av håndavtrykket. Julen var hektisk så vi rakk ikke lage noe, men nå er det straks påske igjen og jeg ønsker noen ideer.

Både for å ha selv som minner og for å linne gi bort en liten oppmerksomhet til besteforeldrene.

Anonymkode: 179ea...f59

husker jeg satt i evigheter på 90 tallet og dryppa lys på skjeer? noen som gjorde dette? og male sånne små hvite figurer.. kjøp masse fjær på eBay og lag kule buketter.

Anonymkode: dfc75...17c

AnonymBruker
Skrevet

002db2ab282c3468fed121b7fc52bbdf.jpg85a63f9c64233bc9a37567d7206bd2ae.jpg

941f737c5b3602586803a6317f93adb8.jpg

Anonymkode: 13e24...973

AnonymBruker
Skrevet

Aldri for tidlig å starte med å male egg. 

Anonymkode: 8f020...607

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det sjøl-programmet på nrk super pleier å ha gode ideer til ting man kan lage til jul og påske, og ellers også. Har f.eks laget kanin av en sokk. Og masse dusker. 

Anonymkode: e3840...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...