AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Jeg er 36 år, skilt og forelder til ett barn på 4. Jeg har enorme problemer med økonomien min. Har fast jobb, men det trekkes en del av lønna mi til staten. Har andre ting som blir trukket av lønn også. Skal ærlig innrømme at barnebidraget er noe jeg ikke har betalt ennå. Det går nok til lønnstrekk det også er jeg redd. Jeg kan ikke ha barnet 50/50 pga arbeidstider. Ser barnet sjelden. Barnemor er forbannet på både lite engasjement i barnet og økonomien. Hun sliter nok en del ved å måtte betale alt selv til barnet. Hun truer med å flytte noen timer unna, til der hun har vokst opp. Kan hun bare flytte og stiller jeg i ett dårlig lys med å nekte henne og også min økonomi? Anonymkode: 31187...a05
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 La henne flytte..hvorfor skal du nekte henne støtten hun trenger når du knapt makter å stille opp? Du kan flytte etter. Tenk på barnet, hen trenger familie rundt seg og du er jo ikke der. Jeg høres vel ut som en drittsekk nå. Men Beste jeg gjorde med mitt liv etter jeg ble forelder er å utdanne meg. Dermed kunne jeg få god nok lønn til å gi barnet det som det trenger, pluss mer til. Ta deg sammen, skap livet du ønsker for ditt barn. Greier du ikke det, la mor skaffe seg den støtten hun trenger. Og så må du ta deg sammen. Kan love deg at den gangen du skaffer deg en bolig der du kan pusse opp rommet til ditt barn, og se han stråle av lykke når han ser rommet sitt, så vil du kjenne ekte lykke. Anonymkode: 45465...932 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Du kan uansett ikke nekte henne å flytte.. Mange forsøker, men kommer ingen vei med det. Det eneste de oppnår er enda dårligere forhold til den andre forelderen. Og du trenger ikke god økonomi for å engasjere deg i barnet ditt!! Lekeplass er gratis, tur i skog og mark er gratis. Filmkveld hjemme er gratis osv osv... Anonymkode: 19df9...570 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): La henne flytte..hvorfor skal du nekte henne støtten hun trenger når du knapt makter å stille opp? Du kan flytte etter. Tenk på barnet, hen trenger familie rundt seg og du er jo ikke der. Jeg høres vel ut som en drittsekk nå. Men Beste jeg gjorde med mitt liv etter jeg ble forelder er å utdanne meg. Dermed kunne jeg få god nok lønn til å gi barnet det som det trenger, pluss mer til. Ta deg sammen, skap livet du ønsker for ditt barn. Greier du ikke det, la mor skaffe seg den støtten hun trenger. Og så må du ta deg sammen. Kan love deg at den gangen du skaffer deg en bolig der du kan pusse opp rommet til ditt barn, og se han stråle av lykke når han ser rommet sitt, så vil du kjenne ekte lykke. Anonymkode: 45465...932 Det er mange år til jeg kan kjøpe meg eget sted å bo. Jeg leier ett gammelt hus som trenger oppussing nå for tiden. Har ikke råd til noe nyere. Jeg får ikke møtt barnet så ofte, men vil jo heller ikke at de flytter langt avgårde. Jeg kan ikke flytte etter da det er ett lite sted hvor alle kjenner alle. Jeg er nok ikke populær i den lille bygda. Har lite lyst å bo sammen med nesten hele slekta hennes. Anonymkode: 31187...a05
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er 36 år, skilt og forelder til ett barn på 4. Jeg har enorme problemer med økonomien min. Har fast jobb, men det trekkes en del av lønna mi til staten. Har andre ting som blir trukket av lønn også. Skal ærlig innrømme at barnebidraget er noe jeg ikke har betalt ennå. Det går nok til lønnstrekk det også er jeg redd. Jeg kan ikke ha barnet 50/50 pga arbeidstider. Ser barnet sjelden. Barnemor er forbannet på både lite engasjement i barnet og økonomien. Hun sliter nok en del ved å måtte betale alt selv til barnet. Hun truer med å flytte noen timer unna, til der hun har vokst opp. Kan hun bare flytte og stiller jeg i ett dårlig lys med å nekte henne og også min økonomi? Anonymkode: 31187...a05 Du har ikke så mye å stille opp med, så hvis det gjør livet enklere logistikkmessig og økonomisk for barnemor bør og kan hun flytte Anonymkode: 1e33c...a4e 1
Rosa Dartle Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange år til jeg kan kjøpe meg eget sted å bo. Jeg leier ett gammelt hus som trenger oppussing nå for tiden. Har ikke råd til noe nyere. Jeg får ikke møtt barnet så ofte, men vil jo heller ikke at de flytter langt avgårde. Jeg kan ikke flytte etter da det er ett lite sted hvor alle kjenner alle. Jeg er nok ikke populær i den lille bygda. Har lite lyst å bo sammen med nesten hele slekta hennes. Anonymkode: 31187...a05 Alt dette handler jo om hva du begrenset livet ditt til og hva du vil som individ, ikke hva som er best for barnet ditt, for deg som far og for dere som forelder og barn. 4
GammelKaktus Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 Kan ikke fatte og begripe hvorfor du gjøre flyttingen vanskelig for barnemor, det kan gjøre hennes og barnets hverdag mye bedre og du ser jo allerede barnet sjeldent. Du vil de skal bli der de er for å være til disposisjon når det passer deg best?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden): Kan ikke fatte og begripe hvorfor du gjøre flyttingen vanskelig for barnemor, det kan gjøre hennes og barnets hverdag mye bedre og du ser jo allerede barnet sjeldent. Du vil de skal bli der de er for å være til disposisjon når det passer deg best? Ja, jeg vil ha muligheten til å se barnet de få gangene jeg har mulighet. Er det rart? Anonymkode: 31187...a05
Blomsterpotta Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 La mor flytte og få igang å betale bidrag for ditt eget barn.
GammelKaktus Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg vil ha muligheten til å se barnet de få gangene jeg har mulighet. Er det rart? Anonymkode: 31187...a05 Da kan du reise de gangene du har mulighet. De skal ikke sitte å vente på at du kanskje kommer på besøk. 6
Heln Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Hva tenker du er best for barnet? slik det høres ut så er det jo å få flytte nær en familie som stiller opp. Vi har alle jobb men greier å treffe barna våre mer enn sjeldent fordet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Da kan du reise de gangene du har mulighet. De skal ikke sitte å vente på at du kanskje kommer på besøk. Koster penger å reise frem og tilbake til det stedet også, noe som vanskeliggjør det for meg. Anonymkode: 31187...a05
GammelKaktus Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Koster penger å reise frem og tilbake til det stedet også, noe som vanskeliggjør det for meg. Anonymkode: 31187...a05 Det handler om å gjøre det som er best for barnet. Barnet har en mor som er alene om alt. Mor vil få det bedre når hun bor nær familie, barnet vil få det bedre når mor har det bra. Nettverk er viktig og dette er en mulighet for mor og barn å få et skikkelig nettverk. Er jævlig egoistisk å mene at de skal bli boende der de er av hensyn til deg som har samvær sjeldent. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 Voks opp. Lei deg en liten hybel, ikke et pengesluk av et oppussingsobjekt. Ta en ekstrajobb og kom ajour med bidrag. Du har jo tid til det siden du sjeldent ser barnet.. Anonymkode: 3de9a...351 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 Du er jo ikke akkurat noe å samle på med de forutsetningene der, så skjønner godt at det ble slutt. Men ungen din kan du faktisk stille opp for! Rydd opp i livet ditt, få ting på stell og skjerp deg. Anonymkode: 44d8e...b58 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 Du betaler ikke for barnet ditt og du har heller ikke «tid» til å være sammen med det. Mor sliter med hele ansvaret, og vil flytte nærmere familien sin slik at hun kan få hjelp og avlastning. Dette er hjelp og avlastning det egentlig er DITT ansvar å gi, men du kan ikke - og du vil også prøve å hindre henne i å få hjelp fra noen andre? Jeg forstår at det er kjipt for deg at du da ikke får sett sønnen din når du vil. Men du ser han jo allerede veldig lite. Det minste du kan gjøre er å støtte barnemoren slik at hun før en litt lettere hverdag. Nå må du tenke litt på hva som er best for barnet ditt. Det er at mor får hjelp og støtte når du selv ikke kan. Anonymkode: 27f30...230 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 Frostår tankegangen din dersom man kun ser det fra din side - men nå handler dette først og fremst om barnet, og det er helt utrolig egoistisk av deg å ikke skulle la de flytte slik at barnet ditt får en bedre hverdag. Forstår at du tenker det er bedre at de bor nær deg slik at du kan se barnet når du har mulighet og slipper å bruke penger på å reise - men det er nettopp dette; alt dette går på dine premisser. Det skal gå på barnets premisser! Barnet har ikke gjort en dritt for å havne i den livssituasjonen det er i - det har derimot du. Vær den voksne, slik du skal - din måte å stille opp på akkurat nå er nettopp å la de få flytte oh få muligheten for en bedre hverdag. Anonymkode: 9685c...100 3
Gjest theTitanic Skrevet 2. mars 2022 #18 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange år til jeg kan kjøpe meg eget sted å bo. Jeg leier ett gammelt hus som trenger oppussing nå for tiden. Har ikke råd til noe nyere. Jeg får ikke møtt barnet så ofte, men vil jo heller ikke at de flytter langt avgårde. Jeg kan ikke flytte etter da det er ett lite sted hvor alle kjenner alle. Jeg er nok ikke populær i den lille bygda. Har lite lyst å bo sammen med nesten hele slekta hennes. Anonymkode: 31187...a05 Du stiller knapt opp praktisk og heller ikke økonomisk og vil ikke la dem flytte til et sted der det bor slektninger de kan få hjelp av? Du syntes ikke det hørtes ørlite egoistisk ut....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå