Gå til innhold

Kan hypnose hjelpe mot tinnitus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mange grunner til at folk har tinnitus; stram muskulatur, stress, skade i hodet/nakken eller korona.

Når ingen hjelpemidler fungerer mot "djevelens orkester" og man er så desperat at man kan selge sjelen sin for å bli kvitt tinnitusen, så begynner man å tenke på om hypnose kan hjelpe.

Har noen prøvd hypnose mot tinnitus?

Anonymkode: b346f...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, hypnose virker ikke.

Anonymkode: c3a7e...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, hypnose virker ikke.

Anonymkode: c3a7e...1b1

Har du prøvd?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er mange grunner til at folk har tinnitus; stram muskulatur, stress, skade i hodet/nakken eller korona.

Når ingen hjelpemidler fungerer mot "djevelens orkester" og man er så desperat at man kan selge sjelen sin for å bli kvitt tinnitusen, så begynner man å tenke på om hypnose kan hjelpe.

Har noen prøvd hypnose mot tinnitus?

Du utelot to av de vanligste årsakene: senskader etter øreverk/bihulebetennelse og skade etter høy lyd. 
Du blir ikke kvitt tinnitus, du kan bare dempe den. Er årsaken stiv nakke? Fiks stiv nakke (fysioterapeut). Er årsaken skade: lær deg å leve med tinnitus ikke rundt tinnitus (psykolog). 

I ingen av tilfellene er å gi en kvakksalver mye penger et godt råd. For jeg antar den gode sjel som vil frelse deg med sin hypnose tar seg godt betalt..?

Anonymkode: 25e96...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du utelot to av de vanligste årsakene: senskader etter øreverk/bihulebetennelse og skade etter høy lyd. 
Du blir ikke kvitt tinnitus, du kan bare dempe den. Er årsaken stiv nakke? Fiks stiv nakke (fysioterapeut). Er årsaken skade: lær deg å leve med tinnitus ikke rundt tinnitus (psykolog). 

I ingen av tilfellene er å gi en kvakksalver mye penger et godt råd. For jeg antar den gode sjel som vil frelse deg med sin hypnose tar seg godt betalt..?

Anonymkode: 25e96...3a5

Årsaken her er høy tinnitus etter korona.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om du har tinnitus i begge ørene? Jeg fikk øredott+tinnitus=kraftig nedsatt hørsel helt akutt på venstre øre fire dager etter vaksinedose tre i midten av januar. Ørebetennelse er utelukket, og øre-nese-hals-lege finner ingenting synlig galt, MR er også fin. Så jeg heller til at årsaken er enten stress eller bivirkning av dose tre.

Jeg skal prøve noen behandlinger med rygg/nakkemassasje nå. Hvis ikke susinga blir bedre får jeg teste ut det med 'motlyd'. Blir gal av å få slite søvn som nå pga sus i øret.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Eneri skrev (På 2.3.2022 den 21.06):

Kan jeg få spørre om du har tinnitus i begge ørene? Jeg fikk øredott+tinnitus=kraftig nedsatt hørsel helt akutt på venstre øre fire dager etter vaksinedose tre i midten av januar. Ørebetennelse er utelukket, og øre-nese-hals-lege finner ingenting synlig galt, MR er også fin. Så jeg heller til at årsaken er enten stress eller bivirkning av dose tre.

Jeg skal prøve noen behandlinger med rygg/nakkemassasje nå. Hvis ikke susinga blir bedre får jeg teste ut det med 'motlyd'. Blir gal av å få slite søvn som nå pga sus i øret.  

Hvordan gikk det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...