celmarith Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Og tok en ny hurtigtest i dag som ble positiv. Resultatet kom like kjapt å like tydlig som testen jeg tok på fredag, er jeg da fremdeles smittsom?
Snabeltann Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Jeg tror du kan teste positivt lenge lenge. Men at du kun er anbefalt å holde deg hjemme 4 dager, etter dette er viruset mindre aktivt? Men om du har hatt feber i dag bør du holde deg hjemme i morgen.
celmarith Skrevet 2. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2022 Snabeltann skrev (28 minutter siden): Jeg tror du kan teste positivt lenge lenge. Men at du kun er anbefalt å holde deg hjemme 4 dager, etter dette er viruset mindre aktivt? Men om du har hatt feber i dag bør du holde deg hjemme i morgen. Jeg har vært på jobb i dag, og har ikke hatt feber siden mandag. Jeg tok egentlig bare testen for å se om den fremdeles var positiv, forventet vel egentlig at den skulle være negativ eller ivertfall svakere positiv nå. Jeg kjenner på at jeg ikke har lyst til å utsette andre for smitte, om det er sånn at jeg fremdeles er smitteførende.
Ms. Steele Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Jeg finner dette når jeg søker: Hurtigtest viser om du er smittsom NRK har vært i kontakt med overlege og virolog på St. Olavs hospital, Andreas Christensen, for å bedre forstå hvordan en hurtigtest fungerer: En hurtigtest og en PCR-test skiller seg fra hverandre på spesielt ett område. Hurtigtesten viser om du har virusproteiner i luftveiene, mens en PCR-test kan finne arvemateriale fra viruset. En hurtigtest er 90 prosent sikker på å vise om du er smittsom eller ikke, altså om det finnes aktive viruspartikler i kroppen din.
Anbefalte innlegg