fruenfrafjellet Skrevet 10. mars 2022 #21 Del Skrevet 10. mars 2022 BuffyTheVampire skrev (På 7.3.2022 den 17.26): Har fått beskjed om å ta den ukentlig, men får vel kontakte legen i morgen å høre. Fant ingenting om det på nett, overalt står det å ta den daglig. Men takk for svar! Hvis du har fått saxenda er det hver dag, mens Ozempic er en gang i uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenfrafjellet Skrevet 10. mars 2022 #22 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 17.28): Dere som tyr til løsninger som det her og eventuelle slankeoperasjoner; er dere så late? Det finnes en revolusjonerende lett løsning på overvekt: Spis mindre og beveg deg mer. Neida, bedre å stikke nåler og slankeopere magesekken og heller ta helseplagene på sikt..? Faen for en sjuk verden vi lever i. Anonymkode: ae20d...27e Jeg var litt usikker på at jeg skulle svare her, men jeg gjør det. Jeg er en av de som har tatt slankeoperasjon og og fysj jeg har til og med brukt sprøytene. Hvorfor ble det til at jeg valgte operasjon? Hos meg var det ikke noe valg. Jeg fikk hormonforstyrrelser etter at jeg fikk fjernet livmoren min, og eggstokkene mine ( frivillig ) som gjør at uansett hvor lite jeg spiste og hvor mye jeg trente så gikk vekta opp og opp og opp. Og jeg sluttet helt og spise, og drakk kun te med suketter, spiste 1 eple eller en banan om dagen, og en mengde vann. Og vekta raste ned til faresignalet gikk. Og jeg havnet på sykehuset og ble utsatt for tvangsforing som jeg så på det som. Og når kroppen sakte men sikkert tok til seg næring så raste jeg opp igjen, og det så ikke ut som den ville stoppe. Jeg begynte på en utdannelse som gjorde at jeg kunne trene hele dagen, og hadde en del kunder men etterhvert som vekten min økte så mistet jeg kundene. Jeg spiste lite og trente masse men vekten var basert på ikke muskler for å si det sånn. Jeg forsøkte sprøytene og det fungerte veldig på meg, men så skjedde det noe som gjorde at jeg fikk problemer med helsen som da medførte at jeg måtte slutte med de. Og da gjensto det igjen opersjon. Og nå er 85 kg, ned, eller jeg har gått opp igjen 5 kg, så 80 kg er vekk. Men det er ikke sånn at dette er en lettvint løsning, og jeg opplever innlegget ditt som et fordømmende innlegg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #23 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 19.58): Oj får man slike hjelpemidler når man «bare» skal ned 30kg? Jeg trodde medisiner og operasjon bare var for ekstremt store.. Anonymkode: 7dfae...9a0 Legen min synes jeg har gått ned nok med 20 kilo. Jeg vil ned 10 til. Jeg betaler full pris for medisinen, så ikke noe utgift for HELFO/staten. Anonymkode: 45919...d4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #24 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 17.28): Dere som tyr til løsninger som det her og eventuelle slankeoperasjoner; er dere så late? Det finnes en revolusjonerende lett løsning på overvekt: Spis mindre og beveg deg mer. Neida, bedre å stikke nåler og slankeopere magesekken og heller ta helseplagene på sikt..? Faen for en sjuk verden vi lever i. Anonymkode: ae20d...27e Er det mulig å være så uvitende? Jeg har en bror. Han er 200 cm høy, han bruker str 51 i sko. Han rett og slett en gedigen kropp. Han spiser sunt og beveger seg så godt han kan. Har også et par sykdommer som definitivt ikke gjør det å slanke seg noe enklere. Men han gjør det han klarer. Han får en slankesprøyte. Den har også bivirkninger, så det var en nøye vurdering om han ønsket dette. Han prøver og han prøver så godt han kan. Ikke alle er født som et gjennomsnittsmenneske, noen har en ballast som kanskje er vanskelig å forstå for fordømmende idioter som deg. Anonymkode: 720ba...178 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #25 Del Skrevet 10. mars 2022 Saxenda er hver dag, ozempic 1 dag i uka Anonymkode: 84227...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 10. mars 2022 #26 Del Skrevet 10. mars 2022 fruenfrafjellet skrev (5 timer siden): Hvis du har fått saxenda er det hver dag, mens Ozempic er en gang i uka Ja det er Saxenda jeg har fått. Legen hadde gitt feil beskjed om å ta den en dag i uka. Er hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #27 Del Skrevet 10. mars 2022 Har ingen personlig erfaring, men har vært nysgjerrig på disse sprøytene/midlene og spurte en kompis min som er lege. I følge han så brukes Saxenda/Ozempic ect for pasienter med alvorlig fedme (BMI på over 35) for å få pasienten ut av en kritisk helsetilstand. Men hva med etterpå? Om apetitt blir kunstig undertrykt, hva skjer når man slutter og lysten på å overspise kommer tilbake? Hvor lenge kan man gå på dette? Anonymkode: 0d5b1...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #28 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg har slitt med overvekt store deler av livet. Da jeg begynte på sprøyten, følte jeg meg normal for første gang. Matstøyen og søtsuget forsvant. Jeg spiste nærmest barneporsjoner, uten behov for mellommåltider. Jeg opplever også at den gjør meg kvalm, noe som reduserer sultfølelsen enda mer. Før ble jeg aldri ordentlig mett og følte ofte sult kort tid etter måltidene. Jeg pleide også å drikke mye iskaffe og usunne drinker. Selv om jeg ikke er spesielt glad i å trene, har jeg gått jevnt ned i vekt siden 2022 til rundt juni 2024 takket være sprøyten Familien min er fra Marokko og har lagt press på at jeg må gå ned i vekt de to siste årene. Jeg har Binge Eating Disorder og BDD. På skolen fikk jeg mye kommentarer på vekten min, og jeg sliter med det enda i dag. Føler verdien min ligger i vekten min, og jeg kan veie meg flere ganger daglig for å sjekke at jeg ikke har gått opp. Legen min har anbefalt meg å gå på vedlikeholdsdose fast. De aller fleste som slutter på sprøyten går opp igjen kjapt. Jeg skal kun slutte på den når jeg skal få barn. Overvekt blir sett på som som en kronisk tilstand. For min del er det sånn, siden jeg var overvektig i ungdomsårene, noe som førte til utvikling av flere fettceller. I tillegg har jeg lav forbrenning, og en ubalanse i metthets- og sulthormonene. Det eneste negative er at jeg har opplevd at matstøyen gradvis har kommet tilbake. Sprøyten har mistet noe av effekten sin. Jeg var klar over at jeg ikke kunne spise, så lite som jeg har gjort over tid. Jeg går heller ikke ned i vekt lenger. Er det flere som har opplevd det? Anonymkode: 38b85...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #29 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg har gått på en sprøyte i 1 år og 5 mnd, ned 30 kg på 2 år (tabletter første halv året, ble syk pga noe annet og mistet en del selv det neste halve året), nå normalvektig BMI. Senker og hever dosen etter om jeg går opp de siste 5 mnd. Vekta vært helt stabil siste 5 mnd. tenker å holde meg her. Betaler alt selv. Anonymkode: 31278...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå