Gå til innhold

6 års bursdag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei litt sær venninne som er nokså styrt av sin månedlige syklus. Hun har blitt tatt hensyn til i mange år av flere venninner, vi har vel mer eller mindre løpt etter hennes humør og luner..

Men i dag synes jeg det tok litt av. Jenta mi fyller 6 år og vi skal ha en bursdag som er litt annerledes enn vanlig. Skal være mye ute og ha endel aktiviteter som ikke er så tilpasset en 3 åring. sa derfor i fra til mannen hennes at det er primært den eldste som er invitert i selskap, men at de måtte gjerne ta med den minste. Sa på en nokså pen måte at dette var de "store" jentenes dag så det var mulig at det ikke ble så gøy for den lille.. I dag får jeg en melding fra min venninne om at det nok ble vanskellig for dem å komme, da den minste hadde blitt så lei seg fordi hun ikke var invitert at hun begynte å gråte. De måtte nok desverre melde avbud... Jeg forklarte nok en gang at hun kunne komme, men ikke som endel av bursdagen hvor vi kom til å ta hensyn til at hun var så mye mindre enn de 23 andre 6 åringene.. Hva synes dere om min reaksjon? Urimelig? Uhøflig?... ja, jeg bare lurer, begynner å bli litt lei av å danse etter hennes pipe for å holde henne fornøyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns hun bør begynne å lære barna sine, at de ikke kan være med på alt. For det er tross alt aldersforskjell på de, og da kan den ene være med på en ting, og den andre noe annet en annen gang.

Så nei du var ikke urimelig, for du var egentlig veldig snill som sa hun kunne få være med. Det hadde ikke jeg gjort.

Skrevet

Jeg hadde fryktelig lyst til å si at det kun var for de store, men vet at konsekvensen kunne blitt fatal. Etterhvert har vi nok mer sympati for mannen hennes, men vet at det skaper konflikter når man konfronterer henne. Hun har en sterk og egoistisk personlighet, men vi vet at det vil skape konflikter i forhold til mannens lojalitet om vi får henne "imot oss".. Dette er helt villt, tatt i betratning av at vi er godt voksne mennesker... Men "allt for vennefreden"..

Skrevet

Jeg trodde 6-åringer var såpass store at de var alene i bursdagsselskap jeg. Det er da ikke naturlig at mor og lillesøster henger med?!?

Synes ikke du gjorde noe galt, og dersom minstemann virkelig begynte å gråte må det være for at mor la det frem som "du får ikke lov å være med".... Noe du sier ikke er riktig.

3 års aldersforskjell er ganske mye og det er da helt naturlig at barna er med på forskjellige ting alene.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg trodde også at 6åringer kom alene i bursdag.

Min datters beste venninne har en lillesøster som er ett år yngre. Vi inviterer aldri henne når vi har fødselsdager. Det er ikke hun som er venninne med min datter.

Barn må lære seg til at de ikke kan være med på alt, og det aksepterer de fleste rimelig greit.

Skulle alle vi inviterer ha med søsken som er ett par år eldre eller yngre, måtte vi ha leid lokale hver gang vi skal ha bursdag.

Skrevet
Jeg trodde 6-åringer var såpass store at de var alene i bursdagsselskap jeg. Det er da ikke naturlig at mor og lillesøster henger med?!?

Joda, det er riktig det, men dette venneparet vårt bor noen mil unna oss, så det blir på en måte naturlig at foreldrene også blir med.. Og vi har alltid inkludert lillesøsteren hennes også når vi har hatt feiering hjemme, men hadde vel tenkt at det kanskje hadde vært hyggeligere for de store uten at den lille var med i år..

Skrevet

Jeg kan forstå at det er praktiske årsaker, men likevel synes jeg at de (mor og lillesøster) kan finne på noe annet mens storesøster er i bursdag. Dersom du skal være vertinne har du sikkert nok å gjøre slik at du ikke får snakket mye med denne mammaen likevel. Eventuelt kan hun kanskje bidra med hjel, men uansett faller lillesøster utenom. Jeg tror heller ikke 6-åringer synes det er så stas med en 3-åring på slep.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at dere reagerer som meg på dette. Jeg ble nemlig ganske irritert da denne meldingen tikket inn på min mobil, ja rett og slett satt ut. Jeg synes også at de store jentene skulle få lov til å ha denne festen uten en 3 åring på slep. En ting var at den minste ble skuffet over ikke å være invitert, men hva med hensynet til den store jenta på 6 som ER invitert? Det må da være spik spennende galt å nekte henne å komme i burdag fordi lillesøsteren faktisk er for liten til denne bursdagen? En ting var om vi skulle hatt det hjemme hos oss selv, men vi skal "ut på tur"... :)

Skrevet

Enig med de andre her, du er ikke urimelig i det hele tatt! Hadde jeg vært moren til de barna, hadde jeg nok benyttet anledningen til litt alenetid med den yngste. Det finnes sikkert noe de kan finne på i nærheten av der du bor, så hun slipper å kjøre alle milene tur/retur flere ganger?

Gjest Violetta
Skrevet
Enig med de andre her, du er ikke urimelig i det hele tatt! Hadde jeg vært moren til de barna, hadde jeg nok benyttet anledningen til litt alenetid med den yngste. Det finnes sikkert noe de kan finne på i nærheten av der du bor, så hun slipper å kjøre alle milene tur/retur flere ganger?

God idè, hva om du foreslår noe kjekt foreldrene kan gjøre sammen med treåringen?

Skrevet
God idè, hva om du foreslår noe kjekt foreldrene kan gjøre sammen med treåringen?

DA blir det bråk!! Det hadde ikke på noen som helst måte blitt tatt godt imot! Dette er ei jente du ikke sier imot om du ønsker å holde henne blid.. Ærlig talt så er jeg i ferd med å bli møkk lei hele greia. Men det er litt vanskelig å si noe, for hun har en egen måte å manipulere på, og jeg synes det ville vært synd å miste kontakten, mye på grunn av at hun har en supersympatisk mann som hele vennekretsen setter stor pris på..Nå tør jeg snart ikke skrive mer her... Er redd hun sitter hjemme og leser på KG og kjenner seg igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...