AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Er sikkert en forferdelig mor Men har seriøst ikke lyst til å bruke 5000/6000 kr på NAF-best-i-test-stolen. Det får være grenser. Ikke har vi råd heller, sånn egentlig. Tenker at det må da ikke være helt nødvendig? Er jo så utrolig mange stoler på markedet til lavere priser. Noen tips til bilstol med base i en litt hyggeligere prisklasse? Trenger ikke være av de billigste, men kanskje rundt 3000... Er så mye tester. Både internasjonale, forbrukertester, sikkerhetstester. Er så vanskelig å orientere seg. Anonymkode: 1acd3...f7d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Anbefaler deg å melde deg inn i Facebook gruppa "bilstoler", der virker det som de har peiling 😊 ellers gjorde jeg et søk på jollyroom, og det var virkelig ikke gærn pris på babystolene som også var best i test. Anonymkode: 62ff8...f3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Prøver å holde meg unna den gruppa, for har hørt så mye rart om den. Men "best i test" kan jo bety så mangt. Vet du hvilken test Cybex Aton har testet best i? Be safe'en er jo veldig dyr, for basen koster 2-3000 kr, så sammen base og stol, blir det over 5000. Anonymkode: 1acd3...f7d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Vi har hatt besafe sin, og vært veldig fornøyd med den. Den kan brukes både med og uten base, så hvis den er et alternativ for deg, kan du jo evt kjøpe basen litt senere? Ellers ville jeg iallfall gått for anerkjente og trygge merker, og både cybex og besafe er det. Veit mange velger axkid one om dagen, den kan brukes fra nyfødt og helt opp til seks år (bakovervendt), så sånn sett sparer du penger jevnt over, selv om den koster litt sånn med engang. Sjekk ellers ut Britax sine og Maxicosi Anonymkode: 8d1ac...d97 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix selvom jeg har hørt litt blandet om den. Kosta vel 2600 kr for stol og base. Anonymkode: 48d3f...331
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 Vi kjøpte maxicosi cabriofix på salg på barnashus til 1700kr. Tror de pleier å ha salg på den innimellom Anonymkode: 17b76...2e3
StriLenke Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøver å holde meg unna den gruppa, for har hørt så mye rart om den. Men "best i test" kan jo bety så mangt. Vet du hvilken test Cybex Aton har testet best i? Be safe'en er jo veldig dyr, for basen koster 2-3000 kr, så sammen base og stol, blir det over 5000. Anonymkode: 1acd3...f7d Ingen grunn til å holde seg unna gruppa. Du får trygg og sikker informasjon der, her inne derimot - grøss. Her er man hysterisk fordi man har satt seg inn i isofix vs beltemontert, bakovervendt vs fremovervendt og hvis man bruker beltestol anbefalt tid - aka 12 år. Men for guds skyld er man helt idiot om man ikke visste om jodix før forrige uke, og hvis man spiser paracett eller drikker koffein som gravid er man en dårlig mor. Nei, veit du hva - facebookgrupper hvor man skriver under egne navn er 100% sikrere og tryggere enn KG. 9 1
StriLenke Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 Det sagt - Babystoler må prøves i bilen. Velg en hvilken som helst i-size bilstol, og du får en trygg babystol, så lenge den får 40-45 graders helning i bilen(e) den skal brukes i. Bedt i test er null verdt når det kommer til bilstoler. Den eneste testen du trenger å bry deg om et plus-testen, og den utføres ikke på Babystoler så den er ikke vesentlig før neste stol. Men merk deg det likevel.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 Godkjente bilstoler er trygge. Det er mye viktigere at du kjører som folk Anonymkode: fb924...bd3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix selvom jeg har hørt litt blandet om den. Kosta vel 2600 kr for stol og base. Anonymkode: 48d3f...331 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi kjøpte maxicosi cabriofix på salg på barnashus til 1700kr. Tror de pleier å ha salg på den innimellom Anonymkode: 17b76...2e3 Den anbefales virkelig ikke. Ts, det finnes mange rimelige og gode stoler. Men det er viktig å prøve stolen i bilen, og se at den får 45 grader helning. Velg fra et anerkjent merke som Maxi cosi, cybex eller besafe. Har dere en butikk som selger utstyr i nærheten, isåfall reis dit og prøv stolene. Anonymkode: 4bf98...b92 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Vi har en fra cybex, den kan også brukes uten base, altså beltemontert. Så får du en av disse testvinnerne, men sparer et par tusen på å ikke kjøpe basen 👌🏻 Anonymkode: 44592...3df 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøver å holde meg unna den gruppa, for har hørt så mye rart om den. Men "best i test" kan jo bety så mangt. Vet du hvilken test Cybex Aton har testet best i? Be safe'en er jo veldig dyr, for basen koster 2-3000 kr, så sammen base og stol, blir det over 5000. Anonymkode: 1acd3...f7d Hehe jeg skjønner deg godt, måtte melde meg ut, det stemmer nok det du har hørt, men de har god peiling på hvilke alternativer som er best om man selv føler det blir for mye å sette seg inn i 😊 Jeg aner forøvrig ikke hvilket sete som er best. Anonymkode: 62ff8...f3f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den anbefales virkelig ikke. Ts, det finnes mange rimelige og gode stoler. Men det er viktig å prøve stolen i bilen, og se at den får 45 grader helning. Velg fra et anerkjent merke som Maxi cosi, cybex eller besafe. Har dere en butikk som selger utstyr i nærheten, isåfall reis dit og prøv stolene. Anonymkode: 4bf98...b92 Jeg hører folk si forskjellig om den. Men tenker at så lenge den selges i norske, kjente butikker så er den trygg nok. Men det får selfølgelig være opp til hver enkelt. Man velger en annen bilstol hvis man ikke er komfortabel med den😊 Anonymkode: 48d3f...331 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hører folk si forskjellig om den. Men tenker at så lenge den selges i norske, kjente butikker så er den trygg nok. Men det får selfølgelig være opp til hver enkelt. Man velger en annen bilstol hvis man ikke er komfortabel med den😊 Anonymkode: 48d3f...331 Alt som selges i Norge er jo langt fra trygt, nødvendigvis. Du bør sette deg bedre inn i ting i fremtiden, det sagt, så er det ikke en farlig stol å bruke - men å kjøpe den by i 2022 er litt som å kjøre bil med bind foran øynene. Anonymkode: 7a737...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt som selges i Norge er jo langt fra trygt, nødvendigvis. Du bør sette deg bedre inn i ting i fremtiden, det sagt, så er det ikke en farlig stol å bruke - men å kjøpe den by i 2022 er litt som å kjøre bil med bind foran øynene. Anonymkode: 7a737...e1c Ny* ikke by. Anonymkode: 7a737...e1c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hører folk si forskjellig om den. Men tenker at så lenge den selges i norske, kjente butikker så er den trygg nok. Men det får selfølgelig være opp til hver enkelt. Man velger en annen bilstol hvis man ikke er komfortabel med den😊 Anonymkode: 48d3f...331 Håper du ikke er like ukritisk til alt annet. Det er dessverre mye som selges i Norge, som aldri bør brukes. Anonymkode: 4bf98...b92 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hører folk si forskjellig om den. Men tenker at så lenge den selges i norske, kjente butikker så er den trygg nok. Men det får selfølgelig være opp til hver enkelt. Man velger en annen bilstol hvis man ikke er komfortabel med den😊 Anonymkode: 48d3f...331 Cabriofix var trygg og bra til mine barn i 2012 og 2016. Men tydeligvis er den farlig nå da? Anonymkode: 23713...122 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #18 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cabriofix var trygg og bra til mine barn i 2012 og 2016. Men tydeligvis er den farlig nå da? Anonymkode: 23713...122 Det er vel mer det at det har kommet nye og enda tryggere alternativer? Hilsen en som brukte denne stolen til sine tre barn, den siste i 2016. Men jeg hadde ikke kjøpt den nå. Jeg kjøpte den under tvil i 2016 også. Anonymkode: d3d1e...7b4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #19 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt som selges i Norge er jo langt fra trygt, nødvendigvis. Du bør sette deg bedre inn i ting i fremtiden, det sagt, så er det ikke en farlig stol å bruke - men å kjøpe den by i 2022 er litt som å kjøre bil med bind foran øynene. Anonymkode: 7a737...e1c AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper du ikke er like ukritisk til alt annet. Det er dessverre mye som selges i Norge, som aldri bør brukes. Anonymkode: 4bf98...b92 Jeg har satt meg inn i det og det var et valg jeg tok😊 andre står fritt til å velge en annen bilstol. Det er sant at det selges ting som ikke bør brukes men jeg er rimelig sikker på at cabriofix hadde blitt trukket fra markedet hvis den var farlig. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cabriofix var trygg og bra til mine barn i 2012 og 2016. Men tydeligvis er den farlig nå da? Anonymkode: 23713...122 Den er ikke farlig sånn som jeg har forstått det. Hadde ikke kjøpt den hvis den var farlig i hvertfall. Men det er en eldre stol, og det har kommet nye og bedre stoler på markedet. Anonymkode: 48d3f...331 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #20 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har satt meg inn i det og det var et valg jeg tok😊 andre står fritt til å velge en annen bilstol. Det er sant at det selges ting som ikke bør brukes men jeg er rimelig sikker på at cabriofix hadde blitt trukket fra markedet hvis den var farlig. Den er ikke farlig sånn som jeg har forstått det. Hadde ikke kjøpt den hvis den var farlig i hvertfall. Men det er en eldre stol, og det har kommet nye og bedre stoler på markedet. Anonymkode: 48d3f...331 Nei, du har virkelig ikke satt deg inn i det. 😅 Anonymkode: 4bf98...b92 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå