Gå til innhold

Levere tilbake noe man har kjøpt fra finn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en luftfukter fra finn i går. selgeren hadde skrevet at den er helt ny og ubrukt.

Jeg kjøpte den i går. Jeg fikk den uten eske. Bruksanvisningen var med.

Når vi tok den i bruk i dag så ser vi at den lekker. Åpnet finn for å sende han melding så ser jeg at han har slettet annonsen. Prøvde å kontakte han på tlf nr hans som jeg fikk da jeg vippset han  igår. Men ikke fått noe svar enda.

Kan jeg levere den tilbake? Kostet 400kr

Anonymkode: 17be9...3d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Har du tatt den i mot står du uten å sjekke først har du lite å si. Du har undersøkelsesplikt, og den har du ikke overholdt

Anonymkode: bdaec...99d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nope. Har du tatt den i mot står du uten å sjekke først har du lite å si. Du har undersøkelsesplikt, og den har du ikke overholdt

Anonymkode: bdaec...99d

Her tar du feil. Kjøpsloven gjelder for kjøp mellom privatpersoner. Den loven sier at kjøper skal undersøke gjenstanden så snart som mulig etter levering (§31). Dersom gjenstanden har en mangel og denne ikke skyldes kjøper, har kjøper rett på å kreve kreve retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning samt holde kjøpesummen tilbake.

TS: Etter loven har du krav på avhjelp fra selger. Dette kan omfatte, men omfatter ikke nødvendigvis heving av kjøpet hvis selger kan rette mangelen innen rimelig tid. Om selger retter seg etter kravet ditt og hvilke sanksjonsmuligheter du har derimot, det er en annen sak.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selgeren svarer ikke😢

Anonymkode: 17be9...3d7

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke snakk om mer enn 400, hadde ikke giddi å mase noe mer med det. Evt rapportert selger til Finn, men ikke orket noe mer for en så liten sum

Anonymkode: 730ba...763

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde rapportert selger til Finn og avskrevet de 400 kronene. Eventuelt kan du fortelle selger at dersom han ikke svarer innen kl X dato Y blir han meldt som useriøs til Finn.

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra det du beskriver har du rett til å heve kjøpet, men det er vanskelig å komme noen vei om selger ikke går med på det. For 400 kr vil jeg si det koster mer enn det smaker.

Jeg selger mye på Finn og tar alltid ting i retur om kjøper angrer, men så beskriver jeg heller ikke ting som nytt når det ikke er det, så denne selgeren er nok en annen type.

Anonymkode: f9cf2...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...