Gå til innhold

Sverige mat handling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer svensketur, men er det noen butikker der som har oversikt over varer. Noe som Oda, meny eller lignende? Da vil det kanskje være lettere å planlegge hva man skal kjøpe.. 

Anonymkode: b7a46...0dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk å ta med deg plastposer, det er svindyrt å kjøpe i Sverige nå. Jeg var der for noen dager siden, og jeg syns ikke det var så mye billigere der nå. Vet at maximat har app så du kan jo laste den ned og se om man kan lage handlelister der? Ellers selges jo mange av de samme varene da så du kan jo bruke Oda eller meny å lage liste der.. 😊

Anonymkode: 780c6...32b

Skrevet

På ica.se, willys.se og coop.se så kan du se hele vareutvalget. Ellers så er det bare å se på tilbudsavisene til eurocash.se, maximat, lidl.se. og evt Hypermat.se
Prisene er omtrent de samme i alle butikkene, men veckans erbjudande varier mellom de forskjellige butikkene.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at det er pristak på 3000 kroner per hode når man handler i Sverige og skal tilbake til Norge? Hvis man har med 1 person under 18 år, øker da pristaket til 6000? 

Anonymkode: b4a89...c91

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det slik at det er pristak på 3000 kroner per hode når man handler i Sverige og skal tilbake til Norge? Hvis man har med 1 person under 18 år, øker da pristaket til 6000? 

Anonymkode: b4a89...c91

Ja og ja. Da jeg var barn ble det kalt for ‘fleskunger’ når man lånte naboens barn for å øke kvota!😃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 17.59):

Husk å ta med deg plastposer, det er svindyrt å kjøpe i Sverige nå. Jeg var der for noen dager siden, og jeg syns ikke det var så mye billigere der nå. Vet at maximat har app så du kan jo laste den ned og se om man kan lage handlelister der? Ellers selges jo mange av de samme varene da så du kan jo bruke Oda eller meny å lage liste der.. 😊

Papirposene er billigere, 3 svenske kr. 

Anonymkode: 0dad5...a27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 17.59):

Synes du ikke det var billigere? Da lurer jeg på hva du kjøpte.

Jeg har vært i Sverige i dag, og kan nevne eksempelvis at jeg ga 218,- for 16 pakker bacon, 180,- for 2 kilo karbonadedeig,  Alpro melk jeg bruker, kostet 12,- literen, og en halv kilo peanøtter var 35,-. Handlet mye mer, selvfølgelig, men bare kjøttvarene alene er jo langt under norske priser. Og etter som jeg bor bare 1,5 time unna, er det ikke all verden i kjørekostnader, heller. 

Anonymkode: 7bd5e...471

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært i Sverige i dag, og kan nevne eksempelvis at jeg ga 218,- for 16 pakker bacon, 180,- for 2 kilo karbonadedeig,  Alpro melk jeg bruker, kostet 12,- literen, og en halv kilo peanøtter var 35,-. Handlet mye mer, selvfølgelig, men bare kjøttvarene alene er jo langt under norske priser. Og etter som jeg bor bare 1,5 time unna, er det ikke all verden i kjørekostnader, heller. 

Jeg synes heller ikke det er spesielt mye billigere om man ikke kjøper det aller billigste 

Anonymkode: 25f86...ed2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes heller ikke det er spesielt mye billigere om man ikke kjøper det aller billigste 

Anonymkode: 25f86...ed2

Enig.

Jeg sparte ingenting på å dra til Sverige, men jeg kjøper ikke de dårligste billigvarene heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor var disse kjøttvarene produsert og hva var fettinnholdet i den "karbonadedeigen"? Peanøtter koster for øvrig 70 kroner kiloen i Norge også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...