Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at jeg ikke kan få ekstrapoeng for 30 poengsstudie hvis jeg har hatt folkehøgskole? 

Altså folkehøgskole gir 2 tillegspoeng. Men om jeg fullfører et semester som gir 30 studiepoeng, får jeg da 1 tillegspoeng ved siden av poenga fra folkehøgskole? 

Fordi under sonans sin karakterkalkulator står det:   "I ordinær kvote kan du få inntil 2 poeng for enten folkehøgskole, militærtjeneste, siviltjeneste eller høyere utdanning. Du kan bare få tilleggspoeng for én av delene, så du kan ikke få mer enn 2 tilleggspoeng"

Anonymkode: 1d4bd...9f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De skriver tydelig at du kan bare få tilleggspoeng for en av delene, og ikke mer enn 2 tilleggspoeng.

Hvorfor skulle du ikke tro på det?

Anonymkode: c87bc...ee0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer, får bare 2 poeng for sånt. Men du får alderspoeng, vet du. Hjelper det?

Anonymkode: f1a42...b0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det stemmer, får bare 2 poeng for sånt. Men du får alderspoeng, vet du. Hjelper det?

Anonymkode: f1a42...b0c

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De skriver tydelig at du kan bare få tilleggspoeng for en av delene, og ikke mer enn 2 tilleggspoeng.

Hvorfor skulle du ikke tro på det?

Anonymkode: c87bc...ee0

Så da kan jeg trygt droppe ut av et fag dette semesteret uten at det får konsekvenser for opptak nå til sommeren? 

Jeg har folkehøgskole. Og trodde jeg kanskje kunne få 3 tilleggspoeng av den grunn om jeg tok 30 studiepoeng nå til våren. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så da kan jeg trygt droppe ut av et fag dette semesteret uten at det får konsekvenser for opptak nå til sommeren? 

Jeg har folkehøgskole. Og trodde jeg kanskje kunne få 3 tilleggspoeng av den grunn om jeg tok 30 studiepoeng nå til våren. 

Du må jo sjekke reglene før du begynner på studiet…

Anonymkode: 09a85...64a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må jo sjekke reglene før du begynner på studiet…

Anonymkode: 09a85...64a

Ikke at dette er noe problem. Det hadde heller reddet meg. Men jeg valgte å ta opp enkeltemner som fulltid bare for å ha noe å gjøre dette halvåret. Uavhengig av reglene. Men om dette ikke gir ekstrapoeng, så er det nesten ett pluss fordi da kan jeg droppe ut av ett fag som jeg synes er forferdelig vanskelig med de to andre jeg har. Så det hadde bært mer positivt for min del😅  Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...