Gå til innhold

Hvordan beskytte senga mot slutten av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker i tilfelle vannet går i senga på natta, så kan jo det bli et helsikes styr å fikse. Hvordan beskytter dere senga mot fostervann? Jeg kjøpte et fuktbestandig beskyttelseslaken for generell beskyttelse av overmadrassen da senga var ny, men samboeren min kunne ikke fordra å ligge på det, så det gikk i søpla 😅 Har nødig lyst å bruke penger på et nytt stort laken til hele senga, så er mer interessert i noe som beskytter kun min side, som lett kan kastes etterpå og som er relativt rimelig på pris. Samtidig må det gi god nok beskyttelse. Noen forslag?

Anonymkode: 17a0c...45d

Videoannonse
Annonse
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Tisselaken I enkeltsengstørrelse. 

AnonymBruker
Skrevet
MuggenKanari skrev (Akkurat nå):

Tisselaken I enkeltsengstørrelse. 

Har du prøvd det? Krøller det seg ikke veldig lett?

AnonymBruker
Skrevet

Vanlige kladder fra apoteket?

Anonymkode: 70c6c...bdc

• Liker 1
Gjest MuggenKanari
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd det? Krøller det seg ikke veldig lett?

Har ikke prøvd det men kjøper du de flate som ikke er formsydd på f.eks jysk så kan jeg ikke tenke meg at de krøller seg så voldsomt at det blir ekkelt iløpet av natten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanlige kladder fra apoteket?

Anonymkode: 70c6c...bdc

Denne👆🏻
men det er sjelden at vannet går i senga altså, ville ikke brukt mye penger på dette😉

Anonymkode: 94be5...cb1

• Liker 1
Gjest MuggenKanari
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne👆🏻
men det er sjelden at vannet går i senga altså, ville ikke brukt mye penger på dette😉

Anonymkode: 94be5...cb1

Er det ikke på natten de fleste fødsler starter? 

Skrevet
MuggenKanari skrev (1 minutt siden):

Er det ikke på natten de fleste fødsler starter? 

Svært få fødsler starter med vannavgang. 

TS: jeg kjøpte en pakke «kladder» fra apoteket, både mtp dette - og ville ha det til etter fødsel for eventuelle lekkasjer her og der (både i sofa og seng), renselsen osv. Brukte ikke så mange, men likte å ha dem de første par ukene :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanntett overmadrass/lakenbeskytter. Du får behov for det når babyen kommer uansett, så kan like godt kjøpe inn først som sist.

Anonymkode: 29212...b08

AnonymBruker
Skrevet

To av mine fødsler startet med vannavgang. Begge gangene kjente jeg et slags knepp, så jeg hadde tid til å reise meg fra sofaen. 
Jeg har dog sølt endel morsmelk i sengen på nettene. Jeg har lekket, og det har blitt gris når jeg har ammet på natten. Vi kjøpte ny overmadrass når jeg var ferdig, og hadde også et håndkle under lakenet (og byttet ofte på sengen. 

Anonymkode: c26f4...167

Skrevet

Tisselaken. Blir enda mer aktuelt når du får babyen da kan det bli uhell med både morsmelk, gulp, tiss, bæsj, og oppkast..

AnonymBruker
Skrevet

Ordinært tisselaken beregnet til baby/barneseng.

Ikke kast etterpå, vask det på 60 :) 

Anonymkode: 2e2c9...178

AnonymBruker
Skrevet

La en enkel tisselaken/sengekladd under lakenet en kveld slik at jeg også skulle være forberedt. Den krøllet seg og det ble mer vanskelig å snu seg (bekkensmerter i tillegg som ble verre) grunnet dette 😂 la den vekk… satser på at vannet ikke går når jeg sover 🤞🏼Dog kjekt å ha ellers, så det er absolutt ikke bortkastet 😁

Anonymkode: 2126c...301

AnonymBruker
Skrevet

Ca 10-15 prosent av fødsler starter med vannavgang, men sjansen er jo der. Jeg var en av de prosentene og for å si det sånn, det var kjedelig å ikke ha tenkt på å legge noe over madrassen 😅 innen jeg fikk kavet meg ut av senga hadde det kommet masse vann. 

Ville prøvd et enkelt tisselaken eller en kladd 👍

Anonymkode: fda59...9cf

Gjest 96erjente
Skrevet

Skaff dere en rensemaskin, den vil dere få bruk for i årene fremover uansett😅

Eventuelt tisselaken da. Enten de man kan hive i maskinen eller engangs på butikken?😋

Gjest Salikatten
Skrevet

Hvis det skjer meg kjøper jeg bare ny billig overmadrass på ikea

AnonymBruker
Skrevet

Vannet mitt gikk i senga, men det var ikke mye som kom der. Det var ikke før jeg reiste meg at det rant ut. 

Det vannet som kom ødela ikke madrassen. 

Anonymkode: d4689...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...