Gjest desperat Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 For å få den legehjelpen jeg er avhengig av, trenger jeg å gå ned i vekt - fort. Har prøvd ALT, men har ikke gått ned et gram av noen ting, og har fortsatt 60 kg for mye pga medisiner jeg brukte for lenge, lenge siden... Noen som har gode råd bortsett fra "spis sundt og tren", for spist sundt har jeg gjort hele mitt liv og trene kan jeg gjøre minimalt av, pga sykdom. Det får ikke hjelpe om jeg går ned på en usunn måte og går opp igjen senere (selvfølgelig best hvis dette kan unngås), men jeg må raskt ned - mye! Hvordan gjør jeg det??
Gjest Hel Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Skal ikke svømming være god trim? Er det noe du kan gjøre selvom du er syk?
Chiquita Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 Snakk med legen din. H*n kan helt sikkert gi deg noen råd, eller henvise deg til noen med kunnskaper på området. Det er ikke verdt å risikere helsen for å gå raskt ned i vekt. Bedre å gjøre det kontrollert og sikkert
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 Hadde jeg fått hjelp av legen, hadde jeg ikke behøvd å spørre her. Vet at det ikke er bra å gå ned for raskt og på feil måte, men risikerer helsa mer ved ikke å gå ned og ergo ikke få legehjelp til et svært alvorlig problem. Det er ikke lett å få hjelp i helsevesenet når du er tjukk - de kaster et blikk på deg og så vet de svaret på alt: Du må slanke deg. Og slankerådene er: Kutt ut godteri, brus og smøret på brødskiva! Når jeg prøver å fortelle at jeg ikke har rørt noe av det på over 20 år, sier de at jeg lyver.
Gjest Hel Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 Sier legen din sånt, burde du bytte lege.
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #6 Skrevet 27. oktober 2005 Da burde du finne en bedre lege, og få henvisning til ernæringsfysiolog på et sykehus. For hvis det er tilfelle at du har 60 kg for mye, er det helt uholdbart hvis legen faktisk har ignorert problemet ditt. Sannsynligvis har overvekten underliggende årsaker som gjør at det ikke "bare" er å slanke seg på samme måte som folk flest. Jeg blir sint på dine vegne
Gjest desperat Skrevet 27. oktober 2005 #7 Skrevet 27. oktober 2005 Da burde du finne en bedre lege, og få henvisning til ernæringsfysiolog på et sykehus. For hvis det er tilfelle at du har 60 kg for mye, er det helt uholdbart hvis legen faktisk har ignorert problemet ditt. Sannsynligvis har overvekten underliggende årsaker som gjør at det ikke "bare" er å slanke seg på samme måte som folk flest. Jeg blir sint på dine vegne ← Har skifta lege så mange ganger... Sukk. Glemte forresten å svare på det med svømming. Får ikke lov til å svømme, dessverre, pga anfall.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #8 Skrevet 27. oktober 2005 Hadde jeg fått hjelp av legen, hadde jeg ikke behøvd å spørre her. Vet at det ikke er bra å gå ned for raskt og på feil måte, men risikerer helsa mer ved ikke å gå ned og ergo ikke få legehjelp til et svært alvorlig problem. Det er ikke lett å få hjelp i helsevesenet når du er tjukk - de kaster et blikk på deg og så vet de svaret på alt: Du må slanke deg. Og slankerådene er: Kutt ut godteri, brus og smøret på brødskiva! Når jeg prøver å fortelle at jeg ikke har rørt noe av det på over 20 år, sier de at jeg lyver. ← Det er da lite sannsynlig at man kan være 60 kilo overvektig og ikke har spist goder, brus eller smær på brødskiva på 20 år :klø: Det er ingen måte du kan gå rask ned 60 kilo. Det vil ta deg minst 1 år, da man helst ikke skal miste mer enn 1 kilo i uka. På skikkelige overvektige vil man jo gå ned mer enn 1 kilo i uka i begynnelsen da.
Gjest Leola Skrevet 27. oktober 2005 #9 Skrevet 27. oktober 2005 Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt kontakt med Fedon Lindberg-klinikken.
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #10 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg tror helt ærlig det er nesten umulig å klare det, både på en usunn måte og på en sunn måte, kanskje ikke på sikt - men fort er det umulig. Skjønner at det er noen medisiner som har ført til dette for deg, men kunne slankeoperasjon vært noe for deg? Har ei venninne som har prøvd "alt" og dette ble løsningen for henne. Det er ingen lett løsning, men en livreddende løsning for henne...
Gjest desperat Skrevet 27. oktober 2005 #11 Skrevet 27. oktober 2005 Det er da lite sannsynlig at man kan være 60 kilo overvektig og ikke har spist goder, brus eller smær på brødskiva på 20 år :klø: ← Det er det legene sier også, derfor tror de ikke på meg. Men jeg vet selv hva jeg spiser og ikke, og jeg spiser faktisk sundt. Leola: Følger Fedon-dietten til punkt og prikke allerede, og har gjort det i flere år. Blir allerede medisinert for insulinresistens, som jeg har. Niko: Tåler ikke narkose pga sykdom, dessverre. Tror ikke noen av de kan gjøres på lokalbedøvelse, eller...?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #12 Skrevet 27. oktober 2005 Det er det legene sier også, derfor tror de ikke på meg. Men jeg vet selv hva jeg spiser og ikke, og jeg spiser faktisk sundt. Leola: Følger Fedon-dietten til punkt og prikke allerede, og har gjort det i flere år. Blir allerede medisinert for insulinresistens, som jeg har. Niko: Tåler ikke narkose pga sykdom, dessverre. Tror ikke noen av de kan gjøres på lokalbedøvelse, eller...? ← Merkelig :klø: Antar legen må ha utredet deg for stoffskiftelidelser. Gog og sunn mat trenger ikke nødvvendigvis være kalorifattig. Spiser du for store porsjoner kanskje? Spiser sjøl relativt sunt, men har en tendens til å hive i meg 3-4 skiver i slengen sjøl om jeg vet at 2 er nok
Gjest desperat Skrevet 27. oktober 2005 #13 Skrevet 27. oktober 2005 Merkelig :klø: Antar legen må ha utredet deg for stoffskiftelidelser. Gog og sunn mat trenger ikke nødvvendigvis være kalorifattig. Spiser du for store porsjoner kanskje? Spiser sjøl relativt sunt, men har en tendens til å hive i meg 3-4 skiver i slengen sjøl om jeg vet at 2 er nok ← Veier maten og teller kalorier også, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #14 Skrevet 27. oktober 2005 Hmmm.. da spiser du kanskje for lite mat? At kroppen går i sparebluss. Det må jo være no gærnt et eller annet sted om vekta ikke går ned når man har kaloriunderskudd :klø: Sjøl om du er i lite fysisk aktivitet-
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #15 Skrevet 27. oktober 2005 Det er det legene sier også, derfor tror de ikke på meg. Men jeg vet selv hva jeg spiser og ikke, og jeg spiser faktisk sundt. Leola: Følger Fedon-dietten til punkt og prikke allerede, og har gjort det i flere år. Blir allerede medisinert for insulinresistens, som jeg har. Niko: Tåler ikke narkose pga sykdom, dessverre. Tror ikke noen av de kan gjøres på lokalbedøvelse, eller...? ← Man kan godt spise sundt og allikevel helt feil og ikke gå ned et gram. Du må spise sunt, ofte, lite og regelmessig. Om du ikke kan trene, så kan du kanskje gå en time hver dag, så fort du makter uten å stupe? Bruker du staver får du enda bedre effekt. Ta gjerne også kontakt med Fedon Lindberg - du kan jo begynne med å gå inn på hjemmesiden deres, www.drlindbergs.no
la_luz Skrevet 28. oktober 2005 #16 Skrevet 28. oktober 2005 Hvis du er så sikker på at du spiser riktig skriv opp hav du spiser og menge så kansje vi kan hjelpe :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå