Gå til innhold

Mamma fikk korona, hun har ekstrem helseangst

Anbefalte innlegg

Gjest Knutern201
Skrevet

Hun er ekstremt hypokonder til det punktet at hun tror hun skal dø. Hun har gått til psykolog med depresjon på grunn av dette for en stund siden og hun har prøvd å tatt livet sitt før. Hun går å roper «jeg vil ikke dø!» hele tiden og jeg prøver å trøste til ingen nytte. Jeg er så sliten nå og det har kun gått noen timer. Jeg har ingen annen plass å gjøre av meg for å avlaste litt og uansett hvor mye man trøster så hjelper det ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne ta seg sammen. Så drar du ut med venner og finner på noe gøy. 

• Liker 3
Skrevet
Knutern201 skrev (2 minutter siden):

Hun er ekstremt hypokonder til det punktet at hun tror hun skal dø. Hun har gått til psykolog med depresjon på grunn av dette for en stund siden og hun har prøvd å tatt livet sitt før. Hun går å roper «jeg vil ikke dø!» hele tiden og jeg prøver å trøste til ingen nytte. Jeg er så sliten nå og det har kun gått noen timer. Jeg har ingen annen plass å gjøre av meg for å avlaste litt og uansett hvor mye man trøster så hjelper det ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Må hun ikke legges inn på psykiatrisk om hun nå er helt på bærtur? 

Hadde ringt psykiatrisk legevakt. 

Du bor med henne? 

• Liker 4
Gjest Knutern201
Skrevet
1 minutt siden, BobbySocks said:

Be henne ta seg sammen. Så drar du ut med venner og finner på noe gøy. 

Det har jeg ikke samvittighet til i det hele tatt.

Gjest Knutern201
Skrevet
Just now, Fløff said:

Må hun ikke legges inn på psykiatrisk om hun nå er helt på bærtur? 

Hadde ringt psykiatrisk legevakt. 

Du bor med henne? 

Må vurderes om det blir verre. Ja jeg bor med henne. 

Skrevet
Knutern201 skrev (6 minutter siden):

Må vurderes om det blir verre. Ja jeg bor med henne. 

Slutt å trøste, og si tydelig at du snart må ringe om hun ikke føler hun klarer selv å roe seg. 

Pleier hun kunne ta noe beroligende som hun har liggende fra lege? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk helt panikk når jeg fikk det påvist, høyrisikogruppe. Hadde beroligende jeg måtte ta hver kveld i noen dager. 
Hun har ikke noe sånt? Eller mulighet til å ringe legevakt/fastlege i åpningstid og snakke med helsepersonell?

Endret av Fruen92
Postet for tidlig
  • Opprett ny...