Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har presset meg selv til å jobbe 100% i lengre tid, og har vært sykemeldt i små perioder. Lurer bare på angående det å søke om delvis ufør, når man er på en arbeidsplass der man ikke trives så godt. (Jeg vet søkeprosessen angående ufør er lang, men vet at en gang i fremtiden skjer det pga flere diagnoser.) La oss si at man er delvis ufør og skal finne seg en ny jobb. Samme yrke, bare annet arbeidssted. Er dette veldig vanskelig?

Anonymkode: 14375...82f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 15.17):

Jeg har presset meg selv til å jobbe 100% i lengre tid, og har vært sykemeldt i små perioder. Lurer bare på angående det å søke om delvis ufør, når man er på en arbeidsplass der man ikke trives så godt. (Jeg vet søkeprosessen angående ufør er lang, men vet at en gang i fremtiden skjer det pga flere diagnoser.) La oss si at man er delvis ufør og skal finne seg en ny jobb. Samme yrke, bare annet arbeidssted. Er dette veldig vanskelig?

Anonymkode: 14375...82f

Det kommer jo helt an på. Vet mange har vanskelig med få jobb som ufør/delvis ufør, mens jeg som 100 % ufør fikk 20 % stilling på første forsøk etter 10 år hjemme. Tror jeg var flink å selge meg inn, hehe.

Anonymkode: d2d0d...a11

Skrevet

Spørs litt på yrket.. Noen yrker er det vanskeligere å få redusert stilling..

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på yrket. Generelt er det lurt å skifte jobb så raskt som mulig når man er i en sånn situasjon. Dette fordi det kan være vanskelig å finne ny deltidsjobb som ufør, man er dessverre ikke på toppen av søkerlista. Og ikke minst pga at man vil få det bedre i en jobb hvor man faktisk trives, også i årene før man blir delvis ufør. Kanskje kan man også holde seg i jobb lengre. 

Anonymkode: 83882...f58

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, det spørs veldig på yrket.

Jeg endte opp med nettopp gradert uføretrygd (80%), da jeg har store utfordringer som følge av sykdom. Men, jeg har også en ettertraktet utdanning, med en del år erfaring på baken, så for mitt vedkommende fikk jeg første jobben jeg søkte på, og har gradvis klart å jobbe meg oppover i stillingsprosent.

For tiden er det en veldig heldig posisjon å sitte i, om man er IT-utvikler med utdanning og erfaring.. Det finnes nok en del slike yrker.

Anonymkode: 5862f...0c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...