AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Spørsmålet står i tittelen. Lurer også på om noen hadde turt å legge ut bilde? Anonymkode: c4915...3d2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Ja, men ikke voldsomt mye. Har gått ned 40 kilo. Det henger ikke så mye, annet enn på overarmene. Har ikke "forkle" eller lignende på magen for eksempel. Puppene er verst, de er bare tomme risposer. Og de legger jeg ikke ut bilde av altså, jeg vil ikke se dem i speilet selv en gang. Anonymkode: 3e902...1c9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men ikke voldsomt mye. Har gått ned 40 kilo. Det henger ikke så mye, annet enn på overarmene. Har ikke "forkle" eller lignende på magen for eksempel. Puppene er verst, de er bare tomme risposer. Og de legger jeg ikke ut bilde av altså, jeg vil ikke se dem i speilet selv en gang. Anonymkode: 3e902...1c9 Takk for svar, du har vært veldig flink. Puppene er jeg ikke så bekymret for, de kan jeg jo tross alt operere ganske enkelt. Ikke en stor operasjon å gå gjennom heller. Verre med å fjerne løs hud, spesielt siden jeg har en aktiv jobb. Om jeg gjør det av estetiske grunner så må jeg ta ut permisjon uten lønn og kan se for meg at det vil ta 6+ uker før jeg er tilbake på jobb. Anonymkode: c4915...3d2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Ja, dessverre. Fra 110-64 kg, har både hengepupper, hud-forkle, rynkete lår og dissende armer. Jeg satser på at noe vil stramme seg opp etterhvert og at legen er generøs og henviser til hudfjerning, i alle fall på mage/armer/pupper. Synes ikke med klær på annet enn hvis jeg har på bukser som ikke flater ut/gjemmer magen uten shapewear da. Anonymkode: 1f298...d25
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, dessverre. Fra 110-64 kg, har både hengepupper, hud-forkle, rynkete lår og dissende armer. Jeg satser på at noe vil stramme seg opp etterhvert og at legen er generøs og henviser til hudfjerning, i alle fall på mage/armer/pupper. Synes ikke med klær på annet enn hvis jeg har på bukser som ikke flater ut/gjemmer magen uten shapewear da. Anonymkode: 1f298...d25 Wow, det er jo fantastisk bra jobba, sikkert mange kg i for mye hud også, som vil forsvinne👏 Anonymkode: 179fc...b01 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 Hvor tidlig «tørr» man å operere bort overflødig hud etter vektnedgang? Det er jo en relativ høy sannsynlighet for at man går opp igjen i vekt (ikke for å ødelegge motivasjonen til noen her, er i samme situasjon selv, men forskningen sier jo det). Hadde vært livredd for at vekten øker igjen etter operasjon, for jeg vil tro at det utseende du ender opp med da (og hvertfall etter neste vektnedgang) er mye verre og muligens farlig(?) Anonymkode: dce05...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor tidlig «tørr» man å operere bort overflødig hud etter vektnedgang? Det er jo en relativ høy sannsynlighet for at man går opp igjen i vekt (ikke for å ødelegge motivasjonen til noen her, er i samme situasjon selv, men forskningen sier jo det). Hadde vært livredd for at vekten øker igjen etter operasjon, for jeg vil tro at det utseende du ender opp med da (og hvertfall etter neste vektnedgang) er mye verre og muligens farlig(?) Anonymkode: dce05...ed9 Vet ikke hva fasit er, men tipper at man bør ha vedlikeholdt vekten i minst 1 år, kanskje mer. For å stabilisere og for å la huden trekke seg sammen det den klarer selv. Anonymkode: 32e53...557
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 For meg er den mest irriterende løshuden kjønnsleppene av alle ting. De har blitt tynne og hengete. Har litt heng på magen og lange flate pupper, men ikke mere enn at det bare ser ut som om jeg har gått gravid og ammet. Anonymkode: 7825b...bfa
Epplekiwi Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Har gått ned 30kg akkurat, lurer på om jeg har bittelitt løs hud på magen ellers er alt bra. har holdt meg innafor maks 1kg i uka. har spredd dette over perioder med vektnedgang (2 år totalt) . og jeg er nok ikke den med best hud, siden jeg fikk både strekkmerker av vektøkning og når jeg har bygd muskler under vektnedgangen (er mann).
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 On 3/2/2022 at 10:52 PM, AnonymBruker said: Vet ikke hva fasit er, men tipper at man bør ha vedlikeholdt vekten i minst 1 år, kanskje mer. For å stabilisere og for å la huden trekke seg sammen det den klarer selv. Anonymkode: 32e53...557 Dette er korrekt, man må være vektstabil i ett år. Jobber selv med å gå ferdig ned i vekt slik at jeg kan starte ventinga. Anonymkode: 1f298...d25
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er korrekt, man må være vektstabil i ett år. Jobber selv med å gå ferdig ned i vekt slik at jeg kan starte ventinga. Anonymkode: 1f298...d25 Personlig ville jeg ventet mye lengre enn et år. Både for å se hva som evt trekker seg sammen av seg selv, men mest for å se om jeg klarer å leve på den vekten over tid. Også gjennom prøvelser og ting som skjer i livet. Ville sett at jeg klarer det med god margin og uten intens jobbing i hvertfall 2-3år. Anonymkode: dce05...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 Har alder mye å si om hvor fort huden strammes opp etter vektnedgang tro? Anonymkode: 95c7a...057 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 22.05): Har alder mye å si om hvor fort huden strammes opp etter vektnedgang tro? Anonymkode: 95c7a...057 Det tror jeg. Jo yngre man er, jo mer elastisk er huden. Anonymkode: 3e902...1c9 1
Adrenalina1 Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 22.05): Har alder mye å si om hvor fort huden strammes opp etter vektnedgang tro? Anonymkode: 95c7a...057 Ja. Huden blir mye mindre elastisk med årene.
flusa Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 Adrenalina1 skrev (8 minutter siden): Ja. Huden blir mye mindre elastisk med årene. Ja,det er sikkert og visst😅
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 On 3/5/2022 at 5:25 PM, AnonymBruker said: Personlig ville jeg ventet mye lengre enn et år. Både for å se hva som evt trekker seg sammen av seg selv, men mest for å se om jeg klarer å leve på den vekten over tid. Også gjennom prøvelser og ting som skjer i livet. Ville sett at jeg klarer det med god margin og uten intens jobbing i hvertfall 2-3år. Anonymkode: dce05...ed9 Det kommer nok også an på om det bare er litt ekstra hud eller om man sliter med lukt, utslett osv. Det er ikke aktuelt å gå 2-3 år med åpne sår under foldene for å se det an dessverre. Har allerede begynt å bli plaget, så kommer til å be om hudfjerning så fort som mulig. Anonymkode: 1f298...d25 1
Inwe Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 Gått ned rundt 60 kg, slet litt med løshud til p begynne med, men det har gått seg til 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 Dette blir vel ikke helt det samme, men nevner det likevel: Jeg gikk opp omtrent 45 kilo da jeg var gravid med tvillinger, nå er vekta den samme som før graviditeten. Jeg har ikke heng, løshud (eller strekkmerker) lenger, men jeg har jaggu trent mye for å stramme opp rundt omkring. Anonymkode: ee24d...76a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Jeg har på det meste veid 10 kg mer enn i dag, men det varte bare noen måneder, og jeg ser at jeg vil få mye løs hud om jeg går ned i vekt. Gener tror jeg spiller inn mye her. Jeg begynte å legge på meg da jeg var 12, og har hatt røde merker og strekkmerker siden jeg var tenåring. Har aldri vært over 64 kg, bortsett fra de månedene jeg nesten nådde 70 (som ca. 35-åring), så gikk tilbake til 60 på uforklarlig vis. Min mor har alltid vært slank, men har en del løs hud etter tre graviditeter i midten av 20- til midten av 30-årene. Jeg har alltid hysjet det bort når hun har klagd på det, men begynner nå å innse hvor ille det må føles, og innså plutselig at uansett om jeg skulle gått ned i vekt nå (har alltid hatt veldig stor, hengende og deigete mage til tross for grei vekt), så vil jeg aldri oppleve å ha noe i nærheten av flat mage som voksen. Andre som har gått ned mye opplever å aldri ha eller få hengemage. Anonymkode: 08ab4...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå