Gå til innhold

Iq på 88, ekstremt lavt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sertifisert i IQ-tester av typen Wechsler. 80 er over ett standardavvik under gjennomsnittet. Lettere psykisk utviklingshemming ligger rundt 70. 

Når det er sagt, må du aldri stole på IQ-tester på nett. De er ofte sterkt misvisende.

Anonymkode: cc4c2...56b

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

IQ på 88 regnes som under gjennomsnittet, men det er ikke ekstremt lavt. Gjennomsnittlig IQ er vanligvis satt til 100, med en standardavvik på 15 poeng. Så, en IQ på 88 ligger innenfor det gjennomsnittlige spennet, men litt under gjennomsnittet. Det er viktig å merke seg at IQ-tester alene ikke gir en fullstendig vurdering av en persons intellektuelle evner, og andre faktorer kan spille en rolle. Du kan lese om dette her 

Det er viktig å forstå at IQ ikke er fastlagt ved fødselen og kan faktisk forbedres og endres over tid. IQ, eller intelligenskvotient, er en måling av kognitive ferdigheter som kan påvirkes av flere faktorer, inkludert miljø, utdanning og erfaring. Legger ved en liten lur artikkel om hvordan man kan bli bedre på Iq tester her

Skrevet

Jeg tok en sånn useriøs test som du har tatt, og fikk 83 som 17-åring. Så ble jeg testet av psykolog i voksen alder til rundt 130. De testene der er bare tullball. Prøver du en annen test et annet sted på Internett, så vil du få et helt annet resultat. Men for guds skyld hvis du prøver det; ikke betal for det!

Anonymkode: 7100e...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...