Gå til innhold

Iq på 88, ekstremt lavt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er du snill og grei? 

Behandler du folkene rundt deg med respekt? (noe disse dustekompisene dine tydeligvis ikke gjør)

Noen ting teller (de som er nevnt over), andre ting teller ikke (online iq-tester).

Anonymkode: bc6de...c96

Men et menneske kan ikke være "snill og grei" uten å kunne sette seg inn i andres situasjon. Mennesker med lav iq har vesentlig dårligere forutsetning for dette enn mennesker med høyere iq. 

Det er dette som er årsaken til at endel mennesker selv definerer seg som "snille" mens omgivelsene ville beskrevet dem som "vanskelig å ha med å gjøre og selvsentrerte". 

Gladnyheten for ts er at dersom han bare legger ned innsats så kan han med letthet øke egen iq. Les 1-2 bøker i uka, engasjer deg i diskusjoner der du må bruke logikk og rasjonell tenkning. Ta en utdannelse, løs kryssord og andre gåter. Kort sagt: behandle hjernen din som du gjør andre deler av deg og sørg for å trene den flere ganger i uka. En hjerne som ikke brukes blir aldri til noe.

Det samme er svaret på at du ikke er "praktisk". Legg ned noen tusen timer øvelse i praktiske ting, og du vil bli det. Folk flest er ikke født gode i ting - de øver og øver og øver og øver og øver. Hardt arbeid er nøkkelen til lykke.

Anonymkode: f1ef4...169

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok flere slike tester da jeg var yngre, fikk alltid mellom 70-80. Det er ikke noe jeg tenker på til vanlig, men jeg må innrømme at jeg gikk aktivt etter menn som var smartere en meg da jeg datet. Var en smule redd for at mine framtidige barn ville bli tilbakestående hvis jeg datet en med lavere Iq en meg og hvis lik Iq ville de slitet med å finne seg jobb i framtid. 

Anonymkode: f1f9f...052

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo ganske greit da, så tror ikke du har så lav IQ. De jeg kjenner med lav IQ, skriver ala dette: «Fint vær i dag……jeg skal grille….nam…nam…» Eller: «Fint vær i dag!!!! jeg skal grille!!!! Nam!! Nam!!»

Anonymkode: 65d2d...a06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (1 time siden):

I mange land er gjennomsnittlig iq rundt 80. I Tyrkia er vel TS gjennomsnittsmannen intelligensmessig.

I Russland ligger den på 79, ifølge troverdige kilder.

Anonymkode: 10f62...421

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver jo ganske greit da, så tror ikke du har så lav IQ. De jeg kjenner med lav IQ, skriver ala dette: «Fint vær i dag……jeg skal grille….nam…nam…» Eller: «Fint vær i dag!!!! jeg skal grille!!!! Nam!! Nam!!»

Ja, ja...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man "må" ha 70 i IQ for å åpne en dør, så der var du heldig 😅

Anonymkode: cfb51...7e0

25 har jeg hørt

Anonymkode: d5815...17d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Men et menneske kan ikke være "snill og grei" uten å kunne sette seg inn i andres situasjon. Mennesker med lav iq har vesentlig dårligere forutsetning for dette enn mennesker med høyere iq. 

Det er dette som er årsaken til at endel mennesker selv definerer seg som "snille" mens omgivelsene ville beskrevet dem som "vanskelig å ha med å gjøre og selvsentrerte". 

Gladnyheten for ts er at dersom han bare legger ned innsats så kan han med letthet øke egen iq. Les 1-2 bøker i uka, engasjer deg i diskusjoner der du må bruke logikk og rasjonell tenkning. Ta en utdannelse, løs kryssord og andre gåter. Kort sagt: behandle hjernen din som du gjør andre deler av deg og sørg for å trene den flere ganger i uka. En hjerne som ikke brukes blir aldri til noe.

Det samme er svaret på at du ikke er "praktisk". Legg ned noen tusen timer øvelse i praktiske ting, og du vil bli det. Folk flest er ikke født gode i ting - de øver og øver og øver og øver og øver. Hardt arbeid er nøkkelen til lykke.

Nei

Anonymkode: d5815...17d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folk med Downs syndrom scorer vel 80, så dette er lavt ja.

Anonymkode: 53219...e13

for en teit ting å si, at man har downs trenger ikke bety at man er "dum" 😎

Anonymkode: 72e2e...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Grüner skrev (1 time siden):

Useriøs kommentar😠!

Rasist det er jeg ikke, men jeg kikket litt på skrå. For Ali kjører Audi, mens Hansemann må gå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt 3 sånne tester online, og jeg fikk 87, 121 og 134. Så man kan virkelig ikke stole på sånne tester online. 

Anonymkode: d5600...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Frykt reduserer også IQ betraktelig, så slapp av. :) 

Anonymkode: 918de...9a2

Nei det gjør frykt absolutt ikke, men man kan underprestere om man er veldig redd/nervøs.

Jaconandersen skrev (1 time siden):

I mange land er gjennomsnittlig iq rundt 80. I Tyrkia er vel TS gjennomsnittsmannen intelligensmessig.

I alle land er snittet 100, det er hele poenget med normeringen. Men det er små forskjeller på hva 100 er i Norge og noen andre land. Det som er 100 i Japan for eksempel, er litt over 100 her. 

Nei, du kan ikke øke IQ. IQ sier noe om potensialet ditt for å ta til deg kunnskap og behandle informasjon. Litt som motoren på en bil. 
Men at du har stort potensiale er ikke det samme som å bruke dette potensialet. Og når potensialet ditt er lavere, er det fortsatt mulig å gjøre det beste ut av det ved å jobbe for det. Du kan fortsatt oppnå mye, men det krever litt mer av deg. Du må kanskje pugge mer, og studere mer systematisk, mens andre med høy IQ tar ting lettere. 

Og som nevnt over, å være et bra menneske er så mye viktigere. Det er nok av lynskarpe idioter. 
Finn en jobb du mestrer og trives med. Vær grei selv, og omgi deg med greie folk. Vennskap og relasjoner er enormt viktig for oss mennesker, og de fleste vil ha venner de trives sammen med. Man trenger ikke diskutere kvantefysikk for å være gode venner. 

Folk har forskjellige utgangspunkt, og det er trist at dette med IQ skal være så annerledes enn andre talenter. På alle måter. Dersom noen er eksepsjonelt gode i fotball eller dans eller musikk, er det ingen andre som sier at de ikke må snakke om det fordi da føler andre seg dårlig. Det er ingen som sier at Therese Johaug må trene på samme nivå som meg, fordi alle skal få samme mulighet. 
Og samtidig er det ingen som har dårlig selvfølelse fordi de ikke er like flinke som Erling Braut Håland. Ingen blir ertet av kameratene fordi de ikke er på landslaget i kunstløp.

IQ er et talent, et potensiale. Ikke noe mer. Man kan bli veldig flink i en del ting, men man blir ikke nødvendigvis det. Og et akademisk talent er ikke mer verdifult enn et løpetalent. Så lenge folk gjør det de selv liker og føler mestring på, kan verden være et fint sted for alle. 

Anonymkode: 79ca5...a53

• Liker 1
Gjest rampenissen72
Skrevet
Knutern201 skrev (21 timer siden):

Jeg ble målt til en iq på 88 igjennom en test på nett. Er det veldig lavt? Kompisene mine gjør narr av meg for det og jeg har allerede ekstremt dårlig selvtillit. Er ikke god praktisk, og nå fikk jeg bekreftet at jeg også er under gjennomsnittet intelligent. Føler meg veldig håpløs. 

Internett tester er bare tull uansett. 

Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I alle land er snittet 100, det er hele poenget med normeringen. Men det er små forskjeller på hva 100 er i Norge og noen andre land. Det som er 100 i Japan for eksempel, er litt over 100 her.

Anonymkode: 79ca5...a53

Det der er jo ikke et argument. Om vi bruker de samme IQ testene vil de i Tyrkia skåre på et gjennomsnitt på 87, ca det samme som TS. Mens vi i Norge skårer ca 99, vil de i Japan skåre ca 104-105. I kongo er gjennomsnittet rundt 63.

AnonymBruker
Skrevet

99% av IQ-tester på nettet er bare bullshit. Ikke tru på resultatet.

Anonymkode: a9707...3ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du problemer ellers da? En internettest er ikke viktig. Man kan jo også trene på slike tester og dermed teoretisk få høyere iq. 

Anonymkode: 13255...25c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skriver intelligente mennesker, da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mange sier, 88 er ikke så lavt. Og det er mulig å fokusere på å være en god person på andre måter. 

Anonymkode: 249e8...593

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Intelligente mennesker skriver jo sånn her: 'Eksemplariske meteorologiske kondisjoner vi opplever per dagens dato...individet mitt planlegger å overføre litt energi til noen kjøttstykker, slik at individet mitt kan bedre utnytte kaloriene de inneholder....meget smakfullt...særdeles eksepsjonell umami..'

Endret av DerToDra
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

De voldtar ikke punktumene og roptetegnene i alle fall. Ikke kommaene heller, for det har jeg også sett. «Tur med hunden,,,,,,,,,,,kjempe fint,,,,,!»

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...