Gå til innhold

Iq på 88, ekstremt lavt?

Gjest Knutern201

Anbefalte innlegg

Gjest Knutern201

Jeg ble målt til en iq på 88 igjennom en test på nett. Er det veldig lavt? Kompisene mine gjør narr av meg for det og jeg har allerede ekstremt dårlig selvtillit. Er ikke god praktisk, og nå fikk jeg bekreftet at jeg også er under gjennomsnittet intelligent. Føler meg veldig håpløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke bry deg så mye om online IQ tester. Jeg kjenner en som har 130 i IQ, men han er så sjenert at han knapt kunne bestilt en Burger King meny. Livet er ikke bare abstrakte former på nett.

Anonymkode: fa046...d3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knutern201 skrev (1 time siden):

Jeg ble målt til en iq på 88 igjennom en test på nett. Er det veldig lavt? Kompisene mine gjør narr av meg for det og jeg har allerede ekstremt dårlig selvtillit. Er ikke god praktisk, og nå fikk jeg bekreftet at jeg også er under gjennomsnittet intelligent. Føler meg veldig håpløs. 

Frykt reduserer også IQ betraktelig, så slapp av. :) 

Anonymkode: 918de...9a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knutern201 skrev (3 timer siden):

Online tester er ikke nøyaktige og betyr ingenting. Skal du få den ekte iqen din må du gå til psykolog og ta testene der.

Anonymkode: 4d000...6e8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen

Jeg fikk målt IQ hos nevropsykolog og han kunne fortelle at jeg hadde 77 i IQ. Så det kunne vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom gjennomsnittlig IQ er på 100, så er 88 ganske lavt.

Men du kan jo ikke stole på tester som er tatt på nett, så resultatet ditt er ganske sikkert feil.

Ut fra hvordan du fremstår på KG, har du mye høyere IQ. Du kan for eksempel skrive og ordlegge deg og sette ord på hva du føler.

Så sannsynligvis er din IQ veldig mye høyere enn hva denne tilfeldige testen viser.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er i nedre normalområdet og der er du i meget godt selskap. 

Anonymkode: 09e17...dca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk med Downs syndrom scorer vel 80, så dette er lavt ja.

Anonymkode: 53219...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange tror at de testene er vanskelige og overtenker når de skal svare, så da får de dårlig resultat. Egentlig er de kjempeenkle. Jeg har tatt flere, og har aldri fått lavere enn 125 som resultat. Og jeg er ikke spesielt skoleflink eller logisk (strøk i både matte og fysikk på videregående).

Anonymkode: f8cc1...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tull. Mennesker med Downs syndrom har vanligvis psykisk utviklingshemming som rangerer mellom mild (IQ 50–70) og moderat (IQ 35–50). 

13,5% av befolkningen har IQ mellom 70 og 85. 68% av befolkningen har IQ mellom 85 og 115.

Anonymkode: d5ab1...301

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke stole på online IQ-tester. Jeg gikk ut av vgs med oppunder 20 6-ere og har ni år med høyere utdanning (fem av dem innen realfag, med toppkarakterer). Jeg fikk likevel under snittet da jeg tok en online IQ-test for moro skyld en gang.

Anonymkode: 8ab14...4af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tester på nett er ikke til å stole på. Jeg fikk 130 på en slik test, men jeg er et helt middelmådig menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jaconandersen
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I mange land er gjennomsnittlig iq rundt 80. I Tyrkia er vel TS gjennomsnittsmannen intelligensmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, Jaconandersen said:

Jeg fikk målt IQ hos nevropsykolog og han kunne fortelle at jeg hadde 77 i IQ. Så det kunne vært verre.

Man "må" ha 70 i IQ for å åpne en dør, så der var du heldig 😅

Anonymkode: cfb51...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du snill og grei? 

Behandler du folkene rundt deg med respekt? (noe disse dustekompisene dine tydeligvis ikke gjør)

Noen ting teller (de som er nevnt over), andre ting teller ikke (online iq-tester).

Anonymkode: bc6de...c96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalområdet er 85-115 så Hvis dette svaret er riktig så er du i normalområdet. Men glem iq og fokuser heller på å være en raus og hyggelig person.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få en seriøs iq-måling ut fra dette. Antagelig har du en betydelig høyere iq, siden du har god evne til å formulere deg skriftlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta en IQ-test i forbindelse med at jeg søkte på en jobb på nett. Var ikke veldig motivert for å ta testen, og burde kanskje studert hvordan testene funker i forkant. Jeg... gjorde det ikke veldig bra. Rett etter dette sviende nederlaget og gigantiske skuffelsen, tok jeg personlighetstesten 😅 Hørte jeg noe fra denne arbeidsplassen? Nei. Var det overraskende? Nei! 

Samme dag, og etter humøret ble litt bedre, tok jeg en ny test på nett. Da gjorde det bedre.

Jeg synes testene er jævlig vanskelige, helt ærlig, og klarer IKKE å se logikken i det hele tatt når vanskelighetsgraden øker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (27 minutter siden):

I mange land er gjennomsnittlig iq rundt 80. I Tyrkia er vel TS gjennomsnittsmannen intelligensmessig.

Useriøs kommentar😠!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...