AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Jeg og mannen min har vært sammen i 25 år. Etter en bedre middag ble noen venner med hjem til oss for et glass og prat på kvelden. Min beste venninnne som har vært min venninnne siden skolealder ble sittende igjen etter at de andre dro. Dette er ikke spesielt uvanlig. Det skal nevnes at hun har en tendens til å bli overstadig beruset. Hun er min beste venninne, men har med årene også blitt en god venninne av mannen min da vi ofte er på turer sammen. Utpå kvelden/morgenkvisten sitter de tett sammen i sofaen, han med en arm rundt henne. Dette er heller ikke noe jeg reagerer på. Men plutselig hører jeg han sier at hun har så fine pupper. Jeg sitter med nesen ned i telefonen og ordner spillelisten og vil ikke se opp. Hører han gjentar dette på nytt og da ser jeg brått opp. Han holder på å beføler henne på brystene, hun ligger godt lent mot ham i armkroken med munnen halvt åpen mot ham. Jeg sier rolig å behersket at de begge skal komme seg ut. Jeg å mannen min har i ettertid snakket om dette, jeg har bestemt meg for å tilgi ham. Min venninne har jeg ikke hørt noe fra. Kjenner jeg gruer meg til å møte henne. Vi har stor felles vennegjeng som vi ofte er på turer og fester med. Jeg har nå en måned senere bestemt meg for å tilgi mannen min, (som ikke vet hva godt han kan gjøre), men det er lettere sagt enn gjort. I tillegg ønsker jeg ikke at han skal røre meg på brystene lenger. Heller ikke se meg naken. Selvtilliten har fått seg en alvorlig knekk. Jeg har altid vørt sånn greit fornøyd med kroppen min frem til nå. Hvordan komme over dette? Er det jeg som er overfølsom? Anonymkode: 55630...611 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Stakkars deg❤ Hva er forklaringen til din mann? Din venninne er ikke verdt ditt vennskap så hun skal du ikke ofre så mye tanker. Hun burde tatt kontakt med deg og fortalt hvorfor det skjedde, men siden hun ikke har gjort det skammer hun seg, eller så hun interessert i mannen din og holder seg unna. Anonymkode: 97042...202 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Altså, dette utspilte seg åpenlyst foran deg? For det første, det er ikke ei venninne du vil ha og den mannen... hva faen? Om jeg hadde gjort dette mot dama mi, så kan jeg fortelle deg at det hadde vært kort vei ut døra. Synes synd på deg. Du fortjener bedre. Anonymkode: 34411...cad 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Det er tillitsbrudd fra begge. Spesielt mannen din. Det tar mange år å bygge opp igjen, viss det går an å bygge opp tilliten igjen. Den svik følelsen blir du mest sannsynlig aldri kvitt. Anonymkode: 24154...1dc 4
anonymbruker2312 Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 At dette har gått såppas hardt ut over selvtilliten din fremfor din egen mann, hvor du ikke en gang vil at han skal se deg naken eller ta deg på brystene viser bare hvor stort svik det han gjorde var. Er magefølelsen din som prøver å si deg noe, at det er noe galt . For det første, jeg skjønner ikke hvordan du klarte å tilgi han. Jeg hadde aldri gjort det. Aldri godtatt slikt oppførsel. Hvis han kan gjøre noe sånt foran deg, hva gjør han bak deg..? Dette var totalt forkastelig oppførsel, ingen sitter med armen rundt på ei jente og tar henne på brystene "vennskapelig". Dette er rent bullshit. Jeg personlig hadde nok aldri klart å stole på vedkommende igjen. Gå rundt med konstant stress og frykt, ekstremt slitsomt. Alle takler dette forskjellig, du også. Men i bunn og grunn var oppførselen hans ikke greit. 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 Dette er utroskap. Anonymkode: 5736c...26f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 At jeg kan/prøver å tilgi ham er fordi vi har vært sammen i så mange år. Har barn og barnebarn sammen. I tillegg har vi det utrolig artig sammen. Han har aldri tidligere gjort noe som dette, jeg har aldri hatt mistanke om utroskap i alle disse år. Han har alltid vært veldig oppmerksom mot meg, viser det både når vi er alene og sammen andre. Men hvorfor skal det være såååå vanskelig å glemme dette? Har begynt å granske kroppen min i speilet. Trener styrke 3 ganger i uken. Har gjort dette i mange år, så synes ikke kroppen er så værst til å være 50. Passe i vekt, men disse puppene da…. Det vises jo at jeg har ammet tre stykker, er vel ganske små, men har egentlig aldri før tenkt over det Anonymkode: 55630...611
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 Først, jeg skjønner godt at du reagerte og har det vondt nå. Du har rett til å være sint, og det kan ta litt tid. Men jeg synes det er et godt tegn at han gjorde det foran deg. Det kan kanskje hjelpe deg å tenke at det ikke var så viktig for ham, og det å tenke på hva som var hensikt og årsak har hjulpet meg å tilgi min mann. Jeg kan fremdeles være lei meg, men vi har det likevel fint. Din mann må fortsette å trygge deg så lenge du er lei deg. Anonymkode: ffc90...350 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Først, jeg skjønner godt at du reagerte og har det vondt nå. Du har rett til å være sint, og det kan ta litt tid. Men jeg synes det er et godt tegn at han gjorde det foran deg... Anonymkode: ffc90...350 Det er sykt respektløst at han befølte ei anna dame rett foran henne og alle andre på festen. At han i tillegg utnytter hennes venninne som høres ut som hun er en sårbar alkoholiker, og ødelegger damenes vennskap, er så drittsekk som det kan få blitt. Anonymkode: 5736c...26f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 Når man er utro, så er det ikke fordi partneren ikke er pen nok. Det er bare spennende med noe nytt/annet. Klart det er vondt å komme over dette ❤️ Mange klarer ikke å gå videre i forholdet etter noe slikt. Men du kjenner din mann bedre enn oss. Garantier er det aldri uansett om det har skjedd før eller ikke. Men jeg syntes det er rart at han kunne gjøre dette foran deg. Var han ekstremt full? Eller visste han hva han gjorde? Anonymkode: 7da55...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Ser for meg at de må ha vært veldig fulle. At det var en vennskapelig tone som gikk for langt. Jeg ville nok ikke heller gitt opp et 25 års forhold pga dette, om det er det eneste du har på han. Synes ikke at du er for følsom. Du reagerer som du gjør. Men synes du skal jobb med å la han kunne ta deg på brystene igjen og vise deg naken for han. Du har jo valgt å tilgi han, så da er det beste for begge at dere på et tidspunkt går videre. Må være tøft når du skal se din venninne igjen. Tror ikke jeg hadde sagt noe først. Det er hun som bør rekke ut for en unnskyldning. Anonymkode: 53780...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 Jeg ville forlangt en lang hvit periode som et minimum, hvis han mener at fylla har skylda. Anonymkode: 5736c...26f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #13 Skrevet 3. mars 2022 Hadde klaska til dem begge to så de fløy til Kina og aldri snakka til han igjen 😀 Han har nok kost seg med de puppene hennes bak din rygg mange ganger. For en kvalm ekkel gubbe. Få opp øya dine, du kan ikke godta dette!!! Anonymkode: df3d0...aef
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 Selv om jeg er ganske nådeløs mot utroskap, ville jeg nok satt dette på kontoen for tilgivelige feiltrinn i fylla. Anonymkode: 445a6...72c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 Jeg ville sjekket historikken på telefonen hans. Da finner du ut om det er ett engangstilfelle. Veldig spesielt å gå over grensen første gang med ektefellen som tilskuer. Anonymkode: d6f37...d36 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #16 Skrevet 3. mars 2022 On 3/2/2022 at 2:35 PM, AnonymBruker said: Jeg og mannen min har vært sammen i 25 år. Etter en bedre middag ble noen venner med hjem til oss for et glass og prat på kvelden. Min beste venninnne som har vært min venninnne siden skolealder ble sittende igjen etter at de andre dro. Dette er ikke spesielt uvanlig. Det skal nevnes at hun har en tendens til å bli overstadig beruset. Hun er min beste venninne, men har med årene også blitt en god venninne av mannen min da vi ofte er på turer sammen. Utpå kvelden/morgenkvisten sitter de tett sammen i sofaen, han med en arm rundt henne. Dette er heller ikke noe jeg reagerer på. Men plutselig hører jeg han sier at hun har så fine pupper. Jeg sitter med nesen ned i telefonen og ordner spillelisten og vil ikke se opp. Hører han gjentar dette på nytt og da ser jeg brått opp. Han holder på å beføler henne på brystene, hun ligger godt lent mot ham i armkroken med munnen halvt åpen mot ham. Jeg sier rolig å behersket at de begge skal komme seg ut. Jeg å mannen min har i ettertid snakket om dette, jeg har bestemt meg for å tilgi ham. Min venninne har jeg ikke hørt noe fra. Kjenner jeg gruer meg til å møte henne. Vi har stor felles vennegjeng som vi ofte er på turer og fester med. Jeg har nå en måned senere bestemt meg for å tilgi mannen min, (som ikke vet hva godt han kan gjøre), men det er lettere sagt enn gjort. I tillegg ønsker jeg ikke at han skal røre meg på brystene lenger. Heller ikke se meg naken. Selvtilliten har fått seg en alvorlig knekk. Jeg har altid vørt sånn greit fornøyd med kroppen min frem til nå. Hvordan komme over dette? Er det jeg som er overfølsom? Anonymkode: 55630...611 Her hadde dere muligheten til en spennende trekant, men så lar du usikkerheten din komme i veien for hele greia. Anonymkode: 60b55...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #17 Skrevet 3. mars 2022 Tilgir du mannen får du tilgi venninna også. Hun var faktisk den som var mest beruset ut i fra ditt innlegg. Det var mannen din som klådde og kommenterte din venninne. Her er du og mange andre dobbeltmoralske. Tilgi den ene som gjorde alt foran kona. Men ikke venninna som var full og ikke gjorde annet enn å si nei 🙈🤦♀️ Hadde dette ikke hvert din mann eller venninne ville alle her inne sakt at det er et overgrep. At din venninne stivnet og ikke var klar i øyeblikket pga alkoholen. Dobbeltmoral lenge leve. Regner med at din venninne er så skamfull at hun ikke tørr å ta kontakt. Anonymkode: 1e67f...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 Hun kan tilgi, eller ikke tilgi, hvem hun vil. Sannheten er vel at båndene til mannen selvfølgelig er mye sterkere enn båndene til venninnen. Hun kan lett kvitte seg med henne. Mannen spiller en mye større rolle i hennes liv, og er dermed vanskeligere å bli ferdig med. Hun velger selv om, og når, hun evt vil gå fra ham. Hun må faktisk være klar for et helt annerledes liv da. Samlivsbrudd krever mye mer av henne, enn å la være å ha kontakt med en såkalt veninne. Anonymkode: d6f37...d36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå