Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bestille en del bøker på www.play.com , men ser at det står “availability: Temporarily out of stock. This item will be dispatched as soon as it arrives.”, eller “Not currently available” på en del av de jeg har tenkt å bestille.

Kan jeg bare bestille de nå, og så kommer de når de får inn nye?

Eller kan jeg risikere at jeg betaler for en bok som aldri dukker opp?

Og omtrentlig hvor lang leveringstid er det til Norge på de det står “Usually dispatched within 24 hours.” på?

Greit å få en del av julegavene i havn FØR 20 desember :ler: (For en gangs skyld :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Når det står Temporarily out of stock, blir boka ettersendt når de får den inn. Når de ikke har den, tror jeg heller ikke de får den inn. Dermed tar de betalt om du bestiller en som er temporarily out of stock, men ikke om den ikke er available.

Jeg har kjøpt CD'er på Play.com, og fikk dem i posten innen en uke. De pakker også tingene dine i mange små pakker slik at du slipper å betale for tollen. Jeg er kjempefornøyd med Play.com, i hvert fall!

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med Play.com. Bor i Nord-Norge og får vanligvis varene innen 4-5 dager. Har ikke hørt at de også deler opp bestillingen, men det er jo kjempeflott.

Skrevet

Jeg har også handlet endel på play og er kjempefornøyd. Stort sett en knapp uke fra jeg bestiller til varene dukker opp i postkassen min, og bestiller jeg flere ting har de alltid kommet hver for seg. Veldig greit det der!

Ett par ganger har de ikke hatt varen på lager og da har det vært litt varierende når jeg har fått det. Den ene gangen tok det to mnd. Men hvis jeg ikke husker helt feil så ble jeg ikke belastet før de sendte varen, og tror også en har mulighet til å avbestille helt til de faktisk sender den. Så altså, hvis du bestiller og det går en mnd. uten at du har fått noe og det fortsatt står på play at de ikke har fått varen inn så mener jeg at du kan avbestille. Ikke 100% sikker på dette, men mener at det er mulig.

Skrevet

Play.com er helt fantastisk bra å handle hos!!

Som alle andre skriver, deler de opp pakkene i små pakker så man slipper toll.

Dessuten trekker de ingenting før ordren er effektuert, altså varen er på lager og tilsendt kunden.

Kan anbefale Play på det varmeste!!

I tillegg tar de jo ingenting for frakt! Helt utrolig!

Leyla i.i

Skrevet

Ok, dette var ikke lurt :sjenert:

Jeg har nå tett på 30 bøker på ønskelisten min, men kan nesten ikke bestille alle, da krøller VISA kortet seg i smerte her :ler:

Men de tar ikke noe i faktureringsavgifter el? Så jeg kan dele opp shoppingen i mindre biter uten at det gjør særlig mye?

Og forresten: Tusen takk for svarene :)

Skrevet

Ingen gebyrer eller fraktkostnader i det hele tatt, så del opp så mye du bare orker!

(Men på bøker må man vel ikke betale moms..? Hvis det var det du tenkte på da.)

Skrevet

Tusen takk for lynkjapt svar :)

Nei da, det er bare det at jeg er litt småblakk, så det kan være greit å få tatt det mest nødvendige (julegaver osv) i en pulje, og så heller “snope” senere ;) Og så er det veldig greit å vite at man ikke er nødt til å huske alt på en bestilling :)

:enig: *Shopper* :enig:

Skrevet

Åkei, da er jeg med! (Både med at jeg skjønner hva du mener og at jeg er blakk selv.. :ler: )

Skrevet (endret)

Der var julegave til samboeren i havn, skummelt lett å shoppe der jo :sjenert:

Så om de lever opp til forventningene ellers, så var jeg blakk, og kommer til å bli blakkere :ler:

Endret av Iceglow
Skrevet

Play.com RULER!!

Jeeg skjønner ikke hva slags postavtaler de har klart å gjøre, som kan sende portofritt til Norge... Så godt som uten unntak blir play.com det billigste, og om man finner noe dritbillig på ebay et sted, så gjør portokostene nesten alltid at det blir høyere pris enn hos play.

Håper de fortsetter slik, og ikke begynner med porto.

Men jeg visste heller ikke at de delte opp bestillingene! Jeg pleier alltid å bestille en ting EN dag, så vente til neste dag med å bestille resten, hvis det totalt overskrider 200 kr.

Skrevet

Jeg elsker play.com, men min erfaring er at når det står "out of stock" så kan det ta laaang tid før du får varen.

Bortsett fra det får de toppkarakter fra meg. :)

Skrevet

Det blir feil å si at de sender portofritt, for selvsagt betaler de for portoen. Men prisen vi ser har portoen innbakt..

Skrevet

Hvis du bestiller 4 dvd-er samtidig, så kommer de i 4 pakker. Det gjør de fordi de vet hvordan reglene er i Norge, og for de tjener på at vi kan bestille mer på en gang. Jeg lurer litt på om de ikke også deler opp bokser med f.eks. hele sesonger av tv-serier, mener jeg har hørt noe sånt.

Og det er ingenting som heter portofritt. Det er innbakt i prisen. Hadde de ikke hatt så stort salg til utlandet, så hadde sikkert prisene vært lavere enn de er.

Jeg har alltid vært storfornøyd med Play, og kjøper sjelden andre plasser.

Skrevet

Det skummleste jeg vet om på Play.com er hvor enkelt det er å bestille. VISAnr lagrer seg slik at man bare kan klikke seg frem til kjøpet. Veldig skummelt. ;)

Utenom det støtter jeg alt som blir sagt her av positiv omtale.

Skrevet

Ja, det der er faktisk skikkelig skummelt. Det er ofte jeg sitter og kikker på nettbutikker, men fordi jeg faktisk må gå i et annet rom for å hente visakortet så gidder jeg ikke å bestille. (jada, jeg er latere enn latest..)

Men på Play, der har luringene gjort det enkelt for oss late, for visakortnummeret er jo lagret.. :forvirret:

Skrevet

Jupp! Sliter med samme sak! Det er kjedelig å plotte inn Visanr når man shopper på nett. Ligger det inne fra før av blir det point and click! Man behøver ikke engang bruke tastaturet! Skummelt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...