AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Min baby har stort sett sovet daglurer på 40 minutter helt siden hun ble født. En sjelden gang har det blitt 1,5 time, og ofte har hun sovet så lenge vogna har vært i bevegelse. Men nå. Plutselig, i forrige uke, var de 40-minutters duppene blitt til 30 minutter. Og dagens første dupp er som regel bare på 5-15 minutter. I tillegg bruker hun lang tid på å sovne i vogna, minst en halvtime før hun sovner. Hvorfor er det plutselig slik? Er det noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 28337...89b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Det er helt normalt at søvnmønster endrer seg etter hvert som babyen blir større. Det er drittfrustrerende, når man endelig tror at NÅ har man kontroll på det, så neida, da skal de plutselig sove kortere/lengre/til helt andre tider. Da må man prøve seg frem og se hva som nå blir den nye normalen. Kanskje utsette første blund litt? Om hun bruker lang tid på å sovne, kan det tyde på at hun ikke er trøtt nok - eller at hun er overtrøtt (hurra..). Minsten vår sov bare 30 min om vognen sto i ro, og da begynte vi å gå ned og rugge på vognen etter 25 min, og sto og rugget en ti minutters tid, da sov han gjerne nesten en time til. Eldsten sov alltid kun om vognen konstant ble trillet fremover (kunne altså drite i sleepy troll og rockit og denslags). Anonymkode: 89ece...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er helt normalt at søvnmønster endrer seg etter hvert som babyen blir større. Det er drittfrustrerende, når man endelig tror at NÅ har man kontroll på det, så neida, da skal de plutselig sove kortere/lengre/til helt andre tider. Da må man prøve seg frem og se hva som nå blir den nye normalen. Kanskje utsette første blund litt? Om hun bruker lang tid på å sovne, kan det tyde på at hun ikke er trøtt nok - eller at hun er overtrøtt (hurra..). Minsten vår sov bare 30 min om vognen sto i ro, og da begynte vi å gå ned og rugge på vognen etter 25 min, og sto og rugget en ti minutters tid, da sov han gjerne nesten en time til. Eldsten sov alltid kun om vognen konstant ble trillet fremover (kunne altså drite i sleepy troll og rockit og denslags). Anonymkode: 89ece...1f3 Ja, er vel det.. hadde så håp for at hun skulle sove litt lengre dupper nå, da hun sov 1,5 time en gang i vogn uten bevegelse forrige uke! Nå får jeg ikke gått turer heller, fordi jeg har corona, så står og rugger den vogna på balkongen. Kanskje jeg skal starte å rugge den igjen når hun begynner å bevege seg etter 25 min, og prøve å hjelpe henne å sove videre! Før sov hun ganske godt i bæresele, men nå våkner hun så innmari lett. Så bare jeg lager en lyd eller beveger meg litt, så våkner hun. Kjedelig å alltid måtte finne på nye løsninger 😕 Anonymkode: 28337...89b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, er vel det.. hadde så håp for at hun skulle sove litt lengre dupper nå, da hun sov 1,5 time en gang i vogn uten bevegelse forrige uke! Nå får jeg ikke gått turer heller, fordi jeg har corona, så står og rugger den vogna på balkongen. Kanskje jeg skal starte å rugge den igjen når hun begynner å bevege seg etter 25 min, og prøve å hjelpe henne å sove videre! Før sov hun ganske godt i bæresele, men nå våkner hun så innmari lett. Så bare jeg lager en lyd eller beveger meg litt, så våkner hun. Kjedelig å alltid måtte finne på nye løsninger 😕 Anonymkode: 28337...89b Side note, men hvorfor kan du ikke gå tur med corona? Er jo lov å være ute Anonymkode: 81fed...216
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Side note, men hvorfor kan du ikke gå tur med corona? Er jo lov å være ute Anonymkode: 81fed...216 Lov, ja, men gjerne ikke noe man orker om man ikke har vært så heldig og fått ultra-lett-utgaven av det.. Anonymkode: 89ece...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå