Gå til innhold

Å søke om erstatning etter bilulykke for mange år siden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med det? Det er ca 15 år siden, og jeg var 18 år og passasjer. Var innlagt på sykehus i 1 uke. Ca 10 år etter det fikk jeg problemer i ryggen og nedover ett bein. Var til masse ulike behandlinger (lege, kiropraktor, naprapat), og en fant ut noe, og at det mest sannsynlig var pga den kraftige hjernerystelsen jeg fikk. Jeg fikk øvelser som hjalp, og som jeg brukte når jeg kjente smerter. Men nå etter noen år er det blitt verre. Jeg er til behandling og undersøkelse hos samme personen nå. Jeg klarer ikke å jobbe 100% på grunn av dette, selv om jeg gjør presser meg for å gjøre det inntil videre, og det koster med behandlinger. Men siden det er så mange år siden, er det vel liten stangs for at noe erstatning kommer gjennom? Jeg har ingen kontakt med han som kjørte bilen lenger og aner ikke hva slags forsikringsselskap han hadde for bilen. Noen som kan noe om dette, og hva jeg bør gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: f4396...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

https://tonsbergadvokatene.no/fagomrader/erstatning-etter-bilulykke

Når må du melde om skaden?

Av bevishensyn lønner det seg å melde fra om ulykken så fort som mulig. Den som har blitt skadet har plikt til å melde skaden innen et år fra du fikk kunnskap om skaden. Noen håper i det lengste at smertene skal gi seg og forsøker seg i jobb i stedet for å melde fra. Når det senere viser seg at plagene ikke går over, kan det være for sent å kreve noe. Noen ganger kan det være slik at man ikke oppdager at man har fått en skade før det har gått lengre tid. Dette er typisk ved nakkeskader, såkalt «whip lash» eller psykiske skader som utvikler seg over tid. For slike sykdommer er domstolene liberale med å godta at den som er skadet venter lenge før han melder kravet fordi det ikke er så lett å få oversikt over skaden.

så ser ut til at du kan prøve, men at du er avhengig av at domstolen er medgjørlige. 

Anonymkode: 60dde...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...