Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Starter i ny jobb 1.5. Har fått en grunnlønnn, men lurer litt på om jeg blir en del av det generelle tillegget til våren? Det er vel hovedforhandlinger i år. Er det slik at dersom økningen eksempelvis blir på 3% så vil jeg også øke det automatisk i lønn? Eller tenker jeg feil? Dette er min første jobb etter studier. 

Anonymkode: 50ec4...994

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som burde avklares når du signerte kontrakten, men du blir nok ikke inkludert. Ved jobb-bytte eller nyansettelse, må man gjerne "legge på litt ekstra" for å kompensere lønnsøkning.

Ofte må man ha vært ansatt 31.12. året før.

Anonymkode: f7f15...cc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er noe som burde avklares når du signerte kontrakten, men du blir nok ikke inkludert. Ved jobb-bytte eller nyansettelse, må man gjerne "legge på litt ekstra" for å kompensere lønnsøkning.

Ofte må man ha vært ansatt 31.12. året før.

Sikker? Samboeren min begynte i ny jobb 1.4.19 og gikk opp det generelle tillegget. Men er usikker ja.. 

Noen som vet dette 100% kanskje? :) 

Skrevet

Er ulikt fra arbeidsplass til arbeidsplass, hos oss er en ikke med det året en begynner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikker? Samboeren min begynte i ny jobb 1.4.19 og gikk opp det generelle tillegget. Men er usikker ja.. 

Noen som vet dette 100% kanskje? :) 

Det skal stå i bedriftens policy, og er helt avhengig av hvilken bedrift TS er ansatt i.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar! Er ikke krise, for er fornøyd med lønnen, men ville bare sjekke :) 

AnonymBruker
Skrevet

Er det offentlig instans, er du med i lønnsopprykket automatisk. Da blir lønnsoppgjørene stort sett utbetalt alt fra august til november (i normale år, annerledes i kovid mange steder). Som regel får man da etterbetalt fra mai/juni da det stort sett er disse mnd man får lønnsoppgjøret fra. I private bedrifter er det deres policy som gjelder. 

Anonymkode: e7acc...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Det er privat bedrift. Får heller bli positivt overrasket om jeg øker noe i lønn!

AnonymBruker
Skrevet

Det står vel i kontrakten? 

Anonymkode: 90c72...de5

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken dato bedriften forholder seg til. De ansatt før den datoen får være med, de andre får ikke. 

Anonymkode: ca5af...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Bør stå i kontrakten. Dersom det ikke spesifiseres, tar jeg for gitt får det oppå grunnlønnen. 

Anonymkode: a4092...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...