AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Er ofte innom partyking(svensk nettbutikk) å klikker hjem for å teste godis, så mye godt å finne. Kinder Delice 10 pakning for eksempel, himmelsk god og sure biler!! Nam! Skulle ønske vi hadde et like stort utvalg her hjemme som i Sverige.🤷♀️ Anonymkode: a9704...1fa 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 De er flere folk, større sjanse for at det faktisk selges. Anonymkode: ba483...315 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ofte innom partyking(svensk nettbutikk) å klikker hjem for å teste godis, så mye godt å finne. Kinder Delice 10 pakning for eksempel, himmelsk god og sure biler!! Nam! Skulle ønske vi hadde et like stort utvalg her hjemme som i Sverige.🤷♀️ Anonymkode: a9704...1fa Om det er noe vi ikke trenger mere av I hyllene så er det godterier. Anonymkode: 904e0...1ba 14 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om det er noe vi ikke trenger mere av I hyllene så er det godterier. Anonymkode: 904e0...1ba Har gitt deg en tommel/like. Men ville gjerne gitt deg minst 1000 Anonymkode: 59a4d...b96 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Sure biler selger de på europris, tror og de har de på normal. Synes ikke Sverige har så mye mer enn oss. Er andre land, som har mye mer. Og da mat og ikke godis. Anonymkode: df15d...3da 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 Fordi nordmenn ikke vil spise noe nytt eller spennende. De vil ha den samme osten eller salamien de har spist i alle år, den samme brusen på lørdagene, de samme 20 middagene på rullering året rundt, den samme isen, den samme kaffen, de samme pølsene med de samme lompene og den samme kaken til hver eneste bursdag. Ja, det er flere svensker enn nordmenn, men selv en bitteliten by i Sverige har bedre utvalg enn over dobbelt så store byer i Norge så det handler helt klart ikke bare om antall potensielle kjøpere. Nordmenn er rett og slett mer kjedelige og trauste. Anonymkode: 7a23b...825 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 De har en god del på rusta, som ikke selges i vanlig butikk. Sure biler har de vel på jula? Anonymkode: 46549...535 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 Kinder Delice har de i hvert fall på Rusta 😊 Anonymkode: 6e652...bb2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 Kan sukkeravgiften ha noe med saken å gjøre? Forøvrig skulle jeg ønske Norge hadde like godt utvalg av spesialmat som i Sverige. Mye mer å velge mellom for dem med cøliaki, melkeproteinallergi og laktoseintoleranse, for eksempel. For ikke å snakke om vegetar- og veganmat! Å handle i Sverige er nesten som å komme til himmelen for oss veggiser😉 Anonymkode: 1e6f1...802 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 Skulle ønske vi hadde det perlesukkeret de har i Sverige. ☺️ Det ser så fint ut på gjærbakst. Burde vel vært mulig å få tak i i Norge.. Anonymkode: 87cfc...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skulle ønske vi hadde det perlesukkeret de har i Sverige. ☺️ Det ser så fint ut på gjærbakst. Burde vel vært mulig å få tak i i Norge.. Anonymkode: 87cfc...6c1 Det er såvisst ikke umulig å få tak i i Norge. Vi kjøpte feil til jul, og det funket ikke på den baksten vi skulle lage. Pakken var såvidt jeg husker lik den norske, men med svensk tekst. Kjøpt på en vanlig matbutikk, enten Coop eller Rema tror jeg. Anonymkode: 3da5c...932
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 De har færre matbutikker enn det vi har. Dermed kan de ha større utvalg. I Norge har jo stort sett alle det samme basisutvalget. Anonymkode: 4dbb3...435
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #13 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 13.34): Er ofte innom partyking(svensk nettbutikk) å klikker hjem for å teste godis, så mye godt å finne. Kinder Delice 10 pakning for eksempel, himmelsk god og sure biler!! Nam! Skulle ønske vi hadde et like stort utvalg her hjemme som i Sverige.🤷♀️ Anonymkode: a9704...1fa Kanskje vi kunne få til dette om vi behandlet sukker som røyk og vin? Vi nektet matbutikker å selge annet enn mat og så lisensierte vi en eller to større butikker per noen tusen mennesker som fikk lov å selge en rasjon godteri av god kvalitet til alle over 18 i et gitt tidspunkt, feks på lørdags formiddag. Det ville spart samfunnet (og dermed din skatteseddel) for milliarder per år. Vinmonopolet har jo funket fjell - folket har tilgang på vin av god kvalitet til en billig penge. Anonymkode: deaac...c58
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 Jeg hadde ikke brydd meg om løsvektgodteri forsvant helt fra butikkene. Jeg kjøper det aldri. Synes det flyter over av smågodt i butikkene! Og enda syns du, ts, at det er for lite? Du vil ha mer? Herregud... Anonymkode: a36f0...e4c
Hollie Skrevet 4. mars 2022 #15 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 11.51): Skulle ønske vi hadde det perlesukkeret de har i Sverige. ☺️ Det ser så fint ut på gjærbakst. Burde vel vært mulig å få tak i i Norge.. Anonymkode: 87cfc...6c1 Svensk perlesukker har jeg funnet på Coop Mega og OBS.
Brunhilde Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Hollie skrev (12 minutter siden): Svensk perlesukker har jeg funnet på Coop Mega og OBS. Og jeg har funnet det på Meny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå