Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at å gi den vanlige, "tradisjonelle" yogurt fra Tine er helt fint. De inneholder både sukker og fett - men inneholder ikke søtningsmidler. Det er ikke dårlig for småbarn med ekstra fett i yoghurt, tvert imot. Også Safari yoghurt, den har mindre tilsatt sukker. 

Så, yogurt naturell, gresk yoghurt og skyr, nekter mine barn å spise. De er ikke søte, og mine barna mener de er ikke gode (skjønner det, det er helt annen smak, skyr er også ganske sterk i smak). 

Anonymkode: 53069...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper Safari eller TIne Junior til våre barn. Den er laget på laktoseredusert melk som er søtere i seg selv enn vanlig melk, og så er det bittelitt tilsatt sukker (er vel 4 % eller noe sånt). Vi har barn som både trener og er i mye aktivitet, de trenger ikke sukkerfri yoghurt.

Anonymkode: 641c1...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir vanlig tine junior og skyr klemmepose 😊 Fra 12 mnd var det vel mer skyr klemmepose, og etter hvert gikk vi over til tine junior. Har også fått noen safari junior. 

Anonymkode: 8cad2...fcd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skyr er ihvertfall fint fordi det er såpass tyktflytende - blir mindre søl ☺️ Særlig når de skal begynne å spise selv 

Anonymkode: d8b5d...b34

• Nyttig 1
Skrevet

Men kjære vene, skal man tenke så hardt på hva som er anbefalt eller ei så blir hverdagen bra mye mer komplisert. Jeg serverte ungen min på 10 mnd hele druer😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...