Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kvinneguiden, 

Bestevenninnen min har nylig fått seg en kjæreste. De har vært sammen i 1,5 måneder nå, så ikke veldig lenge. Er veldig glad på deres vegne, for bestevenninnen min fortjener virkelig det beste. 

Problemet er at bestevenninnen min tidligere har vært forelsket i meg (jeg deler ikke de samme følelsene, er ikke interessert i jenter og har en mannlig samboer som jeg har vært sammen med i 4 år). Uansett, så fortalte bestevenninnen min den nye kjæresten sin om disse følelsene for meg, og nå har hun nye kjæresten gjort seg opp en mening om meg og det er tydelig at hun ikke liker meg. Hun har møtt de andre jentene i venninnegjengen, men er ganske tydelig at hun ikke er interessert i å møte på meg uten å ha snakket med meg en gang! 

Syns dette er ganske trist, og føler jeg mister bestevenninnen min mer og mer. Syns også hun nye kjæresten virker veldig spesiell, og hvis jeg ringer bestevenninnen min så mener den nye kjæresten at det ikke er «tilfeldig» og at jeg prøver å komme mellom dem. 

Bestevenninnen min skal også snart feire bursdagen sin, og i den anledning så sa hun på telefonen i går at hun hadde satt pris på om jeg satt meg med noen andre enn hun på vorset, så ikke den nye kjæresten skulle klikke. Jeg vil helt ærlig ikke komme i bursdagen nå…

Vurderer ærlig å bare droppe venninnen min, eller er det en veldig egoistisk tanke? 

Anonymkode: 53828...bad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig unødvendig og merkelig at din venninne har fortalt sin kjæreste at hun har vært forelsket i deg!

Du avviste din venninnes følelser, og gjorde dermed ikke noe galt.

Grunnen til at kjæresten til venninnen din ikke liker deg, er fordi hun ser på deg som en trussel og istedenfor å bli sur på sin kjæreste/altså din venninne, blir hun sur på deg.

Det er det samme som skjer når man finner ut at sin partner har vært utro.

Det er lettere å være sint på den partneren var utro med, istedenfor å bli mest sint på den som har vært utro/din partner.

Anonymkode: 18487...602

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å være så hyggelig og genuin som mulig, og vær raus med bestevenninnen din. Forsøk å ikke tenke så mye på deg og dine følelser, men heller gi litt oppmerksomhet til den nye kjæresten og gjør en innsats for å bli kjent med henne. Det vil kunne hjelpe dere til å alle sammen få et bedre forhold! 

Det som definitivt ikke vil bedre situasjonen, er om du også begynner å mislike henne tilbake. Hennes problem med deg bunner i usikkerhet fordi hun er redd for at du er en trussel. Du har ingen grunn til å mislike henne annet enn disse usikkerhetene hun reagerer på - så du kan være det større mennesket her, og gi henne litt trygghet hver gang dere møtes. 

Jeg tror du vil angre hvis du velger å håndtere situasjonen med motstand og drama, slik det vil bli dersom du kutter ut vennskapet. Gå i bursdagen du, og vis at du ikke er noen trussel. Gjør en innsats for å bli kjent med denne kjæresten og unngå intern humor med bestevenninnen din og lignende i begynnelsen, de første gangene du møter den nye kjæresten. 

Du har ikke gjort noe galt, men jeg synes det blir galt hvis du velger å trampe fram på trass ved å kalle henne spesiell eller skape unødig dramatikk i respons. 

Jeg tror dere enkelt kan løse denne situasjonen med omtanke og respekt for hverandre! :)

Anonymkode: 8db31...490

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikke den der med å fortelle kjæresten alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...