Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen dame som er ganske utadvendt og egentlig ikke er redd for å gi beskjed hvis det er noe som skurrer, men likevel så er jeg konfliktsky i visse situasjoner fordi jeg er så redd for å ikke bli likt eller å såre motparten.

Grunnen til dette er at de gangene jeg har satt foten ned, så har motparten blitt sur på meg og har ikke forstått hvorfor jeg har satt foten ned, og derfor har jeg blitt mislikt og baksnakket.

Feks:

Jeg er nå på ferie og har leid en leilighet for én uke, og den var bestilt i januar.

Forrige uke fikk jeg sms fra utleier om at jeg måtte flytte ut én dag før, fordi utleier hadde dobbeltbooket. Jeg står da uten tak over hodet det siste døgnet, og må legge meg inn på hotell som koster dobbelt så mye som jeg betaler for leiligheten pr døgn.

Jeg gruer meg til å spørre utleier om han kan betale mellomlegget for hotellrommet, siden det er han som har rotet og ikke jeg. Dette har jeg nå gruet meg til i 3 dager...

Mange andre jeg kjenner hadde krevd at utleier skulle betale for hotellrommet uten å blunke, og uten å tenke at de blir mislikt eller at de sårer utleier.

Er jeg ei pingle?

Anonymkode: 4a6c8...4eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også gruet meg til det samme. Min metode om det er meldinger jeg gruer meg til, er å bare sende dem. "Lukker øynene", sender og kaster mobilen på senga. Vet ikke hvor hjelpsomt det er som et råd... Men gjør det så raskt som mulig, ikke utsett. Utsettelse gjør det ofte mer skummelt/ubehagelig.

Dette er en utleier som jeg antar du ikke kommer til å bruke igjen eller kjenner. Da er det ikke viktig om han liker deg eller ikke, det er han som har gjort en feil her.

Anonymkode: d6e61...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde også gruet meg til det samme. Min metode om det er meldinger jeg gruer meg til, er å bare sende dem. "Lukker øynene", sender og kaster mobilen på senga. Vet ikke hvor hjelpsomt det er som et råd... Men gjør det så raskt som mulig, ikke utsett. Utsettelse gjør det ofte mer skummelt/ubehagelig.

Dette er en utleier som jeg antar du ikke kommer til å bruke igjen eller kjenner. Da er det ikke viktig om han liker deg eller ikke, det er han som har gjort en feil her.

Anonymkode: d6e61...1b2

Er redd for at utleier ikke er villig til å betale mellomlegget er hotellet.

Jeg hintet om at hotellet var dyrere for meg da han skrev til meg at jeg måtte ut én dag før, men fikk ikke noe respons tilbake fra utleier.

Får kvinne meg opp og sende sms😐

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er redd for at utleier ikke er villig til å betale mellomlegget er hotellet.

Jeg hintet om at hotellet var dyrere for meg da han skrev til meg at jeg måtte ut én dag før, men fikk ikke noe respons tilbake fra utleier.

Får kvinne meg opp og sende sms😐

Ts

Det er ikke din feil at han har rotet. Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Skriv til han at du kan gå med på å flytte en dag tidligere mot at han betaler for et hotellrom. Hvis ikke blir du værende, og den andre familien må ta inn på hotell istedetfor. 

For en lei situasjon. Jeg er også konfliktsky, men det er lettere å ta opp en kamp via melding enn muntlig syns jeg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bella90 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke din feil at han har rotet. Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Skriv til han at du kan gå med på å flytte en dag tidligere mot at han betaler for et hotellrom. Hvis ikke blir du værende, og den andre familien må ta inn på hotell istedetfor. 

For en lei situasjon. Jeg er også konfliktsky, men det er lettere å ta opp en kamp via melding enn muntlig syns jeg. 

Takk for støtten😇

Har ikke betalt leien enda, så tenkte muligens å sette inn leien minus det som mellomlegget er, også skrive til utleier at jeg har tatt meg den frihet å gjøre det siden han har satt meg i denne situasjonen og at jeg ikke hadde noe annet valg enn å legge meg inn på hotellet.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg kvinnet meg opp og ga beskjed om at jeg overførte mindre leie og det aksepterte utleier!

Ble så lettet☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 20.47):

Ts her.

Jeg kvinnet meg opp og ga beskjed om at jeg overførte mindre leie og det aksepterte utleier!

Ble så lettet☺️

Jeg er også konflikt sky,men noen ganger så må man gi beskjed om det er på jobb eller om det er noe annet. Du vet aldri hvordan vedkomne reagerer. 

Anonymkode: e9ef5...b0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 20.47):

Ts her.

Ble så lettet☺️

Det gir deg en god følelse når man har gitt beskjed og når det ikke blir noe konflikt ☺️

Anonymkode: e9ef5...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...