Gå til innhold

Nesespray, hvor lenge kan jeg bruke det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er forkjølet og tett i nesa. Bruker da otrivin, brukt den i 3 dager nå. Men er redd for og bli avhenging, selvom jeg aldri har blitt det. 

Det står jo at den kan brukes i maks ti dager på flaska.

Det er helt trygt og bruke den feks i en uke sammenhengende, uten at jeg blir avhengig, eller hvordan funker det? 😅

Anonymkode: dc526...6b2

AnonymBruker
Skrevet

Det står ti dager så da ville jeg forholdt meg til det. Det er hva jeg gjør.

Anonymkode: a6e1f...f3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det står ti dager så da ville jeg forholdt meg til det. Det er hva jeg gjør.

Anonymkode: a6e1f...f3d

Jupp 😊 så jeg kan ikke bli avhengig av en ukes bruk tror du?

AnonymBruker
Skrevet

Skal nok gå helt fint. Jeg bruker sjeldent nesespray når jeg er forkjøla ettersom broren min er avhengig og må opereres om han skal slutte med det (jepp, du leste riktig. Han har fått beskjed av lege).

Når jeg først er forkjøla så kan det ta 3 dager med potta tett nese før jeg bruker nesespray. Men da bruker jeg den med mentol, ettersom den uten ikke funker. Gjør egentlig bare nesa tettere. Har dog en allerginesespray på resept som jeg må bruke 2 ganger dagen i 1 måned nå som våren har kommet for å bli... Jeg hater det og glemmer det fort. Den allergisprayen er ikke for å åpne opp nesen, men mer for at jeg ikke skal få så kraftige reaksjoner. 

Bare følg bruksanvisningen og prøv å leve med tett nese i lengre tid om du er redd for å bli avhengig ;) 

Anonymkode: 49f82...45a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Er forkjølet og tett i nesa. Bruker da otrivin, brukt den i 3 dager nå. Men er redd for og bli avhenging, selvom jeg aldri har blitt det. 

Det er helt trygt og bruke den feks i en uke sammenhengende, uten at jeg blir avhengig, eller hvordan funker det? 😅

Så da kan du altså bruke det i 10 dager 🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

Så da kan du altså bruke det i 10 dager 🤦‍♀️

Hva skal jeg gjøre da?

Anonymkode: 697cc...676

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan fint bruke den i 10 dager ja. Bare til å slutte når det har gått 10 dager, og ikke falle for fristelsen med å bruke det lenger. Hilsen en som har falt for fristelsen i 22 år nå 🙄

Anonymkode: cf1d8...6ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan fint bruke den i 10 dager ja. Bare til å slutte når det har gått 10 dager, og ikke falle for fristelsen med å bruke det lenger. Hilsen en som har falt for fristelsen i 22 år nå 🙄

Anonymkode: cf1d8...6ed

Jeg brukte det i 6 år. 😂

Anonymkode: 5ccaf...19e

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, brukerdebatt og avsporinger. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Ti dager, står det. Vær forsiktig. Jeg er avhengig på 11 året. :P 

Anonymkode: 30403...fd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...