AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Hei Jeg tenker å kjøpe en hybrid SUV. Med tanke på både strøm og dieselpriser, ønsker jeg hybrid. Og en bil som kommer seg frem overalt!😅 Noen gode tips??? Maks pris 600 000, ikke nøye om den har gått rundt 60-80 000 km. Når det er sagt så er det ikke veeldig nøye med verdifall, siden dette blir en «keeper»😉 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Godt utvalg blant slike biltyper i Norge. Jeg ville ha gått for en Volvo XC60. Mest solgte bil i sin klasse i Europa, og det med god grunn. Anonymkode: a67ac...978
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt utvalg blant slike biltyper i Norge. Jeg ville ha gått for en Volvo XC60. Mest solgte bil i sin klasse i Europa, og det med god grunn. Anonymkode: a67ac...978 Hva synes du om hybrid jeep? jeg liker jeep og landrover(utseende), men synes landrover er ganske overpriset. Ville det vært bedre å kjøpe enn 5 år gammel landrover vs ny jeep?🧐 Anonymkode: ce5ab...141
-jk- Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva synes du om hybrid jeep? jeg liker jeep og landrover(utseende), men synes landrover er ganske overpriset. Ville det vært bedre å kjøpe enn 5 år gammel landrover vs ny jeep?🧐 Anonymkode: ce5ab...141 Begge disse merkene er vel helt i topp på statistikken over biler med mest feil, så jeg tror det blir like galt uansett hvilken du kjøper 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 -jk- skrev (8 minutter siden): Begge disse merkene er vel helt i topp på statistikken over biler med mest feil, så jeg tror det blir like galt uansett hvilken du kjøper Shit!? Jeg har ikke peiling på bil ihvertfall🤣Hehe. Har du noen anbefalinger, utover volvo nevnt over. Liker ikke små bybiler🥴En mellomstor, driftssikker og økonomisk SUV ville vært konge. Gjerne litt tøff😀 Anonymkode: ce5ab...141 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Shit!? Jeg har ikke peiling på bil ihvertfall🤣Hehe. Har du noen anbefalinger, utover volvo nevnt over. Liker ikke små bybiler🥴En mellomstor, driftssikker og økonomisk SUV ville vært konge. Gjerne litt tøff😀 Anonymkode: ce5ab...141 Hva med Toyota Rav4 ? Evt Toyota Landcruiser hvis de finnes i hybrid Anonymkode: 96f7b...707 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med Toyota Rav4 ? Evt Toyota Landcruiser hvis de finnes i hybrid Anonymkode: 96f7b...707 Landcruiser finnes ikke som hybrid. Men toyota generelt virker solid, ut fra hva jeg leser om det merket. Rav er et godt forslag, synes de er fine. Anonymkode: ce5ab...141 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Landcruiser finnes ikke som hybrid. Men toyota generelt virker solid, ut fra hva jeg leser om det merket. Rav er et godt forslag, synes de er fine. Anonymkode: ce5ab...141 Og det var toyota som først kom med hybrid. Tenker du hybrid plug in? Anonymkode: 29ba1...9e7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og det var toyota som først kom med hybrid. Tenker du hybrid plug in? Anonymkode: 29ba1...9e7 Har ikke mulighet til hyppig lading dessverre🧐Må lade på ladestasjoner og hos foreldrene mine som jeg besøker ca hver 4.uke. Hvis det går med vanlig kontakt. De har ikke ladepunkt. Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 16.39): Hva synes du om hybrid jeep? jeg liker jeep og landrover(utseende), men synes landrover er ganske overpriset. Ville det vært bedre å kjøpe enn 5 år gammel landrover vs ny jeep?🧐 Anonymkode: ce5ab...141 Sorry, litt treg, og du har fått svar, men la meg bekrefte: Hold deg så langt unna Jeep og Landrover som du kan! Landrover er så ille at selskap som driver med bruktbilforsikring ekskluderer det merket spesifikt. Jeep er også søppel, verre enn Fiat og Alfa, om enn ikke på nivå med Landrover. Anonymkode: a67ac...978 1
enkefru Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 Lexus har noen fine som du muligens kan få brukt innenfor den prisen
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sorry, litt treg, og du har fått svar, men la meg bekrefte: Hold deg så langt unna Jeep og Landrover som du kan! Landrover er så ille at selskap som driver med bruktbilforsikring ekskluderer det merket spesifikt. Jeep er også søppel, verre enn Fiat og Alfa, om enn ikke på nivå med Landrover. Anonymkode: a67ac...978 Takk!! uff har brent meg på bilkjøp en gang før, så godt å få litt info og tips her☺️Her er de bilmerkene jeg tror er relativt trygge: Mitshubishi Toyota Huyndai Volvo Enten ny bil, eller rundt 3 år gammel. Hadde jeg hatt masse penger var det ikke nøye, men jeg må ha en bil som er bra, varer lenge, og ikke ruinerer meg🥴 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk!! uff har brent meg på bilkjøp en gang før, så godt å få litt info og tips her☺️Her er de bilmerkene jeg tror er relativt trygge: Mitshubishi Toyota Huyndai Volvo Enten ny bil, eller rundt 3 år gammel. Hadde jeg hatt masse penger var det ikke nøye, men jeg må ha en bil som er bra, varer lenge, og ikke ruinerer meg🥴 Anonymkode: ce5ab...141 De merkene du nevner der, er 4-hjulstrekkere på papiret. Dvs at de bruker strømmen fra batteriet for drive bakhjulene. Har man ikke strøm på batteriet, er det fravær av 4-hjulstrekket. Kjenner som hadde Volvo med dette systemet, det var ikke verdt en dritt! Skal du ha noe som fungere når det kniper, så se på Subaru. De har en mildhybrid, som har mekanisk overføring til bakaksel. Da trekker den på alle fire, når det måtte knipe, og det er den aller beste på 4-hjulstrek også. Det sier selv de som har gått fra VW sin 4-motion. Anonymkode: babb3...428
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De merkene du nevner der, er 4-hjulstrekkere på papiret. Dvs at de bruker strømmen fra batteriet for drive bakhjulene. Har man ikke strøm på batteriet, er det fravær av 4-hjulstrekket. Kjenner som hadde Volvo med dette systemet, det var ikke verdt en dritt! Skal du ha noe som fungere når det kniper, så se på Subaru. De har en mildhybrid, som har mekanisk overføring til bakaksel. Da trekker den på alle fire, når det måtte knipe, og det er den aller beste på 4-hjulstrek også. Det sier selv de som har gått fra VW sin 4-motion. Anonymkode: babb3...428 Wow, er det mulig. Bil er seriøst forvirrende🥴Faktisk har jeg sett litt på bilder av subaru, og synes de er rimelige i pris da. Ikke stygge heller☺️ Vil ikke ha en veldig stor bil, da det er trangt å parkere med det. Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk!! uff har brent meg på bilkjøp en gang før, så godt å få litt info og tips her☺️Her er de bilmerkene jeg tror er relativt trygge: Mitshubishi Toyota Huyndai Volvo Enten ny bil, eller rundt 3 år gammel. Hadde jeg hatt masse penger var det ikke nøye, men jeg må ha en bil som er bra, varer lenge, og ikke ruinerer meg🥴 Anonymkode: ce5ab...141 Det er en grei liste, ville kanskje ha strøket Mitsubishi til fordel for Kia, og du kan ta med Honda og Lexus også. Med pålitelige biler går det stort sett i østasiatiske merker. Fordel for Volvo her er at du får en bedre interiørkvalitet, samtidig som den mekaniske påliteligheten ikke er så verst heller. Jeg skjønner at bil er forvirrende. For meg har det vært en livslang interesse og jeg lærer likevel stadig noe nytt; bransjen er også i stor utvikling. Det vi kan gjøre på et forum er å gi pek og fortelle om sannsynligheter. Men man kan ha uflaks med en bil som skulle ha vært grei også; og omvendt. Ingen garantier. Anonymkode: a67ac...978
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en grei liste, ville kanskje ha strøket Mitsubishi til fordel for Kia, og du kan ta med Honda og Lexus også. Med pålitelige biler går det stort sett i østasiatiske merker. Fordel for Volvo her er at du får en bedre interiørkvalitet, samtidig som den mekaniske påliteligheten ikke er så verst heller. Jeg skjønner at bil er forvirrende. For meg har det vært en livslang interesse og jeg lærer likevel stadig noe nytt; bransjen er også i stor utvikling. Det vi kan gjøre på et forum er å gi pek og fortelle om sannsynligheter. Men man kan ha uflaks med en bil som skulle ha vært grei også; og omvendt. Ingen garantier. Anonymkode: a67ac...978 Takk☺️ja det er forvirrende, og jeg er ikke noe teknisk geni heller🥴 Jeg klarte å forveksle subaru(nevnt lengre oppe) med suzuki🙈 Så på bilder av subaru og likte ikke utseendet. Skal jeg ha en dyr vil ønsker jeg å ha en jeg liker utseendemessig også. Har kun hatt stygge, billige biler så langt😏av dårlig kvalitet🙄 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 Er suzuki vitara 4x4 fullhybrid, 400 000kr et greit kjøp?🤷♀️🥴 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 Mercedes hybrid SUV anbefales. Anonymkode: 734bd...613
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #19 Skrevet 6. mars 2022 Hybrid er uansett ett blindspor, du drar med deg ulempene med både elbil og forbrenningsbil. Den bruker mye drivstoff ved forbrenningsdrift, fordi du må dra på tunge batterier, og du bruker mye strøm på eldrift fordi du må dra på en tung motor. Fordelene elbilene har med billige servicer kan du glemme på grunn av forbrenningsmotoren. Jeg har kjørt massevis av hybrider i forbindelse med jobben, og de har alle brukt mere en min gamle turbodiesel. Så mitt råd er å styre unna hybridbiler. Anonymkode: 1368f...bd3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hybrid er uansett ett blindspor, du drar med deg ulempene med både elbil og forbrenningsbil. Den bruker mye drivstoff ved forbrenningsdrift, fordi du må dra på tunge batterier, og du bruker mye strøm på eldrift fordi du må dra på en tung motor. Fordelene elbilene har med billige servicer kan du glemme på grunn av forbrenningsmotoren. Jeg har kjørt massevis av hybrider i forbindelse med jobben, og de har alle brukt mere en min gamle turbodiesel. Så mitt råd er å styre unna hybridbiler. Anonymkode: 1368f...bd3 Uff, høres dyrt ut i lengden…😏greia er at jeg har ikke lademuligheter, og ser jo at prisen på bensin og diesel øker, og verre skal det bli. Så føler meg litt stucked; angrer vel uansett. Men per i dag er det kun et reelt valg mellom fossil eller hybrid🥺 Anonymkode: ce5ab...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå