AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Eks og jeg har barna annehvert år på 17.mai. Under corona har jeg ikke kjent så mye på dette med ensomhet, siden lite skjer, men nå begynner jeg å tenke mer på det. Gruer meg til 17.mai, for jeg er helt alene. Har ingen familie å feire med, alle venner er opptatt med sine egne familier. Kjenner det er litt sårt og gruer meg til å gå rundt alene med barna, for det er så synlig ensomt når det ser ut som så mange er samlet med familie og venner. Og så skal "alle" grille og finne på noe med sine på ettermiddagene. Jeg skal selvsagt gjøre det beste ut av dagen for barna, men tenker kanskje barna kjenner på dette etterhvert? Når de er med sin andre forelder er de med storfamilien og masse folk og jeg er det er ganske stille rundt. Det er en annen sak når jeg ikke skal ha barna, da kan jeg se skoletoget og så være alene hjemme resten av dagen uten dårlig samvittighet. Flere som har det sånn? Tips? Anonymkode: 157e6...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Har folk lagt planer allerede? Inviter noen på middag og dessert? Inviter dere selv bort? 17 er en tirsdag, kanskje du kan ta fri den 16. slik at dere kan reise bort til Sverige for eksempel på en langhelg? Da kan dere dra i badeland osv den 17. før dere drar hjem. Anonymkode: db7d6...1ee
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Du har barn. Vet du hvor heldig du er? Tenk på de som virkelig ikke har noen og føler på ensomhet?! Med det sagt så er den følelsen ille uansett, men jeg tror du må snu tankene og være lettere til sinns. Du har noen å ha det gøy med. Sett på musikk, lag god mat og kos dere skikkelig. Fake it til you make it even when you feel like crap! Anonymkode: 78b35...043 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Har dere ikke en skoleplass å gå til, der hvor dere bor? 17. mai er tog, og skoleplass, og etter det er barna trøtte og vi voksne helt gåen. Anonymkode: a617f...23c
Frauken Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Er det et alternativ å grille med barnefar og den familien etterpå? mine foreldre skiltes da jeg var 6 år, feiret fortsatt jul sammen til jeg var rundt 12. bursdager ble feiret sammen. På 17 mai husker jeg ikke annet enn tog og opplegg på skolen🤔 Vil tro det er det som er mest stas for barna uansett. Da er de jo med sine venner. Men min mor tok oss også flere ganger med til Hellas rundt 17. mai, for da var det så billig å reise😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du har barn. Vet du hvor heldig du er? Tenk på de som virkelig ikke har noen og føler på ensomhet?! Med det sagt så er den følelsen ille uansett, men jeg tror du må snu tankene og være lettere til sinns. Du har noen å ha det gøy med. Sett på musikk, lag god mat og kos dere skikkelig. Fake it til you make it even when you feel like crap! Anonymkode: 78b35...043 Det er jo for barna hun tenker på dette. Hun sier jo at det er helt greit de årene hun ikke har barna. Skjønner henne godt. Anonymkode: f5551...9eb 2
Lea Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 Jeg kommer til å være alene på 17.mai selv. Jeg liker best hverdager fordi det er lettere med ensomheten da.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 Mannen min har vakt 17. mai. Min bekymring handler om hvordan jeg skal få til å følge opp tre barn i toget alene. Skulle nesten ønske vi skulle ha korona-nasjonaldag igjen… det hadde vært mye enklere. Det minste barnet har diagnose og trenger mye oppfølging, og det går rett og slett ikke rundt. Jeg tror jeg må alliere meg med besteforeldre. Ellers er nok det meste av det du skriver bare i hodet ditt. Det er ingen andre som går rundt og tenker at det er «bare én forelder» og at man er «alene». Folk feirer 17. mai på mange ulike måter. Du ser bare de som har mange rundt seg, for det er det du er fokusert på. Du ser ikke på alle dem som er i samme situasjon som deg. Eller som er helt alene. Anonymkode: 7a40d...c63
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mannen min har vakt 17. mai. Min bekymring handler om hvordan jeg skal få til å følge opp tre barn i toget alene. Skulle nesten ønske vi skulle ha korona-nasjonaldag igjen… det hadde vært mye enklere. Det minste barnet har diagnose og trenger mye oppfølging, og det går rett og slett ikke rundt. Jeg tror jeg må alliere meg med besteforeldre. Ellers er nok det meste av det du skriver bare i hodet ditt. Det er ingen andre som går rundt og tenker at det er «bare én forelder» og at man er «alene». Folk feirer 17. mai på mange ulike måter. Du ser bare de som har mange rundt seg, for det er det du er fokusert på. Du ser ikke på alle dem som er i samme situasjon som deg. Eller som er helt alene. Anonymkode: 7a40d...c63 Støtter denne. Du er den eneste som tenker at dette er noe rart. Ingen andre vil tenke over det, heller ikke barna dine, så lenge dere finner på noe. Jeg er skilt med 3 barn selv. Det meste av dagen her går til barnetog og leker på barneskolen etterpå. Jeg syns bare det var vidunderlig å slippe familiegrilling og styr attpå det. Vi lager oss heller litt god mat hjemme og koser oss. Skjønt i år der ungene hos faren, så da er jeg alene 17. mai. Det er litt mer stusslig, men går greit det også. Drar og ser på ungene i toget, og kanskje innom barneskolen. Anonymkode: f7f5a...979
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eks og jeg har barna annehvert år på 17.mai. Under corona har jeg ikke kjent så mye på dette med ensomhet, siden lite skjer, men nå begynner jeg å tenke mer på det. Gruer meg til 17.mai, for jeg er helt alene. Har ingen familie å feire med, alle venner er opptatt med sine egne familier. Kjenner det er litt sårt og gruer meg til å gå rundt alene med barna, for det er så synlig ensomt når det ser ut som så mange er samlet med familie og venner. Og så skal "alle" grille og finne på noe med sine på ettermiddagene. Jeg skal selvsagt gjøre det beste ut av dagen for barna, men tenker kanskje barna kjenner på dette etterhvert? Når de er med sin andre forelder er de med storfamilien og masse folk og jeg er det er ganske stille rundt. Det er en annen sak når jeg ikke skal ha barna, da kan jeg se skoletoget og så være alene hjemme resten av dagen uten dårlig samvittighet. Flere som har det sånn? Tips? Anonymkode: 157e6...ec5 Hvor gamle er barna dine? Kan dere ikke dra på tur i skog/strand og grille eller noe? Man MÅ jo ikke være i tettbygd strøk på 17. mai. Tror du kjenner mer på det enn hva barna dine gjør, de er jo der med deg! Mange må være alene på 17. mai og andre helligdager, meg selv inkludert. Anonymkode: 1768b...867
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eks og jeg har barna annehvert år på 17.mai. Under corona har jeg ikke kjent så mye på dette med ensomhet, siden lite skjer, men nå begynner jeg å tenke mer på det. Gruer meg til 17.mai, for jeg er helt alene. Har ingen familie å feire med, alle venner er opptatt med sine egne familier. Kjenner det er litt sårt og gruer meg til å gå rundt alene med barna, for det er så synlig ensomt når det ser ut som så mange er samlet med familie og venner. Og så skal "alle" grille og finne på noe med sine på ettermiddagene. Jeg skal selvsagt gjøre det beste ut av dagen for barna, men tenker kanskje barna kjenner på dette etterhvert? Når de er med sin andre forelder er de med storfamilien og masse folk og jeg er det er ganske stille rundt. Det er en annen sak når jeg ikke skal ha barna, da kan jeg se skoletoget og så være alene hjemme resten av dagen uten dårlig samvittighet. Flere som har det sånn? Tips? Anonymkode: 157e6...ec5 Jeg er alltid alene.Har ikke familie. Mannen jobber vekke ofte og. Men finner på ting for det. Skolen, byen, tivoli osv. Mange andre har det sånn og. Men ikke så lett å se det, for ensomheten merker du mer når andre familier samles og har hverandre! Gjør noe kjekt sammen. Tivoli? Dra til byen? Anonymkode: 31e70...d1a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 Nyt livet alene på 17 mai. Sov lenge og ta det med ro. Jeg lar barnefar ha de mest mulig på 17 mai, fordi jeg synes det er stress. Anonymkode: b675b...89f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 Her i bygda er det leker på skoleplassen, kiosk og kafé på skolen etter barnetoget. Så man kan være sammen med andre familier i mange timer om man ønsker det. Er det ikke noen slike arrangement dere kan delta på? Anonymkode: 51ffe...d17
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har barn. Vet du hvor heldig du er? Tenk på de som virkelig ikke har noen og føler på ensomhet?! Med det sagt så er den følelsen ille uansett, men jeg tror du må snu tankene og være lettere til sinns. Du har noen å ha det gøy med. Sett på musikk, lag god mat og kos dere skikkelig. Fake it til you make it even when you feel like crap! Anonymkode: 78b35...043 Alle føler på ensomhet uansett om de har mange rundt seg eller er alene. Det handler om at alle mennesker trenger noen å forholde seg til og som er de for dem. Selv om TS har barn, så er de ikke voksne hun kan prate med. Hadde TS hatt en partner eller en god venninne eller annen slekt, så ville det fylt tomrommet hennes. Er viktig å føle seg inkludert og føle fellesskap. Selvfølgelig vil TS gjøre dagen bra for barna sine, men det er enklere med en annen voksen. Anonymkode: 9c49e...242 1
Luckiness Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 Ville dratt å sett på 17.mai toget der dere bor. Samt deltatt på diverse aktiviteter i barnehagen/skolen hvis det arrangeres. Hva med å invitere til grilling eller annet hos dere? Sende ut spørsmål om noen ønsker å komme i felles gruppe for barnehage/klasse? Kanskje andre også er alene eller ikke har noen spesielle planer. På sikt kan jo slikt bli en fin tradisjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå