Gå til innhold

Russere som blir utestengt fra idrett

Nan4y5

Anbefalte innlegg

Akkurat det synes jeg er helt blodig urettferdig. Jeg har vært friidrettsutøver og konkurrert på nasjonalt nivå selv, og jeg har stor sympati for de som blir utestengt. Det er et sykt steg videre i wokeism.

Deres livs gave går til spille, og i mange idretter betyr faktisk alderen nesten alt. Idrettsutøvere har begrenset tid, og det å ta fra de dette vil jeg nesten si er utilgivelig.  Idretten handler for de aller fleste i høyeste grad om selvrealisering. Antar at de som er for dette, ikke brydde seg et grann om idrettsutøvere som ikke fikk trene ordentlig under covid restriksjonene.

Selvfølgelig gjelder ikke dette for de som doper seg, det gjelder fra alle land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele det russiske idrettslige system står under det russiske politiske statsapparatet. Sotskji OL ble brukt som kamuflasje for ny homolovgivning og innvadering av Krim. Idrettshelter er bare brikker i disse systemene og heder og idrettsprestasjoner styrker den såkalte «æren» russland tror det gir. Systematisk doping ble gitt 4 års utestengelse, men tror du ikke det er helt ferske skandaler i den russiske leiren på dette enda gitt….

Det beste et talent kan gjøre er å søke asyl og representere sitt nye vertsland. Om det er så viktig å vinne for det russiske flagget har vel ikke siste dagene festet seg godt mellom øret. Det er en SKAM i vinne russisk gull nå!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan4y5 skrev (4 minutter siden):

Akkurat det synes jeg er helt blodig urettferdig. Jeg har vært friidrettsutøver og konkurrert på nasjonalt nivå selv, og jeg har stor sympati for de som blir utestengt. Det er et sykt steg videre i wokeism.

Deres livs gave går til spille, og i mange idretter betyr faktisk alderen nesten alt. Idrettsutøvere har begrenset tid, og det å ta fra de dette vil jeg nesten si er utilgivelig.  Idretten handler for de aller fleste i høyeste grad om selvrealisering. Antar at de som er for dette, ikke brydde seg et grann om idrettsutøvere som ikke fikk trene ordentlig under covid restriksjonene.

Selvfølgelig gjelder ikke dette for de som doper seg, det gjelder fra alle land.

Å det er ikkje utilgivelig med alle menneska som blir drept i Ukraina?  At unga grine fordi dei er  so redd for å dø? Unga som ligge på sjukehus der søsken og foreldre har dødd?  At ei lita jente ligge død i enhjørningspysjen sin fordi ein dritsekk i Russland fant ut han ville ha krig. So kalla du det utilgivelig og blodig urettferdig at dei ikkje får sjansen til å ta med seg medalja heim til Russland.   Dei får bli med på eit anna land sine lag om dei skal vere med.. Det at dei ikkje får konkurrere er det minste problemet.. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er urettferdig for utøverne. Men det er en mye bedre måte å krige på at idretten kaster dem ut, enn voldelige tiltak. Krig er aldri rettferdig. Men ser på de som et nødvendig tiltak. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn blir drept i en helt meningsløs krig, å så synes du vi skal prioritere «selvrealiseringen» til voksne mennesker? Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å mene noe slikt! Jeg ser ingen grund til å la mennesker ansatt i den russiske hæren være aktive iNorge nå!!!!!!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan4y5 skrev (7 timer siden):

Deres livs gave går til spille? Russland lar ikke en kule gå til spille i Ukraina, mens de ukrainske utøverne ofrer livet sitt for og forsvare landet sitt og folket sitt.

Hva har du og si til at de ukrainske utøverne ikke får delta pga russerne «utestenger dem»? Eller er det ikke så viktig for deg?

Endret av HelloMindy
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette er på sin plass. Kjipt for utdøverene, men Russland må utestenges for det meningsløse de utsetter ukraina for. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke valgte å gjøre som de gjør under OL, at russiske og hviterussiske idrettsutøvere kan delta i konkurranser under et nøytralt flagg, og ikke som representanter for sitt land.

Det er tross alt mange idrettsutøvere som ikke støtter regimet de til vanlig representerer, og som heller ikke kan gå åpent ut med kritikk fordi det kan sette deres karriere, liv, og helse i fare.  (Et unntak jeg har sett er de russiske sjakkspillerne som åpent har fordømt angrepet på Ukraina.  De har gjort dette tross faren for liv og helse, og for meg hadde det vært ekstra urimelig om disse hadde blitt utestengt av FIDE)

Jeg ser også problemet med at det gjøres på denne måten, men føler likevel at det hadde vært en bedre løsning enn total utestengelse.

Endret av Lillemor_Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krig er blodig urettferdig for de fleste.

Det er umulig å finne tiltak som bare rammer Putin. Da må man ha tiltak som rammer de som har valgt ham.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flere av utøverne er offiserer i hæren så henger de så tett sammen med det politiske at det er skikkelig ugreit å la de få gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til han skiløperen som ble intervjuet her om dagen og sa at det bare er en rednings operasjon. Gjorde ikke akkurat saken bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...