Gå til innhold

Så mange som hater oss russere nå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare så trist. Jeg opplever mye hat fra folk. Jeg bor i Norge, og likevel får jeg hat. Jeg kan ikke gå ut i gatene å protestere når jeg bor i Norge. Snakket med mine russiske venner, de opplever også hat. Hvorfor skal verden hate oss som er IMOT det Putin har gjort? Jeg hater presidenten vår etter dette. Jeg støtter ukarinerne. Likevel så hater fremmede mennesker meg. Opplever ikke bare dette i virkeligheten men på instagram også. Hva synes dere om det?

Anonymkode: db1a6...ba5

• Liker 6
  • Hjerte 32
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke har mot russere, det er mer en måte å melde ut alle fra Russland så dei ikke skal støtte Putin videre. Men om det funker eller bare gjør ting verre over tid kan jo diskuteres.

(Selvsagt tar en da også med seg en del som ikke liker Putin men det er det ikke så mye å gjøre med om det skal ha noen effekt)

Anonymkode: ed90b...1bd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Russerhatet har alltid vært der, men nå ser folk at det offisielt er lov å hate og diskriminere russere og derfor kommer det frem med full styrke. Norge er vanligvis et land hvor man ikke skal være rasistisk, så rasistene storkoser seg jo nå som det er godtatt i samfunnet. 

Vær stolt av deg selv og din bakgrunn, du er ikke Putin. Husk på det.

Anonymkode: 4142a...36d

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan printe dette bildet på en t-skjorte:

0a6.jpg

Anonymkode: 8839f...104

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Tyskerne har blitt hatet etter Hitlers frem rykk i Europa under 2dre verdenskrig, Putin er av samme type .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Russerhatet har alltid vært der, men nå ser folk at det offisielt er lov å hate og diskriminere russere og derfor kommer det frem med full styrke. Norge er vanligvis et land hvor man ikke skal være rasistisk, så rasistene storkoser seg jo nå som det er godtatt i samfunnet. 

Vær stolt av deg selv og din bakgrunn, du er ikke Putin. Husk på det.

Anonymkode: 4142a...36d

«Offisielt er lov»? «Godtatt»? Det er verken godtatt eller lov, og kan anmeldes. 

Anonymkode: 15e97...0f9

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Jon Are
Skrevet

jeg vil tro de fleste oppegående mennesker hater handlingene til putin, og til de som har presset ham til dette. ikke deg som russer.  vær stolt av deg selv, vi aller fleste hater ikke russere

AnonymBruker
Skrevet

Beklager at du opplever det! 

Denne krigen setter sterke sterke følelser i sving hos folk. Både fordi den går så ekstremt utover sivilbefolkningen, og fordi folk er fryktelig redde for 3.verdenskrig og atomkrig. Og når man er så redd og så sint så mister man fornuften.

Anonymkode: 4fc11...a27

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare så trist. Jeg opplever mye hat fra folk. Jeg bor i Norge, og likevel får jeg hat. Jeg kan ikke gå ut i gatene å protestere når jeg bor i Norge. Snakket med mine russiske venner, de opplever også hat. Hvorfor skal verden hate oss som er IMOT det Putin har gjort? Jeg hater presidenten vår etter dette. Jeg støtter ukarinerne. Likevel så hater fremmede mennesker meg. Opplever ikke bare dette i virkeligheten men på instagram også. Hva synes dere om det?

Hele Europa hater vel det Putin har gjort, og alt han er. Folk med normalt vett, forstår veldig godt at dette ikke handler om den jevne russer. Dessverre vil det alltid finnes noen som ikke er særlig smarte, og de vil skylde på alle russere. Det å være russisk, betyr IKKE at man står ansvarlig for Putins handlinger. Vær stolt av ditt folk og ditt land, ta avstand fra Putins styre, og la oss håpe det går bra med de russiske demonstrantene. Jeg regner med de har demonstrert med fare for sine liv. De er modige.

Anonymkode: 5f622...3ab

• Liker 12
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det i en krig. Det var mye mobbing å få for oss som er tyskerbarn enda foreldrene våre var født ETTER krigen. 

Anonymkode: ac377...bfc

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal til for at flere russere går ut i gatene og protesterer? Gjør revolusjon..? Setter ned foten.. om Putin fyrer av atombomber så blir også Russland utslettet innen kort tid. Han må bli avsatt! Og det tror jeg bare russere kan bidra til.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er trist om folk er rasistiske mot russere! Det russiske folk er vel mer ofre for denne krigen en hva nordmenn er. Det er Putin som starter den ingen demokratisk styrt regjering, det tror jeg det store flertal forstår også. Når det kommer sanksjoner mot Russland og det at russere ikke får delta i ski ren er det for de vi prøver og sende signal til Putin, ikke for å straffe vanlige Russere. 

Er du sikker på at du ikke kan demonstrere sammen med andre på gata? Det har vært reportasjer om flere russere som har møtt opp for å demonstrere. Uanset hva du gjør håper jeg ikke du får mer hat! Det er helt ulogisk å hate deg for noe Putin gjør!!!

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Offisielt er lov»? «Godtatt»? Det er verken godtatt eller lov, og kan anmeldes. 

Dessverre er det helt akseptert, hvis du oppriktig mener at du ikke har sett eller hørt noe til det så bor du under en stein. 

Anonymkode: 568ab...593

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beklager at du opplever det! 

Denne krigen setter sterke sterke følelser i sving hos folk. Både fordi den går så ekstremt utover sivilbefolkningen, og fordi folk er fryktelig redde for 3.verdenskrig og atomkrig. Og når man er så redd og så sint så mister man fornuften.

Og derfor er helt greit å diskrimenere russere? Dette er ingen god unnskyldning 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og derfor er helt greit å diskrimenere russere? Dette er ingen god unnskyldning 

Pek gjerne på hvor jeg har sagt at det er greit..?!

Men det hadde vært lurt om russere hever stemmen sin! De er de eneste som kan stoppe dette. Jeg leste nylig en artikkel om at mange russere sannsynligvis ikke vet at de er i krig med nabolandet, så da synes jeg helt ærlig at de som vet må heve stemmen og spre ordet. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dessverre er det helt akseptert, hvis du oppriktig mener at du ikke har sett eller hørt noe til det så bor du under en stein. 

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke har sett/hørt noe? Tvert imot. Men det er fortsatt ikke lov. Derfor bør russere som opplever hets anmelde dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at enkelte ikke klarer å skille mennesker fra politikk. Å hetse russere, eller tagge ned en russisk smøretrailer i Holmenkollen, er virkelig noe vi bør holde oss for god for. 

Jeg har tidligere bodd i Russland i 4 år pga. jobb, og møtte et så varmt og hjertelig folkeslag. Synes det er trist at et så ressursrikt folk og land blir holdt tilbake av lederen sin og det korrupte systemet han har skapt rundt seg.

Synes også det er naivt å tenke at Putin vil bry seg om negative konsekvenser for "vanlige" russere. Argumentet "de burde starte opprør eller revolusjon" er et ikke-argument fra mennesker uten forståelse for hvordan det er å bo i et land som ikke er like fritt som Norge.
At folk tror at å si ham imot vil nå inn i det hele tatt, at demonstrasjoner i gatene vil føre til noe annet enn et blodbad. Det er ikke slik det fungerer med en diktator - han er ikke bekymret for hva velgerskaren synes om han. Dersom øverste leder i Norge var kjent for å likvidere motstandere, hadde DU stått opp mot ham i åpent fora? Neppe...

Så må man heller ikke glemme at det nyhetsbildet russerne blir presentert i Russland, er noe helt annet enn det vi ser. 
TS, jeg synes ikke at du skal måtte forklare at du imot Putin engang! Stå med hevet hodet, og vit at de fleste nordmenn vet å skille politikk og mennesker.

Anonymkode: 47f02...119

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig hvor unyansert folk kan være. Å hate russere pga Putin er like dumt som å hate jøder pga israelpolitikken

Anonymkode: 63b0b...86c

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...