Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg fikk høre at kjæresten min har vært utro mot eksen sin med kusina si.. han har også hatt sex med stebroren sin da han var yngre. Er dette vanlig? Han sier han aldri kunne gjort det igjen og føler seg ekkel. Men jeg sier til han at alle er nysgjerrige når de er yngre og at det ikke er noe han skal skamme seg over. Jeg føler bare at det er så fjernt for meg.. og føles helt feil for meg. Hva tenker dere? Er dette noe dere kunne akseptert og synes at hadde vært greit?

Anonymkode: ad97d...201

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han opplevd omsorgssvikt?

Å ha sex med folk i nære relasjoner skjer oftere enn man tror, men er ikke vanlig. Spesielt ikke to nære relasjoner...

Anonymkode: 9c63b...181

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har han opplevd omsorgssvikt?

Å ha sex med folk i nære relasjoner skjer oftere enn man tror, men er ikke vanlig. Spesielt ikke to nære relasjoner...

Ja, faren han var alkoholiker og slått han store deler av barndommen..han har opplevd mye omsorgssvikt utenom dette også ja..

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele bildet tilsier heftig terapi. 

Anonymkode: 51619...417

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og når skjedde dette med stebroren? Og hvor gamle er de i forhold til hverandre?

Anonymkode: 60b2c...777

AnonymBruker
Skrevet

Det er overhodet ikke normalt, og det med stebroren er incest og ulovlig. Jeg hadde ikke taklet det, og hvis jeg var deg hadde jeg ihvertfall krevd at han hadde oppsøkt profesjonell hjelp (traumebehandling eller noe) før du fikk barn med han ihvertfall.

Anonymkode: a2abc...0ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og når skjedde dette med stebroren? Og hvor gamle er de i forhold til hverandre?

Anonymkode: 60b2c...777

Han er 27 og stebroren er 35 tror jeg

Skrevet
Anonymbruker2001 skrev (Akkurat nå):

Og kjæresten min var 16..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er overhodet ikke normalt, og det med stebroren er incest og ulovlig. Jeg hadde ikke taklet det, og hvis jeg var deg hadde jeg ihvertfall krevd at han hadde oppsøkt profesjonell hjelp (traumebehandling eller noe) før du fikk barn med han ihvertfall.

Ja, det har jeg gjort, så nå søker han hjelp👍🏼

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, faren han var alkoholiker og slått han store deler av barndommen..han har opplevd mye omsorgssvikt utenom dette også ja..

Tenkte meg det.

Veldig bra at han søker hjelp. Man kan si at fortid er fortid, men hans fortid er preget av ganske alvorlige hendelser. Han har ikke bare nasket i butikken og trimmet en moped liksom...

Jeg synes synd på han, men vet ikke om jeg kunne ha vært sammen med han, hadde vært redd for hva terapi vil gjøre med han når han må åpne seg opp og ta tak i alt som har skjedd.

Jeg hadde også tenkt at jeg ikke fikk vite alt, at det har skjedd mer fæle ting mot han. Hvordan reagerte du da du fikk vite det egentlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker2001 skrev (6 minutter siden):

Og kjæresten min var 16..

Han var ung og ble sannsynligvis utnyttet. Bra at han skal i terapi.

Anonymkode: b985e...78e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker2001 skrev (50 minutter siden):

Men hvor gamle var de da det skjedde?

AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse.

For det er litt vesentlig om det skjedde da kjæresten din var 8 år eller 25 år

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortsettelse.

For det er litt vesentlig om det skjedde da kjæresten din var 8 år eller 25 år

Det står jo at kjærsten var 16.

Anonymkode: 51619...417

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvor gamle var de da det skjedde?

Kjæresten var 16, så stebroren var 23 år. Dette er veldig rart.. 

Og det med kusinen også. Det er noe rart med hele familien her 

Anonymkode: 49135...832

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Jeg vil påstå det som skjedde mellom ham og stebroren var overgrep. Seksten er lovlig lavalder av en eller annen jævlig grunn jeg aldri vil forstå - men man er fremdeles et barn. Man er i alle fall ikke voksen. Hvis stebroren var såpass mye eldre, var det nok ikke jamnbyrdighet i bildet, i alle fall. Det er incest hvis de har vokst opp sammen, ellers er det bare vanlig nasty. Uansett kan du ikke laste ham for dette, han ble utsatt for noe han ikke var voksen nok til å forstå helt, antagelig. Han trenger imidlertid terapi.   

Dette med kusina ville jeg - for min egen del - bekymret meg mer om. Hva slags forhold har han til henne i dag? Har de hatt sex mange ganger? Hvor gammel er hun og han? Hvis flere ganger, når skjedde det første gang, når sist? Hvordan oppfører han seg i nærheten av henne?   

Det er ikke normalt å ha sex med kusina si. Det er _mer_ normalt enn å ha sex med stebroren sin, riktignok. I alle fall trenger fyren hjelp og dette tyder på en familiestruktur der der overgrep kanskje er vanlig. Ikke få barn før han tar dette alvorlig. 

Anonymkode: f49be...3bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...