Gå til innhold

Skal være forlover, og drømmer om å arrangere utdrikningslag i Dubai.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har gjort dette, og vet sånn cirka hvor mye en sånn helg vil koste? Hvilke steder/klubber bør vi velge?

Anonymkode: 160b4...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Bare nei. Tenk på alle som blir ekskludert som følge av at du velger en dyr løsning. Spør bruden/brudgommen om hva hen ser for seg, og snakk med noen andre hva de er villige i å bruke i et utdrikningslag... Man må ikke reise langt, og utdrikningslaget skal ikke vare i mange dager. Det har ikke folk tid til.

Anonymkode: f3858...9e5

• Liker 37
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Hvor mye tror du folk syns det er ok å betale egentlig? I tillegg skal de i bryllup, som ofte koster masse (reise, overnatting, gave).

Les litt om hvordan Dubai egentlig er. Kvinnesyn. Arbeidsforhold. 

Jeg hadde aldri takket ja til å bli med dit. Det er for langt, for dyrt, og jeg vil ikke legge igjen penger der. Hvorfor ikke London eller et annet sted i Europa?

Spør hva bruden vil.

Anonymkode: 4f09c...964

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg regner med at du planlegger å betale for alle, og jeg hadde blitt strålende glad for å bli invitert til utlandet på utdrikkingslag!

Men ikke Dubai! Forferdelig sted med forferdelig kvinnesyn. 

Det finnes nok av andre steder som er flotte uten at de behandler kvinner som dritt. 

Anonymkode: 8187d...5dc

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idiotisk forslag rett og slett. Min venninne valgte å gifte seg i Italia for noen år siden. Utrolig mange som da ikke kunne komme men som egentlig ønsket å være der. Inkludert meg. 
men så klart. Det er en god måte å ekskludere folk på da…

Anonymkode: 682f6...f4c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utdrikningslaget hadde jeg boikottet. Om så det var til min egen søster! 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare nei. Et utdrikningslag er for å samle venner. Og ikke bli uvenner. Dyre løsninger, da får du stå litt inne for kostnadene selv isåfall. Er du så dritrikk at du kan putte hele gjengen på et fly og betale alt kanskje. Men folk har også forpliktelser hjemme og ser nok mest for seg en kveld. 

Fikk beskjed engang å måtte spytte inn 2000kr på utdrikningslag. Jeg hadde 600 kr på konto, som skulle holde i to uker. Og ble ekskuldertog baksnakket fordi jeg ikke kunne bidra til dtømmedagen for bruden. Vær så snill, drit i sånt. Og prøv å inkluder de som ikke har midler. Folka er viktigst, så ikke snakk drit om de som ikke kan. Det er nemlig ikke viljen det står på. 

Dritkjipt å bli utsatt for så mye press at jeg til slutt måtte si at jeg faktisk var fattig. Så bare respekter det uten spm, når folk sier i fra 

Anonymkode: 2cad9...819

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte kanskje å nevne at bruden elsker Dubai etter å ha vært der en gang, og har snakket om å ta med venninegjengen dit. Så alle kommentarer her er ikke relevante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte kanskje å nevne at bruden elsker Dubai etter å ha vært der en gang, og har snakket om å ta med venninegjengen dit. Så alle kommentarer her er ikke relevante.

Dersom alle venninnene: 

1. Liker Dubai 

2. Har over gjennomsnitts god økonomi

3. Kan når som helst ta seg fri fra jobb i flere dager

så er det vel greit. Hvis ikke: Nei. 

Anonymkode: f74f0...20f

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ta med gjengen på din og bruden sin regning? Da kanskje det er aktuelt/enklere for noen. Men personlig vil jeg ikke til noe kvinnefiendtlig Dubai, så da hadde utdrikningslaget gått uten meg dersom mine to nærmeste venninner ville dit. 

Anonymkode: a4b15...32b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om bruden elsker Dubai kan forloveren være  smartere enn henne og ta hensyn til grove menneskerettsbrudd, dårlig kvinnesyn og et generelt crappy land og boikotte landet. Hva med å tenke på hvilke elementer det er hun liker ved Dubai og ta det med i festen her i Norge (maten, drikken, sanden, shopping??) 

Anonymkode: b354a...ce9

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle skjønner at å dra til Dubai før eller siden kommer til å bli oppfattet som så støtte ekstreme brudd på menneskerettigheter. Det blir som å støtte Putin eller Hitler. 

Anonymkode: a736d...858

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om bruden elsker Dubai kan forloveren være  smartere enn henne og ta hensyn til grove menneskerettsbrudd, dårlig kvinnesyn og et generelt crappy land og boikotte landet. Hva med å tenke på hvilke elementer det er hun liker ved Dubai og ta det med i festen her i Norge (maten, drikken, sanden, shopping??) 

Anonymkode: b354a...ce9

Kan ikke folk få kose seg og leve livet uten konstant å tenke politikk og boikott?

Jeg ville heller ikke blitt med til Dubai for en fyllefest. Har andre prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva koster det per pers da? Fly og hotell? 

Anonymkode: 4dd3c...db1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt til Dubai under noen omstendigheter, og å bruke så mye tid og penger som en utenlandstur krever hadde neppe vært aktuelt for et utdrikningslag uansett. En venninnetur med mine nærmeste venner, hvor vi planlegger sammen og reiser på alles premisser blir noe annet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 0.24):

Noen som har gjort dette, og vet sånn cirka hvor mye en sånn helg vil koste? Hvilke steder/klubber bør vi velge?

Det er forskjell på å planlegge en venninne tur sammen. Og å delta i er utdrikningslag. Jeg gidder ikke bruke så mye penger på en tur som skal legges opp rundt en annen person og dens ønsker. 

Anonymkode: 85e2e...eed

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hennes ønske er jo ikke nødvendigvis venninners ønske - det er hovedpoenget i kommentarene.

På generelt grunnlag - helt uaktuelt å bruke så mye både penger og tid på en reise lagt opp rundt en annen persons ønsker.

Spesifikt om Dubai - helt uaktuelt å reise dit, selv om så hele reise+opphold var sponset.

Anonymkode: 1dc7e...a73

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva koster det per pers da? Fly og hotell? 

Anonymkode: 4dd3c...db1

Tenkte kanskje prøve å få spons på deler av turen, i bytte mot IG-innlegg. Vet ikke om det er realistisk. Flere av de som evt. vil være med, har femsifret antall følgere på IG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Supert for dere to da.

Men jeg hadde fortsatt ikke dratt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo for de fleste både økonomisk urealistisk, uinteressant og neppe noen man ønsker å prioritere - særlig siden Dubai er et diktatur ingen burde feriere i.

Men om alle aktuelle deltakere er rike, ignorante og har god tid er det jo bare å kjøre på. 

Anonymkode: b6f5f...a50

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...