AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Noen som har laget dette? Hvordan gikk dere frem? Vi har ganske stor tomt, ene siden har jeg frukttrær, planter i bed og pallekarmer, prydbusker, lekeplassen til barna, så har jeg den andre delen av hagen der det ikke er noe annet enn noen bærbusker og noen prydbusker. Tenker å anlegge en liten "åker" der jeg kan sette poteter, gulrot, kål, salater osv. Hvordan har dere gjort det? Er det heller å anbefale pallekarmer? For eller mot begge deler, rett i jorda eller karmer? 🥬🥔🥕🧅 Anonymkode: 0b226...f12
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Bor du ved kysten ville jeg bare lagt potetene øverst i jorda som du selvsagt må røske litt opp i først og lagt tang og tare over. Skyll tangen. Det er veldig god gjødsel. Anonymkode: 4e334...0dc
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bor du ved kysten ville jeg bare lagt potetene øverst i jorda som du selvsagt må røske litt opp i først og lagt tang og tare over. Skyll tangen. Det er veldig god gjødsel. Anonymkode: 4e334...0dc Takk for tips! Tang og tare blir flittig brukt her til andre ting også. Bor litt oppi høyden sør for Trondheim. Anonymkode: 0b226...f12
Thildamor Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Nå var ikke jeg sjef over potetåkeren når vi hadde det. Men mannen ploget opp jorden, blanda med kompostjord som vi hadde mye av. Så satte han poteter. Måtte vel hyppes, eller hva det kalles, underveis mens potetene vokste. Jeg bare vannet der, de trenger en del vann. Gulrot og kålrot har vi hatt i pallekarmer, men vi hadde ikke pallekarmer rundt potetene. De to siste årene har jeg hatt blomstereng for bier og andre insekt der vi tidligere hadde poteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå