Kågebruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Har du tenkt tanken? Jeg har ingen planer om det. Men jeg føler at dette faktisk er noe å kjempe for. Endret 1. mars 2022 av Kågebruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 1. mars 2022 #2 Del Skrevet 1. mars 2022 Kågebruker skrev (På 1.3.2022 den 21.16): Har du tenkt tanken? Ekspander Nei, men jeg registrerer at mange - også en del nordmenn - vurderer å reise til Ukraina for å kjempe på deres side i krigen mot Russland. Det er risikabelt, men all honnør til dem som velger å gjøre det. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mars 2022 NordicViking skrev (På 1.3.2022 den 21.21): Nei, men jeg registrerer at mange - også en del nordmenn - vurderer å reise til Ukraina for å kjempe på deres side i krigen mot Russland. Det er risikabelt, men all honnør til dem som velger å gjøre det. Ekspander Spørs litt hvem som drar kanskje? Er det folk som faktisk kan bidra med noe der nede? Jeg mener de fleste nordmenn snakker ikke språket og er ikke kjent i Ukraina. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innsikten Skrevet 1. mars 2022 #4 Del Skrevet 1. mars 2022 Er imot krig og vold, hadde jeg reist bort til Ukraina skulle det være for å hjelpe de skadde og de som er på flukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomshakalaka Skrevet 1. mars 2022 #5 Del Skrevet 1. mars 2022 Hvorfor i alle dager skulle jeg risikert livet mitt og bekymret mine nærmeste? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2022 #6 Del Skrevet 1. mars 2022 Nei....hadde muligens gjort det for svensker eller dansker. Men for Ukraina blir like fjernt som om jeg skulle ha kjempet for et land i Afrika... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 1. mars 2022 #7 Del Skrevet 1. mars 2022 Ja det kunne jeg, men nå er ikke den psykiske helsa mi på topp så det ødelegger litt. Hva hvis jeg får et anfall der nede. Hadde det skjedd i Norge eller ett av nabolanda så hadde jeg vært med uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 1. mars 2022 #8 Del Skrevet 1. mars 2022 Nei, kronisk sykdom så det hadde ikke vært mye til hjelp i meg. Har heller ikke militær erfaring, ikke helt nødvendig selvsagt men det hadde jo vært tryggere. Nå skal det ganske mye til for at jeg skulle være en som gikk med våpen da, det hadde blitt om jeg stod face til face med noe der jeg er, jeg hadde ikke gått inn i det med vilje. Men, om jeg hadde klart det på tross av sykdommen, så skulle jeg gjerne vært der å hjulpet til med å bygge opp igjen når alt er over. Foreløpig holder jeg meg til tanken om at jeg i hvertfall ikke er noen rasist eller en som fordømmer andre. Har kjent mange flyktninger i mitt liv, og så lenge folk er gode folk som behandler andre bra, så fortjener de å bli tatt i mot på en god måte. Så de som ender opp her skal bli godt tatt i mot av meg i allefall. I forhold til resten av samfunnet så slipper de jo å bli møtt med like mye dritt som mange med en annen hudfarge gjør, og de er jo også stort sett kristne om de har noen religion (men de er som oss, veldig mange er ikke særlig religiøse i det hele tatt). Så det blir enklere for dem enn for mange å være flyktninger. I et annet land jeg bodde i var det veldig mange økonomiske flyktninger fra Ukraina allerede, vet de fleste derifra (som jeg har møtt) er skikkelig gode folk. Personlig liker jeg ukrainsk mat veldig godt, kunsten deres er veldig fargerik (og de har mye lignende rosemaling i sin tradisjon, slik Norge har), og følelsen er at de er veldig "europeiske" mer enn de er "sovjetiske", i allefall nå. Håper de får bli en del av EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 1. mars 2022 #9 Del Skrevet 1. mars 2022 Nei, det er jeg alt for feig til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 1. mars 2022 #10 Del Skrevet 1. mars 2022 Nei. Det er selvmord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlekolibri Skrevet 1. mars 2022 #11 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg har ikke militær erfaring men hadde jeg hatt det så hadde jeg gaaanske sikkert reist dit og kjempet for dem. jeg tenker sånn at hvis Norge var i krig og det ukrainske folk ønsket å kjempe for mitt land og mine medmennesker så er det klart jeg ville gjort det for dem åsså. Jeg irritert meg LITT over at jeg nå som dame ikke akkurat har denne militære erfaringen fordi jeg har veldig sans for rettferdighet og syntes FRIHET er det viktigste vi har. Kjemper gjerne for andre og hadde vært en glede å beskytte barn og andre mennesker for det som måtte være om det måtte være å være sykepleier eller soldat. Jeg for min del ville heller vært soldat enn å være sykesøster …men det har jo med interesser å gjøre. FRED TIL DET UKRAINSKE FOLKET🌺🙏✌️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. mars 2022 #12 Del Skrevet 1. mars 2022 Nei, jeg har ingenting krigersk i meg. Hvis alle i verden hadde hatt mine egenskaper hadde det vært fred på jord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 1. mars 2022 #13 Del Skrevet 1. mars 2022 Selvfølgelig ikke, ingen rasjonelle mennesker oppsøker krig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 1. mars 2022 #14 Del Skrevet 1. mars 2022 Kågebruker skrev (På 1.3.2022 den 21.32): Spørs litt hvem som drar kanskje? Er det folk som faktisk kan bidra med noe der nede? Jeg mener de fleste nordmenn snakker ikke språket og er ikke kjent i Ukraina. Ekspander Én ting er språket og kartet, men jeg ser for meg at den norske gjengen som evnt. drar nedover, vil bestå av en god andel Moland/French-typer som er mer opptatt av geværet de får utdelt enn saken de skal kjempe for. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlekolibri Skrevet 1. mars 2022 #15 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg mener det at språk ikke er problem her. Mennesker forstår hverandre og man kan lære hvis man vil. Er man ikke flink å lære språk så tror jeg følelser i øyne og ansikt forteller mer enn 1000 ord. Tror dette handler om viljen. Dessuten tror jeg man hadde fått mye støtte som nordmann av det ukrainske folket BARE fordi du faktisk bidrar og har så stor omsorg og rettferdighetssans. det er ikke rettferdig å drepe russere så ikke missforstå. Men krig er krig og en av partene må desverre dø eller overgi seg. Helt forferdelig. Håper fred vil komme en dag. Jeg sørger mye på vegne av mange land i samme situasjon eller lignende . Det Syriske folket har jeg grått mange tårer for og det samme med det afghanske og afrikanske folk osv…lista blir lang. 🥺triste saker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. mars 2022 #16 Del Skrevet 1. mars 2022 nei. Jeg klarer ikke å drepe noe som helst. Jeg ville heller ikke dratt fra min 1 åring, med at sjansen for at jeg kom tilbake i livet var liten. Han trenger mammaen sin i live. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslemøy22 Skrevet 1. mars 2022 #17 Del Skrevet 1. mars 2022 Jegern Puahate skrev (På 1.3.2022 den 22.36): Selvfølgelig ikke, ingen rasjonelle mennesker oppsøker krig. Ekspander Og ingen rasjonelle regimer putter våpen i sivile hender og sender de ut mot profesjonelle soldater. Har man ikke et tilstrekkelig forsvar kapitulerer man. Punktum. Hele filosofien fra NATO og EU om å lempe våpen in i et krigsområde der sivilbefolkningen og fremmedkrigere uten militærerfaring fritt kan ta for seg, er noe av det mest uansvarlige jeg har sett. Hvem faen i sitt rette sinn tror at mer våpen vil bidra til å snu denne konflikten. Det virker som EU og NATO har et genuint ønske om å vesentlig forlenge krigens tidsaspekt, hvilket øker risikoen for stormaktskrig. Konspirasjonsteorier la jeg på hyllen lang tid tilbake, men nå ser det virkelig ut til at tvilsomme krefter er i sving for å skape total global kaos. Mahatma Ghandi, hvor er du? 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 1. mars 2022 #18 Del Skrevet 1. mars 2022 Nei, det er for mange år siden jeg spilte Golden Eye, så jeg hadde nok ikke tilført de noe som helst positivt. Ikke hadde jeg hatt økonomi og helse til å gjøre det heller, men hadde gjerne stilt opp på noe som var mere tilpasset mine evner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pumpkinpasties Skrevet 1. mars 2022 #19 Del Skrevet 1. mars 2022 Om jeg ikke hadde små barn hjemme, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sedna Skrevet 1. mars 2022 #20 Del Skrevet 1. mars 2022 Om jeg var barnløs kunne jeg ha gjort det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå