Gå til innhold

Ingen koronarestriksjoner...tilbake til det vanlige

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her jeg bor når vi nye smittetopper hver uke😔 Men det kan se ut som tallene flater ut i Oslo-området.

Anonymkode: 4699d...43a

Er jo vanskelig å vite når så få tester seg, kommunen jeg bor i har sluttet å legge ut smittetall. 

Anonymkode: c4049...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Naivt å tro at når man har vært smittet så er man " ferdig med det", det går an å bli resmittet! 

Og det er så lite empatisk at jeg blir sur når folk sier at de gir faen, eller sier at " alle får de uansett" . Nei, ikke alle som vil utsette seg for denne smitten. Men det er vel bedre at andre får problemet enn du sikkert. 

Anonymkode: 9d05d...e9e

Vel, det er bedre at økonomien går rundt her i landet enn at noen tusen ikke får forkjølelsessymptomer. Ja, noen blir sykere og noen prøver fremdeles å unngå smitte, men det er totalt bedre for samfunnet enn at økonomien stuper enda mer. Jeg tipper selvmordstallene ved videre isolasjon ville vært større enn dødsfall pga gjenåpning nå som sykdommen har blitt så mild.

Anonymkode: 28e61...c9d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, det er bedre at økonomien går rundt her i landet enn at noen tusen ikke får forkjølelsessymptomer. Ja, noen blir sykere og noen prøver fremdeles å unngå smitte, men det er totalt bedre for samfunnet enn at økonomien stuper enda mer. Jeg tipper selvmordstallene ved videre isolasjon ville vært større enn dødsfall pga gjenåpning nå som sykdommen har blitt så mild.

Greit nok det. Jeg mener bare at folk må kunne vise respekt for hverandre, vise forståelse når det fortsatt er mange som sier nei til fysiske treff, og man bør vise hensyn i butikken osv med å holde avstand og bruke munnbind, ingenting av dette ville hindret økonomien på noen måte.

Anonymkode: 4699d...43a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Gagaen
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har fremdeles et ønske om å slippe smitte. Og det forventer jeg at folk aksepterer . 

Skrevet (endret)

Jepp- etter åpningen har det spredt som ild i tørt gress.  Da har alle vi kjenner og alle her i huset fått, men alle unntatt ungdommer under 16 er vaksinert med 3 stk,  (de har 2) så det har vært lett influensa for hele gjengen.   Synes det er greit dette. Det er jo det alle har ønsket (unntatt antivaxxere, de har sagt at vi alle skal dø fra vaksinen lol).  

Endret av Outlander
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det har jo ligget på ca. 18.000 smittede hver dag i lang tid nå. Men stort sett er jo folk vaksinerte, og man blir ikke like sjuk. Jeg unngikk å bli syk helt frem til nå for tre uker/en måned siden, ja faktisk ble jeg smittet den dagen samfunnet åpnet opp av alle ting. Ble ganske syk jeg da, men jeg går på immundempende medisiner, så regnet med det. Snufser og hoster litt fortsatt, men blir bede og bedre for hver dag. Er litt "glad" for at jeg ble smittet nå, bli ferdig med det liksom.

Anonymkode: ef604...bc8

Mange som ikke tester så de tallene kan vi nok ikke stole på.

• Liker 1
Skrevet
Outlander skrev (56 minutter siden):

Jepp- etter åpningen har det spredt som ild i tørt gress.  Da har alle vi kjenner og alle her i huset fått, men alle unntatt ungdommer under 16 er vaksinert med 3 stk,  (de har 2) så det har vært lett influensa for hele gjengen.   Synes det er greit dette. Det er jo det alle har ønsket (unntatt antivaxxere, de har sagt at vi alle skal dø fra vaksinen lol).  

Vi er 4 uvaksinerte og har hatt det som en forkjølelse.  

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, zemer said:

Jeg har ikke sagt noe om hvordan det blir når uvaksinert får.  Jeg sa at antivaxxere har sagt at vi alle skal dø fra vaksine :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Outlander skrev (22 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om hvordan det blir når uvaksinert får.  Jeg sa at antivaxxere har sagt at vi alle skal dø fra vaksine :)

Og mange vaksinerte har ønsket uvaksinerte døde, og betale for eventuell innleggelse. Hvorfor må folk være sånn mot hverandre?

• Liker 9
Skrevet
zemer skrev (2 timer siden):

Vi er ca 10 uvaksinerte som alle fikk det veldig lett. Noen merket ingen ting, noen merket bare småtterier. Ingen ble syke. Alder 18 - 70 i variabel form fra topptrent til livsstilsrelaterte sykdommer. Jeg er den som pleier å bli hardest rammet av infeksjoner til vanlig men ikke med covid - den var utrolig lett og den mildeste infeksjonen jeg har hatt i mitt liv.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Naivt å tro at når man har vært smittet så er man " ferdig med det", det går an å bli resmittet! 

Og det er så lite empatisk at jeg blir sur når folk sier at de gir faen, eller sier at " alle får de uansett" . Nei, ikke alle som vil utsette seg for denne smitten. Men det er vel bedre at andre får problemet enn du sikkert. 

Det er ikke naivt, man blir immun i en periode og slipper/utsetter vaksine nummer tre. Man kan bli smittet av andre varianter senere men vil ikke bli like syk som første gang. Er som vaksinert vs uvaksinert, man blir ikke så syk om immunforsvaret kjenner til deler av viruset fra før.

Og jo, selv de som har vært veldig forsiktige og nesten aldri går ut får det. Fordi alle har måttet gå ut en eller annen gang nå mens det har vært så mye smitte, og vips så har man det selv. Heldigvis er ikke omicron farlig, hvis ikke hadde jo ikke dette gått.

De som fortsatt er ekstremt redde for å bli smittet kan pålegge seg selv restriksjoner og isolere seg om de ønsker det, men jeg for min del gir faen. Jeg kan ikke smitte eller bli smittet akkurat nå uansett. Hvorfor skal jeg bry meg?

Skrevet
Polyester skrev (6 minutter siden):

Det er ikke naivt, man blir immun i en periode og slipper/utsetter vaksine nummer tre. Man kan bli smittet av andre varianter senere men vil ikke bli like syk som første gang. Er som vaksinert vs uvaksinert, man blir ikke så syk om immunforsvaret kjenner til deler av viruset fra før.

Og jo, selv de som har vært veldig forsiktige og nesten aldri går ut får det. Fordi alle har måttet gå ut en eller annen gang nå mens det har vært så mye smitte, og vips så har man det selv. Heldigvis er ikke omicron farlig, hvis ikke hadde jo ikke dette gått.

De som fortsatt er ekstremt redde for å bli smittet kan pålegge seg selv restriksjoner og isolere seg om de ønsker det, men jeg for min del gir faen. Jeg kan ikke smitte eller bli smittet akkurat nå uansett. Hvorfor skal jeg bry meg?

Mange uvaksinerte blir da ikke så dårlige? Og dose 3 er da bare anbefalt til de over 45 år. Har akkurat hatt covid vet jeg kan få det igjen, men dette var for oss ikke noe å frykte for vår del.

• Liker 5
Skrevet

Er det mulig at jeg er immun? Jeg har enda ikke fått det.. jeg jobber på sykehjem med 30 beboere der alle har hatt korona og alle de ansatte har også hatt det bortsett fra meg? Alle vennene mine har også hatt det bortsett fra en. Jeg har absolutt ikke vært forsiktig og jeg har også vært på byen alle helgene siden det åpnet. Under korona tiden har jeg også festet en del med både kjente og ukjente og hatt flere ons osv. Vært på en del tinderdates har jeg også vært og jeg tar mye kollektivt. Bor i en storby. Jeg har ikke tatt dose 3 av vaksinen heller. Hun a dere venninnen min har kyssa en med korona og vært med flere andre som har hatt det også uten å få det. Hun tester seg hver dag. 

Er det faktisk mulig å være immun ? 

Skrevet

Jaja, ble smittet for en måned siden. Har barnehagebarn. Hele bhg på nærmere 100 pers ble smittet på 3 uker.

Skrevet
Gagaen skrev (4 timer siden):

Vi har fremdeles et ønske om å slippe smitte. Og det forventer jeg at folk aksepterer . 

Korona er jo som influensa. Du kommer ikke til å slippe unna for alltid. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle kommer til å få det på et eller annet tidspunkt, med mindre du har tenkt til å være i total isolasjon for alltid.

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (8 minutter siden):

Mange uvaksinerte blir da ikke så dårlige? Og dose 3 er da bare anbefalt til de over 45 år. Har akkurat hatt covid vet jeg kan få det igjen, men dette var for oss ikke noe å frykte for vår del.

Nei av omicron blir ikke mange dårlige, det ser man på sykehusinnleggelser. Man blir enda mindre syk om man vaksinert, da. I min kommune er vaksinedose 3 anbefalt til alle.

Ja, vi kan få det igjen, men det blir mer og mer som andre forkjølelsesvirus. Smittsomt, men mildt.

Skrevet
Cornflakes skrev (10 minutter siden):

Er det mulig at jeg er immun? Jeg har enda ikke fått det.. jeg jobber på sykehjem med 30 beboere der alle har hatt korona og alle de ansatte har også hatt det bortsett fra meg? Alle vennene mine har også hatt det bortsett fra en. Jeg har absolutt ikke vært forsiktig og jeg har også vært på byen alle helgene siden det åpnet. Under korona tiden har jeg også festet en del med både kjente og ukjente og hatt flere ons osv. Vært på en del tinderdates har jeg også vært og jeg tar mye kollektivt. Bor i en storby. Jeg har ikke tatt dose 3 av vaksinen heller. Hun a dere venninnen min har kyssa en med korona og vært med flere andre som har hatt det også uten å få det. Hun tester seg hver dag. 

Er det faktisk mulig å være immun ? 

Ja, det er klart mulig. Kanskje du kan ta kontakt med noen og gi noen blodprøver? Vet de søkte personer med briller til studie om smitte gjennom øynene, så kanskje de er interessert i å høre fra deg og?

Gjest Gagaen
Skrevet
Jolanda skrev (4 minutter siden):

Korona er jo som influensa. Du kommer ikke til å slippe unna for alltid. 

Vi får se da vet du. Jeg er over 50 år og har kun hatt influensa en gang  i mitt liv. 

Skrevet
Polyester skrev (2 minutter siden):

Ja, det er klart mulig. Kanskje du kan ta kontakt med noen og gi noen blodprøver? Vet de søkte personer med briller til studie om smitte gjennom øynene, så kanskje de er interessert i å høre fra deg og?

Hvor tar man kontakt ift det da? 

• Opprett ny...